Prehrievanie Passat B6
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Prehrievanie Passat B6
Průchodnost hadičky do expanzní nádobky ( odvzdušnění hlavy motory ) a taky termostat motoru.
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 27 bře 2024, 18:57
Re: Prehrievanie Passat B6
Dnes som si vsimol ze ak idem od nastartovania kludnou jazdou a prilis motor nevytacam tak dokazem drzat teplotu oleja pod 115 stupnov, akonahle pridem na nejaky kopec a dostanem teplotu oleja na 125 cca tak potom aj pri kludnej jazde ju nedokazem schladit na menej ako 120 stupnov..
Re: Prehrievanie Passat B6
A když to napíchneš ráno před prvním startem, kolik ti ukazuje teplotu oleje?
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 27 bře 2024, 18:57
Re: Prehrievanie Passat B6
Na budikoch neukazuje, k diagnostike nemam pristup momentalne
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4984
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Prehrievanie Passat B6
A z ceho beres teplotu oleje ? Externi cidlo ve vane ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Prehrievanie Passat B6
a co oil čerpadlo,to má ten problémovej pohon ještě,ne? Jen se unáší,čidlo ještě stihne vypnout,ale průtok bídnej a nestíhá se chladit.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 čer 2015, 18:09
Re: Prehrievanie Passat B6
Zdravím,
To isté nám robil passat CBAB ten istý motor a akorát tehdy to brutálne odfulo z expanzky a téměř voda vystřelila ven bylo to tesnění pod hlavou. Dále bývá problém pokud je to model motoru snad 8/2009 jak je tam ten třícestný termostat + druhovýroba a jej kvalita .... Nejsou po jízdě hadice tvrdé jak beton ?
To isté nám robil passat CBAB ten istý motor a akorát tehdy to brutálne odfulo z expanzky a téměř voda vystřelila ven bylo to tesnění pod hlavou. Dále bývá problém pokud je to model motoru snad 8/2009 jak je tam ten třícestný termostat + druhovýroba a jej kvalita .... Nejsou po jízdě hadice tvrdé jak beton ?
Audi A6 4F5 2.7 TDI (132Kw) out :/
2x Passat 3C5 2.0 TDI (103Kw)
Passat 3G5 2.0 TDI (110Kw)
Touran 5T1 2.0TDI (110Kw)
2x Passat 3C5 2.0 TDI (103Kw)
Passat 3G5 2.0 TDI (110Kw)
Touran 5T1 2.0TDI (110Kw)
Re: Prehrievanie Passat B6
Z mojí zkušenosti to vždycky dopadlo hlavou dolů,laborace s víčkama,hadičkama,termostaty,chladiči a stejně se musela hlava sundat, ty auta už prostě mají svoje za sebou,udělat pořádně a máš pokoj
Re: Prehrievanie Passat B6
Mám síce iný motor 1,6 TDI CAYD, VW Caddy Maxi 75kW r.v.2011, 350 000km, chip na cca 100kW a tiež som mal problem s prehrievaním oleja. Teplota vody na budíkoch ukazuje na 90°C (reálne od 65 - 110°C) .Bežná jazda teplota oleja na 110 až 117°C. Na dialnici pri rýchlosti 130 až 140 km/h vybehne teplota oleja na 117 - 125°C, mierne stúpanie, resp rýchlosť 160km/h teplota oleja 125 - 135°C. Prehrievanie bolo väčšie pri spustenej klimatizácii. Chladiaca kvapalina čistá.
- Na začiatku som mal ešte problém s konektorom na vetráku chladiča vody, ked sa v lete prehriala aj chladiaca kvapalina na 120°C. Bolo to spôsobené zaoxidovaným kontaktom + bola odlomená západka na napájacom hlavnom konektore ventilátora, resp. bol zlý kontakt, niekedy spustilo ventrák, inokedy nie... vyčistené kontakty+konektor stiahnutý sťahovacou páskou. Caddy-na má len jeden ventilátor s reguláciou otáčok a keď sa zapne klíma, tak je vetrák spustený stále.
- výmena oleja pomohla len na začiatku, pokles teploty oleja o 5 až 8°C
- vymenil sa výmeník olej-voda za nový - nepomohlo (pokles teploty oleja možno len o 2°C).
Nakoniec sa to vyriešilo výmenou pôvodného chladiča klimatizácie (kondenzátora), ktorý je v nárazniku prvý pred všetkými chladičmi. Boli pozahýnané a dosť zničené doudierané lamely (od kamienkov, hmyzu a vapkovania) a neprechádzal studený vzduch na ďalšie chladiče (intercooler a chladič vody), plus sa prefukli a očistili chladiče.
Po výmene chladiča klimatizácie sa teplota oleja znížila o cca 15°C
- bežná jazda teplota oleja na 95 až 105°C
- na dialnici pri rýchlosti 130 až 140 km/h teplota oleja 105-110°C,
- na dialnici mierne stúpanie, resp rýchlosť 160km/h teplota oleja 118°C.
Je to oveľa lepšie, ale bol by som kľudnejší ak by teplota neprekročila max. 115°C.
Beriem do úvahy, že to auto je dosť ťažké pre daný motor (prevádzková hmotnosť v TP je 1830kg).
Samozrejme každý servisný technik čo som sa pýtal či chladič klimatizácie s poškodenými a zahnutými lamelami nemôže mať súvis s prehrievaním oleja, tak povedal že v žiadnom prípade, že to sa musí aj tak uchladiť...
Uvidím ako to bude v lete, uvažujem ešte nad externým chladičom oleja:
https://www.aliexpress.com/item/1000005 ... 1802wKwMhN+
termostat oleja
https://race-shop.sk/adaptery-pod-olejo ... 6XEALw_wcB
príruba na olejový výmennik
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 1802wKwMhN
+ olejové hadice s koncovkami AN10.
- Na začiatku som mal ešte problém s konektorom na vetráku chladiča vody, ked sa v lete prehriala aj chladiaca kvapalina na 120°C. Bolo to spôsobené zaoxidovaným kontaktom + bola odlomená západka na napájacom hlavnom konektore ventilátora, resp. bol zlý kontakt, niekedy spustilo ventrák, inokedy nie... vyčistené kontakty+konektor stiahnutý sťahovacou páskou. Caddy-na má len jeden ventilátor s reguláciou otáčok a keď sa zapne klíma, tak je vetrák spustený stále.
- výmena oleja pomohla len na začiatku, pokles teploty oleja o 5 až 8°C
- vymenil sa výmeník olej-voda za nový - nepomohlo (pokles teploty oleja možno len o 2°C).
Nakoniec sa to vyriešilo výmenou pôvodného chladiča klimatizácie (kondenzátora), ktorý je v nárazniku prvý pred všetkými chladičmi. Boli pozahýnané a dosť zničené doudierané lamely (od kamienkov, hmyzu a vapkovania) a neprechádzal studený vzduch na ďalšie chladiče (intercooler a chladič vody), plus sa prefukli a očistili chladiče.
Po výmene chladiča klimatizácie sa teplota oleja znížila o cca 15°C
- bežná jazda teplota oleja na 95 až 105°C
- na dialnici pri rýchlosti 130 až 140 km/h teplota oleja 105-110°C,
- na dialnici mierne stúpanie, resp rýchlosť 160km/h teplota oleja 118°C.
Je to oveľa lepšie, ale bol by som kľudnejší ak by teplota neprekročila max. 115°C.
Beriem do úvahy, že to auto je dosť ťažké pre daný motor (prevádzková hmotnosť v TP je 1830kg).
Samozrejme každý servisný technik čo som sa pýtal či chladič klimatizácie s poškodenými a zahnutými lamelami nemôže mať súvis s prehrievaním oleja, tak povedal že v žiadnom prípade, že to sa musí aj tak uchladiť...
Uvidím ako to bude v lete, uvažujem ešte nad externým chladičom oleja:
https://www.aliexpress.com/item/1000005 ... 1802wKwMhN+
termostat oleja
https://race-shop.sk/adaptery-pod-olejo ... 6XEALw_wcB
príruba na olejový výmennik
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 1802wKwMhN
+ olejové hadice s koncovkami AN10.
VW Caddy Maxi 1,6TDI CAYD 75kW
O1 1,9TDI 66kW ALH
O1 1,9TDI 66kW ALH
Re: Prehrievanie Passat B6
Tomu se říká dobře odvedená výzkumná práce

