budúcnosť diesel motorov
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: budúcnosť diesel motorov
Když se podíváš na vyúčtování za elektřinu, tak platíš už dnes v podstatě tři různé daně. Za další provoz spalovacích aut má jednoznačně větší negativní dopad na zdraví a životní prostředí, léčit astma, rakovinu, nebo neplodnost taky něco stojí a co teprve náklady na opakované úniky ropy jako teď u Izraele.Rayx píše:O tom žádná, to je pravda, ale platí to dnes a kdoví jak dlouho bude ...Andre píše: 50% populace bydlí v RD, část lidí ze sídlišť má garáž nebo stání s elektrikou, nebo mají možnost nabíjení v práci. Stačí obyčejná 230V zásuvka.
V průměru je elektromobil stále ještě o něco dražší i když třeba Kodiaq/Enyaq je na tom cenově velmi podobně. Na trhu už je reálná konkurence, takže třeba i ta Kona, která byla ještě nedávno za 1,2mio se dneska dá koupit reálně fungl nová za 850-900tis. I,D. je už pod 900tis (méně než e-Golf) atd.
A ten případný cenový rozdíl se maže od prvního km. Je rozdíl jezdit za 0,30-0,50Kč a nebo za 2Kč, plus náklady na servis minimální.
Samozřejmě komfort je úplně jiná dimenze, za to asi nebude mít problém si většina lidí něco připlatit.
Rychlost nabíjení na 230V je fajn, baterkám to asi dělá lépe než rychlonabíječky, holt je to o plánování ... Uvidí se, co ve velkých číslech/počtech elektromobilů budou ukazovat udaje o životnosti/kapacitě aku.
Jenže to nejdůležitější, až státům přestane téct do kasy za SD a DPH a další spojené kolem fosilu, tak ona cena elektriky bude uplně jinde, jsem zvědav, jak vyřeší tarify pro tepelný čerpadla a spol. versus tarify pro dopravu=elektromobilitu, jak zajistí, aby lidi doufejme na stále levnější tarif pro topení, svícení taky nejezdili, viz tolik známá analogie SD z LTO a nafty
K zamyšlení je určitě taky fakt, že na jedné straně platíme Rusku kolem 80mld ročně za ropu a plyn ale zároveň musíme topit stejné peníze i do armády, protože jsou to hlavně režimy živené z fosilu, co je pro nás dnes největší hrozbou.
A samozřejmě není moc pochyb o tom, kdo tady stojí za šířením těch hloupých hoaxů o eletromobilitě, které 90% lidí na různých diskuzních fórech bez zamyšlení hloupě papouškuje. Například pro Rusko je ropa a plyn 60% příjmů z exportu, bez ropy by byla polovina národa na kořínkách.
No jasný, takže je to jen o tom, kdo bude mít vizi a politickou moc, aby to stádu vnutil, a zároveň měl kryto stabilnímy zdroji. Ty daně dnes na vyučtování, to je vše pro elektrifikaci, distribuci, obnovitelnost ...
Bez toho se státy, které na fosilu vystavěly svět do současného stavu, rozloží ... Texas je nyní pěkný příklad, jak je lidstvo bezmocné ...
Podstatná otázka, kterou už jsem položil - bude elektrika jako energie stejně drahá pro dopravu jako pro ostatní oblasti, pokud ano, kdo to prosadí pokud to povede k násobnému zdražení, a pokud ne, jak to technicky vyřešit, bude to HW nebo SW řešení?
Mít dopravu jen pod trolejí a nejlépe na kolejích je pro elektrifikaci super, ale co s tou současnou automobilovou, osobní i nákladní?
Bez toho se státy, které na fosilu vystavěly svět do současného stavu, rozloží ... Texas je nyní pěkný příklad, jak je lidstvo bezmocné ...
Podstatná otázka, kterou už jsem položil - bude elektrika jako energie stejně drahá pro dopravu jako pro ostatní oblasti, pokud ano, kdo to prosadí pokud to povede k násobnému zdražení, a pokud ne, jak to technicky vyřešit, bude to HW nebo SW řešení?
Mít dopravu jen pod trolejí a nejlépe na kolejích je pro elektrifikaci super, ale co s tou současnou automobilovou, osobní i nákladní?
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Ne, vnucování je samozřejmě špatně, stačí vytvořit podmínky, šířit osvětu a do fosilu započítat všechny externality, pak si to cestu najde samo.
Pokud je ale dnes ředitelem státu člověk, který má zároveň monopol na produkci biosložky do PHM (o které už dlouhou dobu víme, že nedává ekologicky absolutně žádný smysl a její negativní dopad na palivovou soustavu vidíme každý den), těžko lze očekávat nějakou férovou hru.
Nahrazení xy BEV xy ICE nemá na konečnou spotřebu elektřiny žádný zásadní vliv, k tomu stačí trocha matematiky, logiky a snahy dopátrat se relevantních informací. Pokud vezmeme v potaz rychlost obnovy vozového parku v ČR a aktuální prodeje BEV, tak jsou úvahy o dopadu jejich provozu na spotřebu a cenu elektřiny na příštích 20let bezpředmětné.
Pokud je ale dnes ředitelem státu člověk, který má zároveň monopol na produkci biosložky do PHM (o které už dlouhou dobu víme, že nedává ekologicky absolutně žádný smysl a její negativní dopad na palivovou soustavu vidíme každý den), těžko lze očekávat nějakou férovou hru.
Nahrazení xy BEV xy ICE nemá na konečnou spotřebu elektřiny žádný zásadní vliv, k tomu stačí trocha matematiky, logiky a snahy dopátrat se relevantních informací. Pokud vezmeme v potaz rychlost obnovy vozového parku v ČR a aktuální prodeje BEV, tak jsou úvahy o dopadu jejich provozu na spotřebu a cenu elektřiny na příštích 20let bezpředmětné.
No tak fajn, to můžeme být v klidu ...Andre píše: Nahrazení xy BEV xy ICE nemá na konečnou spotřebu elektřiny žádný zásadní vliv, k tomu stačí trocha matematiky, logiky a snahy dopátrat se relevantních informací. Pokud vezmeme v potaz rychlost obnovy vozového parku v ČR a aktuální prodeje BEV, tak jsou úvahy o dopadu jejich provozu na spotřebu a cenu elektřiny na příštích 20let bezpředmětné.


