Interval výměny oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

mnuapel píše:
Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.


Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.


Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Tak sorry, ale take sprostosti moze pisat naozaj len diler olejov.

Zivotnost oleja je daleko vyssia ako 1 rok, z vlhkostou to vobec nie je take kriticke a chemicke zlozenie sa meni hlavne pri pretazovani oleja (teplotonom namahani pri jazde na dialnici atd.)
Ked clovek najazi 4500 rocne vymena oleja je raz za tri roky - to ze vyrobca hovori inak, nekomentujem.
Raději nekomentuj vůbec nic. Při jízdě po dálnici motor i olej trpí méně než při krátkých cestách s nedostatečně ohřátým motorem.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

mnuapel píše:Tak sorry, ale take sprostosti moze pisat naozaj len diler olejov.

Zivotnost oleja je daleko vyssia ako 1 rok, z vlhkostou to vobec nie je take kriticke a chemicke zlozenie sa meni hlavne pri pretazovani oleja (teplotonom namahani pri jazde na dialnici atd.)
Ked clovek najazi 4500 rocne vymena oleja je raz za tri roky - to ze vyrobca hovori inak, nekomentujem.

Ten člověk je z jiné planety ..............................
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Bugs.Bunny píše:Raději nekomentuj vůbec nic. Při jízdě po dálnici motor i olej trpí méně než při krátkých cestách s nedostatečně ohřátým motorem.
Samozřejmě máš naprostou pravdu. A já taky.
Nehádej se s ním - bláznům a marťanům se nemá odporovat :-D. Jak jsem napsal o řádek výše - ten člověk není z naší planety, protože vůbec neví, co mluví...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nebo tam nalij 507.00 a můžeš ho tam nechat 2roky ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Huml píše:nebo tam nalij 507.00 a můžeš ho tam nechat 2roky ;)
Jasně, to je něco jiného. Ale pěkně to vypráší peněženku..... :-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mnuapel
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 21 led 2007, 09:12

Příspěvek od mnuapel »

Bugs.Bunny píše:
mnuapel píše:
Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.


Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.


Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Tak sorry, ale take sprostosti moze pisat naozaj len diler olejov.

Zivotnost oleja je daleko vyssia ako 1 rok, z vlhkostou to vobec nie je take kriticke a chemicke zlozenie sa meni hlavne pri pretazovani oleja (teplotonom namahani pri jazde na dialnici atd.)
Ked clovek najazi 4500 rocne vymena oleja je raz za tri roky - to ze vyrobca hovori inak, nekomentujem.
Raději nekomentuj vůbec nic. Při jízdě po dálnici motor i olej trpí méně než při krátkých cestách s nedostatečně ohřátým motorem.
No, ked si to myslis ... Olej zatazues najviac jazdou na dialnici, kratke jazdy ani nespozna ... pretoze olej najviac trpi tepelnym namahanim, ktore je najvacsie ked valis 3hodiny po dialnici na plny vykon. Preto maju niektore dobre auta AUDI aj meranie teploty oleja a to nie iba v motore ale i v prevodovke. Napriklad aj v prevodovke pri jazde na dialnici nie je problem aby sa olej zohrial na 200C a viac.
Ked jazdis kratke jazdy zo studenym motorom, zatazujes motor pretoze olej je husty a nemaze, ale oleju sa nestane nic.
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Odpovědi: 0
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

ved ho prave zasvinis pokud se nemylim ;) (ale ja se mylim casto tak to mas tezky :D )
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Opakuji znovu, že ten člověk je z jiné planety a plácá holé nesmysly.

Například bych chtěl vidět, jak při jízdě po dálnici mám olej v převodovce teplý přes 200°C. Jednoduše řečeno - takový olej už by dávno byl na hranici vznícení. Běžná teplota vznícení (zápalnosti) u olejů je 200 - 240°C. Takže tohle je první absolutní nesmysl...
Další nesmysl je tvrzení, že oleji vadí teplota. Ano - vadí mu vysoká teplota. Ale běžná provozní teplota oleje v motoru je 80 - 120°C a tu olej potřebuje, aby mohl spolehlivě pracovat. Na vyšší teplotu se olej dostane jen ve výjimečných případech. Máme k tomu dostatečně dimenzované a na základě dlouhodobých testů navrhované chladiče oleje či výměníky voda / olej. Takže druhý blábol...
A další blábol - oleji "nevadí", když je motor studený. Tak to mě opravdu rozesmálo. Chladný olej přece vzhledem k své horší tekutelnosti (vyšší viskozitě) nesrovnatelně méně kvalitně maže než olej při provozní teplotě. Ostatně proto nás v uživatelské příručce varují, abychom nepřetěžovali motor a nevyužívali jeho výkonové dimenze, dokud se náplně neohřejí. Navíc studený motor má nevytěsněné provozní vůle a do oleje ve velké míře pronikají zplodiny ze spalování, nespálené palivo a tím olej chemicky stárne několikanásobně rychleji.

