Moje prozatímní postřehy jsou takové, že nafta na to nemá vliv. Běžně tankuji na Benzina Expresu v HK, nebo Nymburku, neb je to kvalitní nafta za skvělé peníze, pouze přidám VIFa. Nyní jsem vyjel nádrž, natankoval KM-Prona Diesel Pro Plus, bez biosložky. Dělá to stejně, za studena se rozvibruje auto a při každém cyklu vibrace je cítit i znatelná ztráta výkonu.
Můj osobní odhad je ten, že než jsem si nechal vyměnit vstřikovač na druhém válci za repasovaný, protože měl vysoký přepad, dělal naprosto to samé. Měl vysoké plusové korekce. Jakmile se vyhodil a nahradil se repasovaným vstřikovačem, tohle třepání za studena naprosto vymizelo, ale zase naopak se dostavilo lehké kmitání (jako když máte nevyvážená kola), když se na to na vyšší převodové stupně trošku šláplo do kopce a dělalo to za tepla stabilně. Proto se domluvila i výměna ostatních třech vstřikovačů. Mezitím BOSCH servis zrepasoval ten původní vstřik a při další akce se mi ho vrátil do motoru na pozici č. 3 a ač to nenastalo hned, tak cca. po měsíci se roztřesení auta za studena vrátilo. Zatepla je vše naprosto OK.
Navrhnu tedy servisu jako reklamaci, aby ten vstřik č. 3 vyměnili za úplně jiný, anebo možná i nový a pak se uvidí. Zajímavé bylo, že i když vyměnili ty ostatní vstřiky z čehož na válci č. 2 je nyní úplně nový, tak se auto pořád při akceleraci do kopce vibrovalo. Přestalo to až když nový vstřikovač z pozice č. 1 dali na pozici č. 2 a ten první repasovaný z pozice č. 2 na pozici č. 1, pak to ustalo. Každopádně v danou chvíli bychom nikdy nezjistili, zda se auto rozvibruje při studeném startu, protože měl motor pořád provozní teplotu. Tím se nabízí i otázka, pokud se na měřicí stolici vstřiky testují defakto jen zahřáté, vytažené z auta, nebo při pokojové teplotě a dle protokolu se teplota ustaluje na 40°C, tak by ani stolice na nic takového, jako je třepání auta při +5°C nikdy nemohla ani přijít, nemluvím už ani o tom, že se to testuje při atmosferickém tlaku a né reálně nějaké tlakové komoře, kde by byl stejný tlak jako v motoru a i teplota která při tom vzniká.
Úplně prvně zrepasovaný vstřik č.1, vykazuje za studena na volnoběh plusovou korekci + 1,45 mg/zdvih.
Nový vstřik č. 2 jede ukázkově s téměř čistou nulou.
Vstřik č. 3 = repasovaný dřívější č.2 má -1,86 mg, ale dostane se až na -3,00 mg (před repasí měl plusovou korekci, nyní má mínusovou)
Repasovaný vstřik č. 4 má +0,43
Připomenu že pořadí pálení válců je 1-3-4-2.
Nevím ještě přesně, zda korekce množství paliva daného vstřiku upravuje úhlovou rychlost otáčení kliky oproti vstřiku, který šel před ním, anebo toho samého oproti předchozímu zápalu, tedy jestli slabší č. 1 se dohání změnou vstřiku na dalším válci v pořadí, tedy č. 3, anebo zda se 1. otočení které udá vstřik č. 1 zkoriguje změnou množství na stejném vstřiku, ale při jeho dalším zápalu.
Případné nápady, úvahy, tipy uvítám