Osobně nevěřím na hurá nadšení a už vůbec ne na nějaké matematické spočítání budoucnosti. Je to krásně vidět dnes, máme zástupy vědátorů, byly plné univerzity od revoluce a jaký je výsledek? Naše elity nejsou schopny se shodnout ani na jediném parametru, každý tvrdí něco jiného, a to že je neschopná vláda není omluva, ty zástupy institucí , vědeckých ústavů a laboratoří nám nejsou moc platné, pro většinu je hlavně důležité mít každý měsíc svůj plat..A když si představím, že by se po velkém optimismu vypínaly firmy , protože není šťáva, tak elita to bude svádět jeden na druhého.Růžové brýle to chce sundat a vždy počítat spíše s tou horší variantou...
nepropadat panice...
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Tak měl jsem na mysli spíš ty kolovrátky - EU nám to nutí, je to slepá ulička, baterka je do 5ti let KO, nikam to nedojede, v zimě to netopí, nebude elektřina, není to ekologické...jericho-3 píše:Andre, opravdiu je vše hoax? Opravdu je lež to, že baterie u el. auta můžeme nechat nenabitou a nic se jí nestane? Mluv konkrétně, zkušenosti už jsou. Pokud lžou i ti, kteří tyto výtvory testují, tak nám doporuč nějaký server , kde nebudou lhát..
Pro baterii není 100% nabití ani úplné vybití optimální skladovací stav, nicméně články v elektromobilech nejsou nabíjeny ani vybíjeny na hraniční hodnoty, je tam zhruba 10% rezerva aby ta baterie byla "blbuvzdorná".
První malokapacitní BEVka mají za sebou 10let a přes 1000 cyklů, tj 100-150tkm, někdo i 200tkm. Co tak sleduju na diskuzích, tak ta auta jezdí, ale samozřejmě pokles kapacity je znát, jsou třeba na 70 -80% původní kapacity. Nevím o žádném případě, že by někomu baterie náhle zdechla úplně.
Dnešní auta mají jednak pokrok v chemii článků, mají aktivní chlazení a hlavně 3-4x větší kapacity, tzn. že jejich baterie reálně zvládnou 400-500tkm. Kdyby ta baterie za 5let byla KO, těžko by na ní někdo poskytoval záruku 8let/160tkm.
Kolik takových BEVek je skutečně pod dohledem, třeba i na těch diskuzích, kde se stejně jako tady někdy neskutečně přehání? Obvykle jsou tam lidi, co to zajímá, ne plebs, co věci jen používá, většinou bez znalosti jak ...Andre píše: První malokapacitní BEVka mají za sebou 10let a přes 1000 cyklů, tj 100-150tkm, někdo i 200tkm. Co tak sleduju na diskuzích, tak ta auta jezdí, ale samozřejmě pokles kapacity je znát, jsou třeba na 70 -80% původní kapacity. Nevím o žádném případě, že by někomu baterie náhle zdechla úplně.
Dnešní auta mají jednak pokrok v chemii článků, mají aktivní chlazení a hlavně 3-4x větší kapacity, tzn. že jejich baterie reálně zvládnou 400-500tkm. Kdyby ta baterie za 5let byla KO, těžko by na ní někdo poskytoval záruku 8let/160tkm.
Ad ty záruky, ta je většinou postavená na 70% kapacity. Až tady bude 20% BEVek ze současnýho parku OA, tak se uvidí, jak to výrobci maj skutečně otestovaný. Však dneska maj taky vše otestovaný ...
Kromě Texasu mě v poslední době taky pobavilo Švédsko, že by prodávali bohatším Norům

