Stránka 2 z 2

Napsal: 08 led 2018, 15:51
od unitrok
Ahoj, potřeboval bych poradit se startovacím problémem na Golfu IV 1.9 TDi 85 kW. Pokusím se to popsat.

Dne 9.12. jsem přijel jako obvykle ráno do práce. Do té doby vše v pořádku. Studené i teplé starty bez problémů i v mrazu. Odpoledne už jsem neodjel. Žhavení a kontrolky v pořádku, ale při otočení klíčkem jen cvakne. Původně jsem si myslel, že už to vzala za své baterka - staří 4 roky. Proto jsem se domluvil s nedalekým servisem a servisák přivezl startovací stanici a novou baterku. Při připojení stanice však auto zase jen cvaklo. Na můj nápad o napojení stanice po delší dobu mi bylo odpovězeno "To nastartuje i náklaďák". Dále následoval poklep startéru při startování. Nic. Bylo mi řečeno, že odešel startér.

Do týdne jsem sehnal na inzerci starší a dle slov prodejce plně funkční startér. Startér jsem přehodil + do plna nabil baterku. Nastartoval jsem na otočení a problém jsem považoval za vyřešený.

Za dva dny a po 4 startech se ráno situace opakovala - jen cvaknutí. Zkusil jsem proto poklepat startér a auto naskočilo. Odpoledne se problém podle očekávání opakoval. Teď už ale nešel ani s poklepem. Asi 15krát jsem to takto zkoušel a nic. Na 10 minut jsem se šel ohřát a poté to ještě bez poklepání zkusil. Natočil.

Ráno už nepomohlo nic a 30 minutách pokusů jsem to vzdal a jel druhým autem.

O víkendu jsem na základě rad zkontroloval a očistil kostru startéru na převodovce, svorky autobaterie, silný kabel k cívce a kostry pod baterií. Dobil do plna baterku a auto dvakrát za sebou bezproblému nastartovalo. Začal jsem tušit problém v baterii. Dovezl jsem ji na zátěžový test při kterém ukazovala: 12,82 V, startovací proud 539 A - baterie vyměnit! A při dalším: 12,74 V, startovací proud 532 A - baterie v pořádku. Koupil jsem novou EXIDE Premium 77 Ah, 760 A a vše již v pořádku.

Autem jsem jezdil cca týden bez problémů až jednou odpoledne zase jenom ono cvak. Ani po 30 minutách poklepů a jiných pokusů jsem auto nenatočil a zavolal kamaráda, aby mě odvezl. Jenom tak z nouze jsme zkusili připojit kabely z jeho 1.6 HDi 66 kW a šlo na první.

Poradí někdo? Už vážně netuším :(

Napsal: 08 led 2018, 17:24
od Pepíček
A startér cvaká pokaždý když vemeš za klíček?Nebo jen jednou a pak nic?
Na zkoušku natáhni kabel od spínačky k cívce a chvíli jezdi.Tím vyloučíš spínačku a kabel.Pokud to nebude fungovat,vyměň startér a nakonec jdi po spínačce.

Napsal: 08 led 2018, 18:09
od unitrok
Cvaká po každém otočení klíčem.

Napsal: 08 led 2018, 18:41
od Car diag
Dle slov prodejce byl plně funkční 😂
Koupíš starý startér,možná ještě starší než máš v autě a myslíš že bude fungovat??? Ale ušetřil jsi....
Prostě buď nechat zrepasovat nebo nový startér nebo se uklepeš a až bude zima,tak u toho i zmrzneš (LOL)

Napsal: 08 led 2018, 19:00
od roman1648
Jojo to je problém těchto uloženek...kámoš co spolu děláme rozdělává vraky na díly,startér nebo altik co leží rok dva v regálech je úspěšnost tak 50/50,někdy super,někdy nefunguje vůbec
O vstrikach a čerpadlech ani nemluvím..

Napsal: 09 led 2018, 11:21
od Pepíček
unitrok píše:Cvaká po každém otočení klíčem.
Startér KO na 99%.Možná jen cívka ale to je potřeba se na to podivat blíž.

Napsal: 09 led 2018, 12:26
od jericho-3
Chce jej to "zkratovat"-propojit napřímo , aby se vyloučilo, zda je to vedením proudů k němu nebo jen tou cívkou,..A hned se pozná kdo je viník..