O1 zimáky sjeté vnitřky - přitom geo byla dělaná - nová geo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 839
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

martinsidlo píše:Velká sbíhavost. Příčin nespočet,od špatně udělaný geo po volnější selenty v ramenech. Ty gumy se nesjely po 200km, je to blbý ale správně máš kontrolovat vozidlo před vyjetím,na ty gumy jsi mohl příjít ještě zavčas,kdy se daly zachránit.
A nebude to rozbihavost????
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5015
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Jj,špatně jsem si to přečetl. Nic to nemění na tom,že v klidu je geo dobrá a za jízdy se vymezují vůle.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3661
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Za jízdy se u předokolek vymezují vůle do sbíhavosti.
Oct asv 2000, DieselPower
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Jestliže se obě pneu sjíždějí stejně na vnitřních stranách a pracovalo se pouze na jedné, tak podle mne je na 99% velká rozbíhavost. Základní geometrie /sbíhavost a odklon/ se dají s dostatečnou přesností zvládnout i "doma".
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo, to by mě zajímalo jak čoveče, nějaký svařovaný vehementy moc nefungují, viděl jsem jich několik a na geo to pak ukázalo něco úplně jinýho
Říkáš že jsi u geometrie byl - měli zatížené auto nebo ho přitáhli kurtnou ke zvedáku???? On na to každej sere ale má to velkej vliv
Najedu na plošinu,odjistím plotny,udělám si fixou značku,jakmile se na auto i jen zespod pověsíš,zhoupneš ( mám řekněme 90kg ),vidíš jak plotny uhnou do boku klidně třeba o 3mm
Třeba mi to někdo kdo udělal 1000 geometrií vyvrátí že je to blbost,já jich v životě zase tolik neudělal ale tak zní i ofiko postup výrobců "dofoukejte pneu a předepsaný tlak,zabrzdětě vozidlo a zatěžkejte ho" atd
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Sbíhavost udělám špagátem, nazaženým od zadních kol (u každeho auta to nejde, zůvodu utopení kol v kastli). Když špagát líže boky kol, máš tam taknějak přibližně nulu. Předpoklad je mít nenabořený auto a v cajku silenty na celym autě.
Odklon změřim digitálním náklonoměrem, případně vodováhou tak aby bylo na obou stranách stejně a auto netáhlo ke straně. Předpoklad je, aby auto stálo v příčnym směru vodorovně. Takhle to dělám, než se dostanu na geo. Tak se s tim nechá chvíli jezdit, aniž by gumy utrpěly.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasný, chápu, ale přesně jak píšeš - než se dostanu na GEO
Moderní mašiny ti v případě špatných hodnot i vyhodí co s tím máš udělat,ale to se bavíme o jiné cenové...
Silentbloky jsou samozřejmě zásadní,stejně jako horní uložení apod,jak je něco vymyčkaný,vždycky to uhne..
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pepíček má pravdu. Na to aby se zjistilo zda mi to hobluje gumy z důvodu odklonu nebo sbíhavosti je to dostatečně přesné. A není potřeba ani digitální náklonoměr. Odklon se změří s dostatečnou přesností na vodorovné ploše třeba pomocí obyčejného rovného prkýnka, které je o pár milimetrů delší než průměr disku. Rovnoběžně s bokem prkýnka se udělá čára a kolmo na ni se ve vzdálenosti dvojnásobného poloměru měření označí odklon v milimetrech. Konkrétně na standardní zimní ocelový disk 15 palců to bude pro Oťasovu Octávii 3,48 mm na vzdálenosti 392 mm = odklon - -0°30´. Nahoře hřebíček a na niti závaží /viz obrázek/.
Sbíhavost také jednoduše pomocí pevné nitě, vlasce nebo provázku tak, že se provázek natáhne v úrovni středů kol co nejblíže od nich při srovnaném řízení. U zadního Oťasovýho kola by to bylo o 9,5 mm dále než u předního /polovina rozdílu mezi rozchodem přední a zadní nápravy/. Když by pak změřil u předního kola vzdálenost od provázku k okraji disku kola vepředu a vzadu tak by měl naměřit 0+- 1,1 mm.
Samozřejmě je to za předpokladu že se s vozidlem nebouralo nebo se neměnila celá náprava.Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně, jednoduché věci jsou schopny vykonat práci jako celý moderní ansámbl.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, to jo ;), už vidím jak serizujes nejakej viceprvek předek zadek, dělal bys to celej den navalenej po zemi s výsledkem nejistým, tyto dobrodružství si rád nechám ujít
My máme 15 let starou optiku Beissbarth ale když je všechno rozhybany geo mám za 15min i s nandaním a sejmutím kamer, už vidím jak to někomu udělám podle latě a přijde za 1000km řešit že se mu sjely nový 18ky od Conti (rofl)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Romane já Ti nijak nechci oponovat. Jen radím Oťasovi, jak to jde lehce zjistit. Nikomu bych to na kšeft nedělal. Tam je vždy zapotřebí komplet geometrie a protokol. Já jsem však zatím na žádném svém autě nepotřeboval "ofiko" geometrii. Vždy při výměně "kuláku" na řízení nebo na nápravě svého vozidla vystačila výše uvedená. Nikdy jsem na pneu neměl větší rozdíl v hloubce dezénu po celé jeho šíři než 0.5 mm. Naštěstí jsem zatím netrefil žádnou pořádnou díru /na vozovce/, která by mi něco ohnula :-D . A když v garáži s rovnou podlahou ke každému kolu přiložím zobrazený triviální přípravek na odklon a na sbíhavost použiji druhá kola/každé na jeden roh auťáku s namontovanou tyčkou v jednom z otvorů pro upevňovací šrouby kol, na které pak přivážu nit/, tak celé měření můžu mít rychleji než Ty.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasně v pohodě dokážeš si poradit
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Tak chlapci...měřeno rozpěrkou samodomo vyrobenou, ale naprosto funkční a???? naprosto shodné....měřeno od vnitřního límce ráfku k druhé straně...jakoby vpředu a vzadu (myšleno na přední nápravě)
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Romane, mluvím o základu a ne o kosmické lodi s parkovacími kamerami apod. Lidi to chtějí, tak šup do centra geometrie za pěknou sumičku.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

My si za geo bereme 500 což si myslím že není zlodějina..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“