A nebude to rozbihavost????martinsidlo píše:Velká sbíhavost. Příčin nespočet,od špatně udělaný geo po volnější selenty v ramenech. Ty gumy se nesjely po 200km, je to blbý ale správně máš kontrolovat vozidlo před vyjetím,na ty gumy jsi mohl příjít ještě zavčas,kdy se daly zachránit.
O1 zimáky sjeté vnitřky - přitom geo byla dělaná - nová geo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 839
- Registrován: 21 lis 2011, 20:04
- Bydliště: ZR-Vysočina
Odpovědi: 0
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5015
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Jo, to by mě zajímalo jak čoveče, nějaký svařovaný vehementy moc nefungují, viděl jsem jich několik a na geo to pak ukázalo něco úplně jinýho
Říkáš že jsi u geometrie byl - měli zatížené auto nebo ho přitáhli kurtnou ke zvedáku???? On na to každej sere ale má to velkej vliv
Najedu na plošinu,odjistím plotny,udělám si fixou značku,jakmile se na auto i jen zespod pověsíš,zhoupneš ( mám řekněme 90kg ),vidíš jak plotny uhnou do boku klidně třeba o 3mm
Třeba mi to někdo kdo udělal 1000 geometrií vyvrátí že je to blbost,já jich v životě zase tolik neudělal ale tak zní i ofiko postup výrobců "dofoukejte pneu a předepsaný tlak,zabrzdětě vozidlo a zatěžkejte ho" atd
Říkáš že jsi u geometrie byl - měli zatížené auto nebo ho přitáhli kurtnou ke zvedáku???? On na to každej sere ale má to velkej vliv
Najedu na plošinu,odjistím plotny,udělám si fixou značku,jakmile se na auto i jen zespod pověsíš,zhoupneš ( mám řekněme 90kg ),vidíš jak plotny uhnou do boku klidně třeba o 3mm
Třeba mi to někdo kdo udělal 1000 geometrií vyvrátí že je to blbost,já jich v životě zase tolik neudělal ale tak zní i ofiko postup výrobců "dofoukejte pneu a předepsaný tlak,zabrzdětě vozidlo a zatěžkejte ho" atd
Sbíhavost udělám špagátem, nazaženým od zadních kol (u každeho auta to nejde, zůvodu utopení kol v kastli). Když špagát líže boky kol, máš tam taknějak přibližně nulu. Předpoklad je mít nenabořený auto a v cajku silenty na celym autě.
Odklon změřim digitálním náklonoměrem, případně vodováhou tak aby bylo na obou stranách stejně a auto netáhlo ke straně. Předpoklad je, aby auto stálo v příčnym směru vodorovně. Takhle to dělám, než se dostanu na geo. Tak se s tim nechá chvíli jezdit, aniž by gumy utrpěly.
Odklon změřim digitálním náklonoměrem, případně vodováhou tak aby bylo na obou stranách stejně a auto netáhlo ke straně. Předpoklad je, aby auto stálo v příčnym směru vodorovně. Takhle to dělám, než se dostanu na geo. Tak se s tim nechá chvíli jezdit, aniž by gumy utrpěly.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi
Pepíček má pravdu. Na to aby se zjistilo zda mi to hobluje gumy z důvodu odklonu nebo sbíhavosti je to dostatečně přesné. A není potřeba ani digitální náklonoměr. Odklon se změří s dostatečnou přesností na vodorovné ploše třeba pomocí obyčejného rovného prkýnka, které je o pár milimetrů delší než průměr disku. Rovnoběžně s bokem prkýnka se udělá čára a kolmo na ni se ve vzdálenosti dvojnásobného poloměru měření označí odklon v milimetrech. Konkrétně na standardní zimní ocelový disk 15 palců to bude pro Oťasovu Octávii 3,48 mm na vzdálenosti 392 mm = odklon - -0°30´. Nahoře hřebíček a na niti závaží /viz obrázek/.
Sbíhavost také jednoduše pomocí pevné nitě, vlasce nebo provázku tak, že se provázek natáhne v úrovni středů kol co nejblíže od nich při srovnaném řízení. U zadního Oťasovýho kola by to bylo o 9,5 mm dále než u předního /polovina rozdílu mezi rozchodem přední a zadní nápravy/. Když by pak změřil u předního kola vzdálenost od provázku k okraji disku kola vepředu a vzadu tak by měl naměřit 0+- 1,1 mm.
Samozřejmě je to za předpokladu že se s vozidlem nebouralo nebo se neměnila celá náprava.



Sbíhavost také jednoduše pomocí pevné nitě, vlasce nebo provázku tak, že se provázek natáhne v úrovni středů kol co nejblíže od nich při srovnaném řízení. U zadního Oťasovýho kola by to bylo o 9,5 mm dále než u předního /polovina rozdílu mezi rozchodem přední a zadní nápravy/. Když by pak změřil u předního kola vzdálenost od provázku k okraji disku kola vepředu a vzadu tak by měl naměřit 0+- 1,1 mm.
Samozřejmě je to za předpokladu že se s vozidlem nebouralo nebo se neměnila celá náprava.




Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
No, to jo
, už vidím jak serizujes nejakej viceprvek předek zadek, dělal bys to celej den navalenej po zemi s výsledkem nejistým, tyto dobrodružství si rád nechám ujít
My máme 15 let starou optiku Beissbarth ale když je všechno rozhybany geo mám za 15min i s nandaním a sejmutím kamer, už vidím jak to někomu udělám podle latě a přijde za 1000km řešit že se mu sjely nový 18ky od Conti

My máme 15 let starou optiku Beissbarth ale když je všechno rozhybany geo mám za 15min i s nandaním a sejmutím kamer, už vidím jak to někomu udělám podle latě a přijde za 1000km řešit že se mu sjely nový 18ky od Conti

Romane já Ti nijak nechci oponovat. Jen radím Oťasovi, jak to jde lehce zjistit. Nikomu bych to na kšeft nedělal. Tam je vždy zapotřebí komplet geometrie a protokol. Já jsem však zatím na žádném svém autě nepotřeboval "ofiko" geometrii. Vždy při výměně "kuláku" na řízení nebo na nápravě svého vozidla vystačila výše uvedená. Nikdy jsem na pneu neměl větší rozdíl v hloubce dezénu po celé jeho šíři než 0.5 mm. Naštěstí jsem zatím netrefil žádnou pořádnou díru /na vozovce/, která by mi něco ohnula
. A když v garáži s rovnou podlahou ke každému kolu přiložím zobrazený triviální přípravek na odklon a na sbíhavost použiji druhá kola/každé na jeden roh auťáku s namontovanou tyčkou v jednom z otvorů pro upevňovací šrouby kol, na které pak přivážu nit/, tak celé měření můžu mít rychleji než Ty.

Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Tak chlapci...měřeno rozpěrkou samodomo vyrobenou, ale naprosto funkční a???? naprosto shodné....měřeno od vnitřního límce ráfku k druhé straně...jakoby vpředu a vzadu (myšleno na přední nápravě)
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23