Stránka 2 z 3

Napsal: 21 dub 2020, 17:58
od OťasTDi
Já se s tím něco natrápil....zůstával viset pístek - nevracel se....vyřešeno opětovným rozebráním, vyčistěním, namazáním ale......použity origo vw gumičky...bohužel ta cena je šílená...za to máš fakt ten třmen...ale funguje to....Frenkit dvakrát zklamal....cca vždy po dvou letech...mám tu i vlákno o tom

Napsal: 22 dub 2020, 09:03
od favo
Já mám oba třmeny nový, tedy jeden je repas ale s novým tělem a druhý je kupován jako nový.
Mýval jsem problémy při couvání kdy mi neustále po ránu vrzalo zadní kolo a při zabrždění to vrzalo ještě víc, ale při jízdě dopředu to okamžitě utichlo.
Po pár marných pokusech s tím něco udělat jsem to vzdal.
Asi před 14ti dny toto vrzání najednou přestalo. Nepopírám že jsem měl radost, že každý ráno nebudím sídliště jen proto, že jsem jeden z mála co stále jezdí do práce.
Asi po týdnu jsem jako obvykle jednou za čas aktivoval prudkým bržděním ABS abych věděl že stále funguje a najednou mi celkem slušně ustřelil zadek. Bylo mi jasný že mi brzdí jen jedno kolo a tak jsem se na to o víkendu při přezouvání na letní mrknul a spoj hadice - brzdič byl mokrý od brzdovky.
Hned mi bylo jasný to záhadný vyřešení raního vrzání, ale nejde mi do hlavy, když všechny díly na zadních brzdách byly nový, včetně hadic na zakázku, proč to najednou začalo po cca dvou letech prosakovat zrovna ve spoji, když jsem od opravy na nic nesahal, prostě nic čím bych narušil spoj mezi koncovkou hadice a třmenem.
Prudký bržděí kvůli aktivaci ABS dělám cca 4x do roka a do teď žádný problém.
Neřešil někdo něco podobného ?
A proč to při couvání po rádnu vrže když jsou všechny díly nový ? Dělalo mi to i u starých brzdičů a po výměně za nový to na cca dva týdny utichlo aby se to následně vrátilo do starých kolejí.

Napsal: 22 dub 2020, 11:43
od jericho-3
A hadice jsou staré?

Napsal: 22 dub 2020, 18:33
od favo
Vše je nové, kromě krátké hadičky mezi podlahou a zadní nápravou , na straně spolujezdce se k ní nedokážu ve svých podmínkách bohužel dostat.
Mám domluvený zvedák u kamaráda, ale jaksi mi do toho vlezl korona a nouzový stav.
Taky mě napadlo že může být problém tady, ale zaráží mě proč to dělá jen při couvání.
Ovšem i ta vzniklá netěsnost spoje co skoro dva roky v pohodě těsnil.
Zkoušel jsem šroub víc dotáhnout, ale otočil jsem s ním sotva o 2 stupně. Tedy skoro vůbec a dál to netěsní.
Už jsem koupil nový měděný podložky a o víkendu si budu hrát.
Nové třmeny jsem dával v březnu 2018.

Napsal: 22 dub 2020, 22:42
od senioring1
predpokladám , že hadičky sú utesnené hliníkovymi podložkami , ktoré rady skorodujú a potom prepúšťajú . Mne cez skorodovaanú podložku za jazdy vytiekol celý okruh .

Napsal: 22 dub 2020, 23:10
od adrian_B
Mne na Octavii 1 po prerabke bŕzd v zadu na 280mm + Transporter brzdice tiež vrzgaju zadné brzdy pri cúvaní. ( Strmene nové TRW žiadny repas, kotúče + platničky trw) . Skúšal som kadečo nakoniec som to vzdal :) v malej viere to dávam za vinu adaptérom medzi nápravou a držiakom strmena.

