Stránka 2 z 2
Napsal: 09 čer 2016, 16:49
od puskar86
mimo toho emisie sa meraju v otackach maxima ked ma motor najvysiu efektivitu a tesnost a vtedy egr je uplne zatvoreny!! takze tie zmeny nech su ake kolveknic neovplyvnia a pokial viem u dieslov sa meria len dymivost a rozuptyl a jediny kto s tym ma problem su koncernove tdi vozidla jtd som este nevidel co nepreslo emisnou ide o vyspelejsie motory!
Napsal: 12 čer 2016, 17:01
od RADOSLAV
Tak jsem to zaslepil Foto

Napsal: 24 zář 2016, 18:15
od blacklight
Nakonec téma ještě otevřu....
Nevíte někdo, jak přesně jednotka u EURO2 kontroluje, zda je funkční cívka EGR ventilu?
Trápí mě jen a pouze ta cívka - dál mám vše zaslepeno už několik let.
Jenže teď prý na emisích připojují auta i na diagnostiku, no a mě to hlásí chybu té elektrické části.
Potřebuju jednotku oblbnout - ale není to taková sranda jak jsem čekal... První jsem zkusil jen odpor (potenciometrem jsem otestoval různé hodnoty), pak jsem zkusil jiný elektromagnetický ventil i nějaké relé, ale nedokážu jednotku přesvědčit, že je vše v pořádku.
Napsal: 24 zář 2016, 18:54
od puskar86
na emisnych ti diagnoetiku nerobia riadiaca jednotka snima prietok vzduchu pokial mas funkcny egr na diagnostike pise hodnotu mnozstva vzduchu okolo350mg pokial zaslepis egr pise hodnotu 500mg tymto sposobom jednotka zisti ze je nieco s egr ventilom, tym padom zapise chybu do pamati zavad tato chyba neovplivnuje vykon ani spotrebu egr ventil u euro 2-3 nesputi nudzovy rezim u euro 4 je vo vyfuku lambda sonda a ta pokial zaznamena vysie hodnoty zasvieti kontrolku ja som bol na emisnych pred par mesiacmi a ml som polovycne hodnoty oproti povolenym cize moje auto preslo lavou zadnou aj so zaslepenym egr ventilom a este jednotku neoblbnes jedine softwearovo vypnut egr z pameti zavad aby sa uz nezobrazoval moja rada znie: zaslep a neries alebo vycisti egr a jazdi s egrom pokial ti vadi chyba na diagnostike
Napsal: 24 zář 2016, 19:01
od blacklight
Nooo, ty řešíš jiný problém než já....
Já mám EGR zaslepen a úspěšně tak jezdím.
Jenže u nás jsou emise od roku 2016 přísnější a kontrolují se v řídící jednotce motoru chyby, které mají souvislost s emisemi.
Takže kontrola proběhne... minimálně bych s ní měl počítat.
No a k té cívce EGR ventilu - ono to nějakým způsobem kontroluje vlastnosti cívky, protože když jsem tam dal jen maličké relé, tak to hlásilo žádný signál, a když jsem tam nechal ten můj EGR tak to píše jinou chybu - takže jednotka prostě umí poznat, co je připojené na kabelech k EGR.
No a tohle já potřebuji vyřešit - jak jednotka pozná, že je cívka v pořádku a jak ji oblbnout aby to nepsalo chybu na diag. Nic víc - vše ostatní je OK.
Napsal: 24 zář 2016, 19:11
od puskar86
takto pripojenie cievky je tiez snimane preto ti pise inu chybu preto ze odpojenie konektora jednotka sleduje ako prerusenie signalu ale egr a jeho prietok alebo ak chces otvorenie (udavane vacsinou v percentach) snima vaha preto ked odpojis vahu tak vybehne aj chyba egr aj ked je zapojeny a mal si s nim nejake problemy ked si ho zaslepil? preto ze pokial nie tak ho pred emisnymi normalne zapoj a odslep a po emisnych zasa zaslep kedysi som chodil na emisne aj v CR ale neviem ci uz zmenili podmienky alebo co
Napsal: 24 zář 2016, 19:14
od puskar86
aaaa mas pravdu v cech rep robia na emisnych diagnostiku teraz som to nasiel takze u vas im to riadne drbe to holt musis sfunkcnit egr lebo ked ho vymazez cez chip tuning tak na to tiez pride cize sfunkcnit a po kontrole zaslepit
Napsal: 24 zář 2016, 19:20
od blacklight
Elektrickou část EGR to hlásilo od toho co jsem auto koupil - tedy už před 6 lety.
Asi 2 roky jsem s tím jezdil a vše bylo OK, ale po čase se auto nějak hůř rozjíždělo a jednoho dne se mechanická část zasekla, takže auto do 3000 netáhlo a kouřilo jak postřelená stíhačka.
Tehdy jsem EGR zaslepil a nic dál neřešil - nebyl důvod protože auto jelo, a na diagnostice mi jeden řádek s EGR hláškou nevadil.
Stejně si ale myslím že jednotka nějak vyhodnocuje funkčnost cívky - protože tehdy to hlásilo problém i když to ještě fungovalo a EGR nebyl zaslepený.
Já myslím že to musí nějak kontrolovat tu cívku.
Napsal: 24 zář 2016, 19:27
od puskar86
urcite ju kontroluje podla rezimu motora by mala jednotka korigovat napetie na cievke a mozno meria spatnu odozvu z cievky ale pokial je cievka po smrti tak mas asi problem a zhanaj druhy egr aj s cievkou pretoze podla tej novej legislativy ta asi nepustia cez emisnu

