Stránka 2 z 2

Re: Přední ložiska kol G4

Napsal: 01 úno 2020, 23:00
od xshreck
Pepíček píše:Vyskytla se mi zajímavá závada ložisek kol u meho GIV.Auto jsem koupil a jezdil a jezdil a po několika desítkách tisíc km začalo skřípat přední ložisko.Tak jsem ho vyměnil i s nábojem a byl klid.Jenže když jsem vylisoval ložisko, bylo jak nový.Krásně namazaný a točilo se jak nový a ani žádný stopy opotřebení.Přitom se ale vnitřní kroužek protáčel na náboji a to zbůsobovalo to skřípání.Tento týden se závada opakovala, ale na druhý straně.Úplně ten samý případ.Vyměnil jsem náboj a ložisko a je klid.Poloosy byly utažený dost.
Stalo se někomu něco podobnýho aby se zadíralo ložisko a na pohled mu nic nebylo?Nikdy ani jedno nehučelo.

Ještě dodám, že po výměně náboje a ložiska, když se mi tohle přihodilo poprvý, tak se už nezkroutili kotouče :worthy:
Menil jsem ted kvuli mensi nehode tehlice u pritelkyne. Predtim volant skakal jak nlazen - po vymene jedne tehlice a dan druhy kotouc se vibrace zmensily. Kdyz jsem prehodil i druhou tehlici (vypadala jak kdyz vyjela z linly), tak s puvodnim kotoucem vibrace zmizely ... bych rekl ze to nebudou krivy kotouce ale ze glajdaj kolikrat loziska. Stara tehlice - lozisko tam litalo volbe, v te co se davalo bylo vse napevno.

Napsal: 01 úno 2020, 23:15
od Biimbo
Tukydydes dal uplně všechno nový,origo těhlice, brzdiče, ložiska, náboje,neorigo čepy,tlumiče, silenty a stejně zkroutil všechny kotouče. Dal origo kotouče a nehážou. Pokud neháže náboj nebo není totálně v háji ložisko, je to v kotoučích. Ty tvrzení výrobců brzd, že je to stavem nápravy, silentbloky, tlumiči jsou jen výmluvy z reklamací. Nechápu jak může špatný silentblok zkroutit kotouč? Může způsobit vibrace, ale že by zkroutil kotouč, když je to uplně jiný segment nápravy? To určitě ne.
A ještě jedna rada, pěkně se to nese taky zezadu když háže kotouč. Jde to poznat samozřejmě ruční brzdou za jízdy ale kope to stejně jako zepředu.

Napsal: 02 úno 2020, 08:36
od jericho-3
Je to věda, někdy by člověk řekl, tohle musí vibrovat a házet a ono nic..Pak má vše o.k. a pořád něco. Mám zato, že u kotoučů záleží opravdu na matroši , litina má mnoho podob a také mnoho" přídavků", které utváří její vlastnosti..Samozřejmě nejlepší pro ně je jízda s řidičem, který je nejen nechá
pořádně si pobrzdit, ale nepřehání to..A vždy rostu, když vidím" milovníky "krásných aut. Jezdím okolo baráku, kde je místa habaděj a borec tam má krásný bavory a oba stojí v trávě až skoro po puklice.. :(

Napsal: 02 úno 2020, 09:16
od Biimbo
Záleží taky z jakýho kontejneru s plechovkama tu litinu vytvoří. A nevěřil jsem tomu,ale normalizační žíhání odlitku před opracováním, to je věc.