ale jsou spokojený, cena elektřiny je výrazný ekologický faktor, když dovážej elektřinu z uhlí z Polska a Německa ...

https://rmx.news/article/article/sweden ... -vacuuming
Tak asi na moju otázku teraz ešte neexistuje jednoznačná odpoveď. Necháme sa prekvapiť. Ale ak bude len elektroauto čo budeme opravovať?? Ale ďakujem za odpovede.
Apropo- Komplet hanba ale predsa : Ako na tomto fóre naraz pozriem všetky nové príspevky_? Ani za boha to neviem nájsť. Je tam kolónka že nové príspevky, ale len na dané téma. Ale keď chcem všetky vidieť ? Na CNC fóre je to jednoducho zobraziť všetky nové príspevky. Tu som stratený.
Apropo- Komplet hanba ale predsa : Ako na tomto fóre naraz pozriem všetky nové príspevky_? Ani za boha to neviem nájsť. Je tam kolónka že nové príspevky, ale len na dané téma. Ale keď chcem všetky vidieť ? Na CNC fóre je to jednoducho zobraziť všetky nové príspevky. Tu som stratený.
Jeden známý - nadšenec do elektra a fotovoltaiky si před vánoci koupil E-golfa (starší, asi 3leté najeto myslím kolem 40 tis) tak budu dostávat nezaujaté informace o provozu. Je to zvláštní když popojíždí po dvoře a jediný co je slyšet je vrzání brzd
Reálný dojezd v zimě kolem 200km, spotřeba na dálku bez dálnic kolem 14-15kwh na 100.
Jakmile vyšponuju výkon své FVE ještě výš, abych měl velký přebytek, budu o tom uvažovat. Zatím používám alespoň baterky z elektroaut jako úložiště - zatím cca 25kWh.

Jakmile vyšponuju výkon své FVE ještě výš, abych měl velký přebytek, budu o tom uvažovat. Zatím používám alespoň baterky z elektroaut jako úložiště - zatím cca 25kWh.

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


https://auto.bazos.sk/inzerat/121547496 ... l-s-60.php
Toto už malo meneny motor v záruke keď to príde po záruke meniť tak dovi,
Toto už malo meneny motor v záruke keď to príde po záruke meniť tak dovi,
BMW 330 ix

Trasa Opava Rychnov nad Kněžnou přes Šumperk v zimě, klidné tempo 178km, vyjel s plně nabitým autem a měl to tak tak... 200 to ani nedá.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

