Stránka 2 z 2

Napsal: 20 kvě 2008, 10:52
od OilRos
Len tak amatersky urobeny predhrev...10L kanister v kufri odkial to cuca..ale chistam sa to cele prerobit....aby to bolo ako to ma byt! :-D

Napsal: 20 kvě 2008, 11:11
od kartmen
A co takhle profi set
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/konverze ... ort-3.html? Za ty prachy by to mohlo být nový (LOL)

Napsal: 20 kvě 2008, 17:33
od radluk
(rofl)

Napsal: 21 kvě 2008, 19:17
od Fire
tak me dochází nafta a chci zkusit namichat tedy 60 / 40 pro naftu vs. rostlinnej olej ( jen rostlinej nebo i jinej olej ??? ) .. nestnae se nic teda ??? jinak mam TDi PD ... muze to jezdit i na smesnou naftu ( bionafta ) ???

Napsal: 21 kvě 2008, 19:23
od radluk
(LOL)

Napsal: 23 kvě 2008, 14:23
od Fire
radluk píše:Fire
ja myslim ze v pohode, nemelo by se tomu celkem nic stat, akorat si hlidej olej, u primeho vstriku pri malem zatizeni - otackach to muze jit nespalene do klikove skrine.
Smesna nafta v poho, mas tam max. 36 % MEŘO. A v nynejsi dobe ma skodovka - VW urcite uz motory pro provoz na smesnou naftu.
To znamená zbytečně to nedusit pod 2 tis. otáček abych to vše pořádně spálil jo ??? jinak moje TDI PD rok 2001 má Bionaftu ( směsnou ) dovolenou, ale přítelkyně s TDI PD 2007 rok to má zakázaný, takže koncern VW a bio no nevím... (offtopic) ... jinak který přesně ty typy oleje můžu používat ??? díkec ...

Napsal: 23 kvě 2008, 15:20
od Fire
Napádá mě, proč to míchat s olejem, když to je k dostání na benzínkách !!!! tak jaký je rozdíl když namíchám OLEJ / NAFTA a nebo když natankuju BIONAFTU rovnou ??? díkec

Napsal: 23 kvě 2008, 16:31
od MirekX
v bionaftě není olej, ale metyester (olej zbavený glycerýnu)

Napsal: 23 kvě 2008, 18:25
od Fire
která varianta je šetrnější k autu teda ???

Napsal: 11 čer 2008, 20:52
od slovacek.milos
Fire píše:která varianta je šetrnější k autu teda ???
nalej uvidíš miloš

Napsal: 21 čer 2008, 09:37
od karel.tdi
slovacek.milos
čo uvidi ? vodníka????????????
karel

Napsal: 21 čer 2008, 11:41
od slovacek.milos
karel.tdi píše:slovacek.milos
čo uvidi ? vodníka????????????
karel
no karle já to vidím tak že jede snad všechno tak pokud řešíš co nalít a v jakém poméru tak jsem napsal nalej a uvidíš miloš

Napsal: 25 črc 2008, 22:58
od Kuba
Fire píše:
radluk píše:Fire
ja myslim ze v pohode, nemelo by se tomu celkem nic stat, akorat si hlidej olej, u primeho vstriku pri malem zatizeni - otackach to muze jit nespalene do klikove skrine.
Smesna nafta v poho, mas tam max. 36 % MEŘO. A v nynejsi dobe ma skodovka - VW urcite uz motory pro provoz na smesnou naftu.
To znamená zbytečně to nedusit pod 2 tis. otáček abych to vše pořádně spálil jo ??? jinak moje TDI PD rok 2001 má Bionaftu ( směsnou ) dovolenou, ale přítelkyně s TDI PD 2007 rok to má zakázaný, takže koncern VW a bio no nevím... (offtopic) ... jinak který přesně ty typy oleje můžu používat ??? díkec ...
No pokud mám správný informace, tak VW a ŠKODA jednu dobu povolovali bionaftu. Potíž byla v tom, že někdy odešlo čerpadlo a zákazník to reklamoval že to bylo kvůli bionaftě a VW pak řekli ( možná i oprávněně ) že zákazník nedodržel tankování bionafty podle normy EN 590. Takže byl problém uhlídat kvalitu, takže to povolení pak VW stáhlo. Navíc kuri=ozní je, že VW na svoje motory bionaftu v mnoha případech schvalovalo, ale BOSCH, kterej tam montoval většinu čerpadel, to enschvaloval.

Každopádně u všech aut od r.v. ca 1995 - 2000 nahoru jsou už hadičky i těsnění odolný bionaftě, takže NO PROBLEM.

Bohužel v důsledku spřísňování emisních limitů a zaváděním DPF (Dieselpartikelfilteru neboli filtru pevných částic) se zvyšuje nejen spotřeba a snižuje výkon, ale jsou při používáni BIONAFTY potíže s regenerací filtru. Proto VW ani SKODA už ve vozech s DPF bionaftu nepovoluje :-( :-!

Napsal: 26 črc 2008, 06:36
od slovacek.milos
informace jsou zajímavé, k těm hadičkám ti řeknu že mám obojí, normální odolnou ropným látkam a M10 odolná na metylester, hadice neměknou a netečou, co se týče čerpadel, tak tu je článek jednoho taxikáře ze slovenska jezdí s koktávkou TDi najeto 600000 měsíčně 15000, leje olej do nádrže bez jakýchkoliv úprav, ohřívané to asi má já když mrknu do mé SDi je tam teplota paliva 51 stupnů miloš