Vzpoměl jsem si na Volvo XC70 D5 co jezdilo s pracovníkem mezi Dukovanama - elektrárna a Brnem a po létě se auto začalo přehřívat a taky chladič, ucpaný plevama jak byly žně, pán jezdil okreskama, tak se to ucpalo.


Vzpoměl jsem si na Volvo XC70 D5 co jezdilo s pracovníkem mezi Dukovanama - elektrárna a Brnem a po létě se auto začalo přehřívat a taky chladič, ucpaný plevama jak byly žně, pán jezdil okreskama, tak se to ucpalo.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4984
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Prehrievanie Passat B6
Co resite ? To jsou normalni teploty. Olej chladi i pisty zespoda a tam je setsakra horko a tak ve vane to nemuze mrznout.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Prehrievanie Passat B6
Kdyby tam ty teploměry všeho možného nebyly tak by se všem žilo líp, každý na to pořád čumí a moc to řeší,znám to z traktorů, čárka na teploměru je o milimetr jinde než byla včera a už zákazníci volají že je něco špatně 

Re: Prehrievanie Passat B6
Ono dlouhodobě provozovat nějaký 5w30 nebo ještě větší vodičky nad 120 stupňů asi taky není úplně košér.
Oct asv 2000, DieselPower
Re: Prehrievanie Passat B6
Ono sa to "prejaví". Škoda motora a výdavkov.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Prehrievanie Passat B6
tiež by som začal novým klíma chladičom a dôkladným umytím alebo výmenou vodného a IC ... dosť častý problém aj 3 ročných áut a nie starých verglov