Stránka 2 z 2

Napsal: 15 led 2016, 23:17
od subz3ro_tdi
Moc sem uz nepisem, ale predsa..... turbo ma 2 kvazi samostatne casti (aspon co sa energetickeho konceptu tyka) - kompresorovu a turbinovu. Pre tu kompresorovu je IAT (teplota nasavaneho vzduchu) urcite transparentna velicina, to je bez debaty, ale u tej turbinovej by som si tym tvrdenim nebol zase az taky isty (EGT), Jozef, ci? Pekny vecer vsetkym ;)

Napsal: 15 led 2016, 23:21
od octaviask
subz3ro_tdi píše:Moc sem uz nepisem, ale predsa..... turbo ma 2 kvazi samostatne casti (aspon co sa energetickeho konceptu tyka) - kompresorovu a turbinovu. Pre tu kompresorovu je IAT (teplota nasavaneho vzduchu) urcite transparentna velicina, to je bez debaty, ale u tej turbinovej by som si tym tvrdenim nebol zase az taky isty (EGT), Jozef, ci? Pekny vecer vsetkym ;)
Ono to všetko so všetkým súvisí a u diesel motoru nie som tak doma aby som vedel povedat ake EGT dokaze tento koncept motora dosiahnut. U benzinu si dvihnes EGT skor upravou zmesi, časovanim atd..IC ma na to minoritný vplyv.

Napsal: 15 led 2016, 23:30
od TDI tech
to Stano: Asi sme sa celkom neporozomeli. Mas pravdu cim je teplota na zaciatku spalovacieho procesu mensia, tym mensia je aj na konci tohto procesu (EGT). Ja som ten prispevok predtym napisal z hladiska celkoveho mnozstva odvedeneho tepla.