Ale zas na golfe 4 4x4 som spravil to isté a nič nevrzga. Tam som si jeden strmeň z T5 repasol a druhý kúpil nový SKV (crazy). Kotúče a platničky meyle PD :D

Možno v sériovej aplikácií by nebolo od veci zhodiť držiak strmena a vyčistiť styčné plochy. Možno by to pomohlo :? Poprípade dať nový držiak s voditkami kde nebude vôľa ako po x rokoch
Holt niekedy je to sranda. Dáš do toho xy peňazí aby to fungovalo a je to ešte horšie ako keď pouzijes lacnejšie kraviny. Sa mi to potvrdilo na tej O1 VS G4 :roll:
senioring1 píše:predpokladám , že hadičky sú utesnené hliníkovymi podložkami , ktoré rady skorodujú a potom prepúšťajú . Mne cez skorodovaanú podložku za jazdy vytiekol celý okruh .
Áno? Koľko rokov tam to hliníkové tesnenie bolo? Pretože nehnevaj sa na mňa ale nikdy som sa s takouto kravinou nestretol. Samozrejme hliník vs meď má menšiu životnosť.

Napsal: 23 dub 2020, 00:03
od Richi
A čistíš a mažeš pravidelně čepy? Aby ti to vrzání nedělal jen zarostlý spodní čep.

Napsal: 23 dub 2020, 06:13
od slovacek.milos
[quote="OťasTDi"]Já se s tím něco natrápil....zůstával viset pístek - nevracel se....vyřešeno opětovným rozebráním, vyčistěním, namazáním ale.


otas pič. pístek se mi okem vracel ale furt po dojezdu přes stostupnů, pístek šel zatočit byl jak nový :roll: žádná rez , kapalina kapala, (wallbash) ,

ýměna zadních za repas a OK

Napsal: 23 dub 2020, 06:38
od favo
Chlapi, čepy jsou nové, prachovky jsou OK a namazáno je to důkladně, celkem mi trvalo než jsem našel mazivo, co za pár týdnu nevyschne a neztvrdne. Momenálně používám silikonovou vazelinu a oproti mazadlům od ATE a podobně přímo na tyto čepy, mi zatím nevyschla a neztvrdla.
Co se týká podložek, tak ano použil jsem hliníkoné, protože z měděných jsem měl ztrach z jejich reakce s hliníkem, ale nejspíš si člověk nevybere, jestli mu hliníkovou podložku sežere sůl nebo měděnou oxidace s hliníkem.
A co se vrzání týká, tak jak jsem psal, po uvolnění tlaku ve třmeni vrzání okamžitě ustalo, takže ve vodících čepech a jejich namazání bych v tomto případě problém nehledal.
Ta sůl mě napadla bohužel až nyní když senioring1 zmínil zda jsou hliníkové.
No konečně nyní mám už koupené měděné, tak o víkendu se na to vrhnu a snad bude klid.
Raději to ještě kolem dosedcí plochy po dotažení namažu nějakou vazelinou nebo ochranným voskem, abych zabráníl přístupu soli ke spoji.
Jen budu doufat, že problém s neuvolněným tlakem je jen díky původní gumové hadici u nápravy a né ve třmeni.

Napsal: 23 dub 2020, 09:16
od OťasTDi
no jo milosi....ale vysvetli mi, jak to, ze od vymeny gumicek za origo to uz rok maka bez problemu....

Napsal: 23 dub 2020, 10:06
od favo
A co tedy stojí ta originál sada gumiček ?

Napsal: 23 dub 2020, 10:19
od OťasTDi
hele skoro litr jedna strana....sileny kdyz vezmes v potaz ze to jsou dve gumicky na jednu stranu

Napsal: 23 dub 2020, 11:26
od favo
Tak tomu říkám byznys, to se potom rozdávají statísícový odměny cvičeným opicím u pásu.

Napsal: 23 dub 2020, 16:00
od OťasTDi
hadice dokáže nakysnout a v podstatě vytvořit takový nechtěný zpětný ventil...ale jestli je to zrovna tvůj případ...to netuším...spíš tipuji, že se nevrací pístek

Napsal: 23 dub 2020, 18:08
od jericho-3
Ono hlavní gumička je vlastně "nesmrtelná", jde hlavně o prachovku, která tam pouští bordel a ta chce, aby byla origo z dobrého matroše. Vždy tu hlavní gumičku v ruce promnu, abych dostal pryč ten bordel, co je v drážce pístu a znemožňuje pohyb, otřu ji potom hadrem/hlavně ne benzin/ a dám zpět do vyčištěné drážky.. Ta cena je zběsilá a nakopal bych je do řiti..