Napsal: 24 zář 2016, 20:41
od blacklight
.... to se právě dostáváme k tomu na co se ptám... Jak ta jednotka do pytle může kontrolovat cívku? Pomocí měření odporu to nebude - to jsem zkoušel.
Přece musí existovat nějaká metoda, jak tu kontrolu cívky oblbnout.
Druhý EGR ventil je taky varianta, ale nejsem ekologický aktivista, abych šel a vysolil 3000 Kč za nový. Zvlášť když je to obyčejný elektromagnet. Z vraku tak ještě možná - ale to bych musel při převzetí změřit, jestli není taky kaput.
Napsal: 25 zář 2016, 10:12
od slovacek.milos
v pvní řadě dej číslo závady, na co si ten egr stěžuje,
činost cívky se dá prověřit je to obyčejná cívka a egr se dá vyčistit, třeba oškrabat ponoříš do acetonu a za hodku bude fachčít,
Napsal: 25 zář 2016, 17:28
od puskar86
no myslim ze to neoblbnes dokonca som o tom pevne presvedceny jtd je inteligentnejsi ako tdi tam sa da oblbnut odporom vsetko ale na jtd to proste nejde mozno vies ako davaju tu diodu bav21 nmiesto vahy a tak podobne na talianoch to ihned po pridani plynu padne na nudzovy rezim takze to podla mna neobides ani pri egru urob to ze ho vycisti za to nic nedas ked to nepojde budes musiet zhanat druhy inak neprejdes tu diagnostiku na emisiach
Napsal: 25 zář 2016, 18:36
od slovacek.milos
puskar86 píše:no myslim ze to neoblbnes dokonca som o tom pevne presvedceny jtd je inteligentnejsi ako tdi tam sa da oblbnut odporom vsetko ale na jtd to proste nejde mozno vies ako davaju tu diodu bav21 nmiesto vahy a tak podobne na talianoch to ihned po pridani plynu padne na nudzovy rezim takze to podla mna neobides ani pri egru urob to ze ho vycisti za to nic nedas ked to nepojde budes musiet zhanat druhy inak neprejdes tu diagnostiku na emisiach
třeba JTD 85 kw tam oblbovat nic nemusíš odpojíš váhu odsšroubuješ egr a nic egr to neumí a na váze si zařadí maximální hodnoitu tak jedeš jak drak

Napsal: 25 zář 2016, 20:32
od puskar86
to skusim ja mam jtd 105 a tam to v nudzaku slahne tusim 700 a brat ma jtd 115 tak to skusim lebo maximum je 1200
Napsal: 25 zář 2016, 20:50
od blacklight
JTD 105 mám i já.
Funguje to tak, že jednotka se s EGR asi 10 sekund pokouší komunikovat (když jsem tam měl jiný elektro ventil, tak je poznat, jak bzučí), ale pak se na to vykašle, na DIAG vypíše chybu a auto dál normálně jezdí.