Stránka 2 z 3

Napsal: 05 zář 2016, 13:26
od jericho-3
Je to jako mor, lidé blázní a vyměňují a vyměňují. Dřív bylo tohle v manuálu , prohlédněte řemen, zda není potrhaný, nebo popraskaný , popřípadě ošoupaný po straně.Poté je vhodná výměna..Potom byl takový nepsaný zákon, že když má na sobě vidět ještě nápisy, je ještě O.K. Ale majitelé jsou čím dál připosranější a vyhazují součástky, které nejsou ani v půlce opotřebovanosti a vlastní peníze z kapsy. Kdy jste naposledy viděli auto, kterému spadl řemen věkem? Já nedávno dělal benzinového Peugeota z roku 2001 , který měl tutových 70000 km najeto a majitel ze strachu/oprávněného/ chtěl vyměnit rozvody. Po 15 letech jsem sundal kryt , bylo znát, že jsem první, vše bylo ještě panicem a říkal jsem si, jsem zvědav jak teplo a čas narušilo řemen.. Byl jen volnější protože tento motor /1,6- 8vačka/ nemá automatickou kladku, ale jinak bylo vše jako nové, vyhazoval jsem pumpu h2O /kterou majitel chtěl také/ kladka byla na pootočení lepší než ta nová v krabici...A řemen, žádné spouchnutí, mohl běhat až do důchodu..Samozřejmě byl to benzin a ne diesel, ale panika je často zbytečná, já u svých aut kladky vždy jen namažu a měním jen řemen...Neblázněte a nenechte se tak snadno zblbnout , samozřejmě kšeft je kšeft... :)

Napsal: 05 zář 2016, 15:05
od White
martinsidlo píše:Na řemenu je datum výroby,pokud odpovídá cca datumu výměny,bude to cajk. Od pohledu mu nic není. Není-li datum výroby,spolehlivě se nedá doložit výměna,vyměnit celé ( řemen,kladky,pumpa).
Pár rozvodu už jsem udělal a nikdy na rozvodáku nebyl datum výroby, pouze značka a nějaká čisla s délkou (ne opravdu datum to nebyl) a případně směr otáčení určen výrobcem.

Napsal: 05 zář 2016, 16:17
od xshreck
BLíží se mi výměna rozvoru - pokud budou velké kladky/pumpa OK, stačilo by měnit jen malé napínací kladky + řemen? Ta malá mi přijde že má kratší životnost, jak velké.

Napsal: 05 zář 2016, 16:55
od Tomas.cz
NE, udělej to komplet, když už.

Napsal: 05 zář 2016, 16:59
od hansdob
No jericho doba toho o cem mluvis ovsem jiz davno pominula uz se nic nedimenzuje spousta dilu je rada ze tip top vydrzi svou predepsanou zivotnost. Vodni pumpy jsou nejcastejsim problemem a dnes uz neni problem mit vadnou pumpu po 20000km. Nechtel bych byt v tve kuzi az nekdo z tvych zakazniku prijde a bude rikat vys ty jsi rikal at to nedelam stojim prosim te v servisu ( nekde alespon 130km od tebe nebo dokonce v zahranici) a zdelili mi ze se mi to potkalo tak si pro to asi prijed.......

Napsal: 05 zář 2016, 17:00
od hansdob
Xschreck 100% to udelej cely.

Napsal: 05 zář 2016, 17:39
od xshreck
Jasnž, jen jsem se zamyslel nad příspěvkem kde jen maže ... Dík

Napsal: 05 zář 2016, 21:18
od pistabazar
hansdob píše:No jericho doba toho o cem mluvis ovsem jiz davno pominula uz se nic nedimenzuje spousta dilu je rada ze tip top vydrzi svou predepsanou zivotnost. Vodni pumpy jsou nejcastejsim problemem a dnes uz neni problem mit vadnou pumpu po 20000km. Nechtel bych byt v tve kuzi az nekdo z tvych zakazniku prijde a bude rikat vys ty jsi rikal at to nedelam stojim prosim te v servisu ( nekde alespon 130km od tebe nebo dokonce v zahranici) a zdelili mi ze se mi to potkalo tak si pro to asi prijed.......
Souhlas :)

Napsal: 06 zář 2016, 04:58
od martinsidlo
White píše:
martinsidlo píše:Na řemenu je datum výroby,pokud odpovídá cca datumu výměny,bude to cajk. Od pohledu mu nic není. Není-li datum výroby,spolehlivě se nedá doložit výměna,vyměnit celé ( řemen,kladky,pumpa).
Pár rozvodu už jsem udělal a nikdy na rozvodáku nebyl datum výroby, pouze značka a nějaká čisla s délkou (ne opravdu datum to nebyl) a případně směr otáčení určen výrobcem.
To jsi se špatně koukal.