Nebo je to opravdu jinak a z jiné planety jsme všichni ostatní???


Ale možná by bylo lepší, kluci, nechat tomu člověku jeho názor, nehádat se s ním a nevysvětlovat mu nic. Protože čím víc mu budeme cokoli vysvětlovat, tím víc nám bude odporovat a budeme se tu tři stránky hrabat v hovně, které bude čím dál víc smrdět. Prostě ho nechme "umřít" s jeho přesvědčením a bude to tak nejlepší. My znalí víme, co je správné a co není a je nás přesila :-D.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Odpovědi: 0
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

asi jsme mimozemstani stav se az poletiz kolem marsu :D
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ale jak si ten E.T. na těch svých blábolech zarputile trvá, co? A vůbec mu nepřijde divné, že mu tady několik lidí jednohlasně tvrdí naprostý opak, podloží svá tvrzení argumenty a dokáže mu, že kecá - pořád si mele svou............. :-D
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mnuapel
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 21 led 2007, 09:12

Příspěvek od mnuapel »

Marek77 píše:Ale jak si ten E.T. na těch svých blábolech zarputile trvá, co? A vůbec mu nepřijde divné, že mu tady několik lidí jednohlasně tvrdí naprostý opak, podloží svá tvrzení argumenty a dokáže mu, že kecá - pořád si mele svou............. :-D
Prosim neurazaj, pretoze aj tak ziadne argumenty nemas.
Bezna prevadzkova teplota oleja v motore je do 150C. Vsetky meraky oleja maju stupnicu aspon do 200, pricom od 150 zacina cervene.Preco asi ??? Pretoze ako si spravne napisal zapalna teplota oleja je niekde medzi 220-300C. Ked sa blizime ku 200C olej proste v motore degraduje -spalujeme ho.
Teplota oleje v najma v automatickych prevodovkach a pri dlhej a sviznej sportovej jazde sa kludne priblizi ku 200C - odskusane na vlastne oci na aute Audi Allroad, ktory ma v PC meranie teploty oleja v prevodovke.

A ohladom studeneho motora, lepsie si precitaj co som napisal - nenapisal som ze to nevadi motoru, ale nevadi to oleju! bavime sa o zivotnosti oleja a nie motora.
Takze ano studena teplota neprospieva motoru, ale nijak neubera na zivotnosti oleja. Na zivotnost oleja vplyva dlhodobe tepelne pretazovanie napriklad dlhou jazdou na dialnici pri plnom vykone...
To je vsetko uz to viac nekomentujem
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

2 mnuapel:To, že tě Marek 77 označil písmeny ET bys raději měl považovat za kompliment. (LOL)
Pepa15
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 09 srp 2007, 20:01

Příspěvek od Pepa15 »

tak to je pekna blbost automaticky převodovky opravuju a vim že 200stupnu v ni bejt nemuže ne že by se olej tak nedokázal ohřát ale při teplotě 135st vyhlásí řídící jednotka převodovky nouzový režim
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Pepa15 píše:tak to je pekna blbost automaticky převodovky opravuju a vim že 200stupnu v ni bejt nemuže ne že by se olej tak nedokázal ohřát ale při teplotě 135st vyhlásí řídící jednotka převodovky nouzový režim
Tak a teď piš mnuapel. (LOL)
bean
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 14 pro 2010, 08:40
Bydliště: Slovensko, PK

Příspěvek od bean »

Zdar chlapi,

skoda, ze tato zaujimava tema zakapala, lebo zrovna veci okolo tohto ma teraz tak nejak zaujimaju... totiz, jazdim teraz takmer vylucne iba dialnice (trasy a` 800km), tym padom mi dost vyletela spotreba oleja. Po 15000 mi zmizli 3litre, hovorim si, to uz je takmer vymenena napln, toz nebudem to hned menit, ale to trocha natiahnem. Teraz som na 20000 so 4 litrami a uz zacinam premyslat, ci to vobec menit, ked sa to vlastne "meni" same dolievanim. Mam tam Edge 5W40, filter je tam longlife od Boscha (50000km). Teraz otazka na vas nazor - moze sa nieco posahat, ked s tym budem jazdit dalej (napr. do tych 50000)? Hromadi sa nejaky sajrajt aj dole vo vani, co my mohol narobit neplechu, alebo to vsetko poberie filter? Farba oleja je na pohlad v norme, kedze sa neustale riedi novym. Motor je povodne tiez longlife (AVG).
Passat Variant '00 AVG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“