AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost VYŘEŠENO

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tjov
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 05 říj 2022, 18:59
Odpovědi: 0

Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost

Příspěvek od tjov »

Tak dneska vlhko a krásných -1.0°C a motor téměř nekouřil, respektive vyletěly pouze na pětku saze co byly ve výfuku.

Tak to musí být nějaké čidlo ?
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 538
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost

Příspěvek od tatko Tom »

Kúpil som tak problémovú Alfu 1.9JTD
Pod 2000 otáčok to nechelo ísť, dymilo to ako prasa v nízkych otáčkach no aj vysokých pri riadnom zošliapnutí plynu.
Dal som postupne do troch nádrží tri rôzne aditíva na čistenie (1 katalyzátor, 2. turbo, 3. vstreky) - pomohlo iba o niečo.
Zistil som, že ak odpojím hadičku solenoidu, regulujúcemu turbo - parádne ťahá odspodu, nezadymí, spotreba nižšia. No to by mohlo roztrhnúť hadice pod plným plynom.
Vyriešila to až výmena turba (vôle a už prepúšťalo olej do intercolera), teraz to ide ako guľa a prakticky nezadymí (kým nedupnem naraz plyn na podlahu).
Netvrdím, že je to zhodný prípad, len som spomenul.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
tjov
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 05 říj 2022, 18:59
Odpovědi: 0

Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost VYŘEŠENO

Příspěvek od tjov »

Takže problém vyřešen, prasklá hadice za váhou vzduchu - ta co vede zezadu do EGR ventilu a je na bajonetu.

Mimo to byl zadřený i EGR ten jsem vyčistil ještě před tou hadicí.
tjov
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 05 říj 2022, 18:59
Odpovědi: 0

Re: AUDI A4 1.9TDi PD BRB 2006 - pomalá regulace turba - kouřivost

Příspěvek od tjov »

tuner1.8t píše: 06 říj 2022, 19:15 Tlak nabieha dost neskoro a pomaly si myslim. Chyba my tam taka spicka na zaciatku, taky mierny pretlak. Tazko povedat ja som len tiez laik. Mozno unik tlaku, prasknuta hadica, zle casovanie rozvodov( ale hadam to v skode dobre spravili.), slaba vaha vzduchu,( ale to asi nie ked ide cierny dym), aj vzduchovy filter ak tam je dekadu jednoducho vzduch do motora nepusti, boh vie ako je natom sanie s karbonom, ci sa tam este aj da pretlacit nejaky vzduch cez ten bordel. Je to asi cista loteria. Treba hladat a hladat. :)
Jackpot :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“