Napsal: 06 zář 2016, 12:41
od jericho-3
hansdob píše:No jericho doba toho o cem mluvis ovsem jiz davno pominula uz se nic nedimenzuje spousta dilu je rada ze tip top vydrzi svou predepsanou zivotnost. Vodni pumpy jsou nejcastejsim problemem a dnes uz neni problem mit vadnou pumpu po 20000km. Nechtel bych byt v tve kuzi az nekdo z tvych zakazniku prijde a bude rikat vys ty jsi rikal at to nedelam stojim prosim te v servisu ( nekde alespon 130km od tebe nebo dokonce v zahranici) a zdelili mi ze se mi to potkalo tak si pro to asi prijed.......
Ale dobře chápu, nepleť sem předešlou dobu už jen kvůli tomu, že pamatuji Jana Žížku, ale napsal jsem to proto, že stárnutí gumy jak je často vysvětlováno, není tak hrozné a každá výměna řemene a přetahování svorníků/nebo náhražka ojebů svorníků z materiálu šroubů na regály/ zvyšuje riziko. Samozřejmě nejde o pumpy H2O, ty jsou už dnes ojeb.. Už mi nebaví, pořád vyhazovat zánovní součástky do koše. A dnešní trendy , vyměnit vše, co vidíš , co kdyby, je hlavně byznys...Možná bys měl na dovolenou jet vždy s autem v záruce, budeš lépe spát. ....A když firma napíše, že se má řemen měnit v 90. tisících , tak má určitou rezervu a koncern až na vyjímky má rozvody udělány dobře..Takže rada mechanika, víte pro jistotu je tam dáme je spíše alibi , protože kdo to napíše do servisáku, až je udělá? Nikdo, lísteček na deklu se sloupne, auto prodá a situace se opakuje...Rád bych viděl, kdyby za tebou majitel přijel , že po 50000km se mu potkalo auto, jak bys mu odpověděl... :)

Napsal: 06 zář 2016, 12:55
od hansdob
Vyreklamoval bych soucastky rozvodu a opravil motor jericho ono by mi nic jineho nezbylo.

Napsal: 06 zář 2016, 15:19
od jericho-3
Ale neboj, to se nestane, rozvody tam už budou jiné. A dnes, kdy největší nápor na rozvody vstřikovací čerpadlo je pohádkou minulosti, tak rozvody ,většinou ze stejných komponentů vydrží dvakrát tolik , ale zůstává největší nepřítel - stáčení tachometrů..Anebo lidé,např. znám "mechána", který rozvody nevyměnuje, ale jen dává cedulky. A světe div se, má pořád o dělat. :)

Napsal: 06 zář 2016, 19:52
od jofa
Podla foto rozvody vyzeraju ze boli menene,takzr by som nezufal na tvojom mieste,ale takisto mam zasadu,pokial majitela nepoznam tak rozvody vzdy menim.a ked ich davam menit tak komplet aj s pumpou aj so vsetkymi kladkami.vymenit iba remen pripadne male kladky ma asi zmysel ako vymenit olej a nechat ten isty filter...

Napsal: 06 zář 2016, 19:57
od senioring1
[quote="jericho-3"] Pred 12 . rokmi som uvažoval rovnako a na forde sierra som vymenil len remeň , pretože som nadobudol presvedčenie , že kladky sú OK a stačí ich namazať . Z omylu ma vyviedol stret piesta s ventilmi . Ložisko kladky síce vydržalo , ale rozpadol sa plastový obal ložiska kladky . Moje odporúčanie :
1, meniť vždy celý rozvod v predpísanom intervale
2, meniť ho vždy pri kúpe auta

Napsal: 07 zář 2016, 06:53
od roman1648
hansdob píše:Vyreklamoval bych soucastky rozvodu a opravil motor jericho ono by mi nic jineho nezbylo.
přesně to se mi stalo, tehdy Thalia 1.4 16v, vyměnilo se to komplet i s pumpou samozřejmě, jezdilo to asi 5000km, strejda s tím jel do švajcu a tam se to vyjebalo, odtah dom 18tis. + oprava na svý triko
dodnes nevím na 100% čím to bylo ale jak jsem to zkoumal, myslím že vodní pumpa byla " z osy" , prostě zmetek, řemen sjížděl a obrušoval se tak dlouho až prasknul :roll:

je mi divný že ty rozvodový sady Dayco jsem měl dvě na chlup stejný, dělaly se zároveň dvě auta se stejným motorem, ten druhej Megane, jezdí dodnes asi 65tis.km....pak se v tom vyznej :?