Olej x výkon x riziko x cena přestaveb
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Asi to najdôležitejšie čo by mal každý vedieť o prestavbe alebo použití rastlinného oleja (aditíva príbuzného bionafte) je fakt že vaše motory sa rádovo až niekoľkonásobne zväčšuje opotrebenie vnútorného spaľovacieho priestoru.Dôvod je prozaický : tieto priestoru nie sú prispôsobené na spaľovanie tohto druhu paliva..charakter vznetu ako aj samotné horenie je úplne odlišné ako pri bežnej nafte alebo leteckom petroleji...väčšinou sa s tým motorová jednotka snaží vysporiadať tým že upraví vznetový priebeh,ale nikdy to nemá 100 percentný účinok..v podstate vám žiadny konštruktér nezaručí koľko môže vydržať ten daný motor...niekde aj 200000km ,niekde odíde po 10000km.Osobne poznám človeka čo vyvinul prvú bionaftu pre ešte vtedajšie ČS pstupne ju zdokonalili(inak jej zloženie sa ani zďaleka nepodobá na rastlinný či trafo olej..tie sú len jej súčasťou)...no fakt je že on sám by si ju do auta nelial...pretože aj dokonalá bionafta je stokrát horšia pre motor ako najhoršia nafta kdesi z družstva(predstavte si čo potom robia v motore tie domáce kutilské vynálezy)....pokiaľ hľadáte lacnejšiu náhradu za naftu ....osbne by som skúsil Letecký petrolej ....je to v podstate nafta ešte raz fragmentovaná a vyčistená...a neni na ňu uvalená taká veľká spotrebná daň..len musíte poznať niekoho na letisku
Inak ...niekto písal že bionafta má menšie splodiny CO2...to je síce pravda,ale zase omnoho väčšie splodiny NOx COx.....a ešte ďalšie karcinogénne látky zväčša ako aerosóly...tie bežne na EK nemerajú
Inak ...niekto písal že bionafta má menšie splodiny CO2...to je síce pravda,ale zase omnoho väčšie splodiny NOx COx.....a ešte ďalšie karcinogénne látky zväčša ako aerosóly...tie bežne na EK nemerajú
ano to je pravda,dnešné traktory typu John Deer majú spaľovací priestor zväčša prispôsobený na spaľovanie čistej Bionafty akonštruktéry garantujú jeho dĺžku života pri tomto type paliva..apropo videl si niekedy čistit nádrže na JRD traktorovej stanici..ja ešte nie....norma ISO hovorí že sa má čistiť min. raz za dva roky!!!radluk píše:Pardon, ze to beru za slovo, ale v "druzstvech" jezdi pomalu na lepsi naftu jak frajeri s Tdi, dnesni masiny co jezdi v druzstvech jsou drazsi 10x jak Pasát a podobne auta, a maji motory s CR, to nema zatim ani Octa![]()
inak nafta na JRD je červená a ak to nájdu policajti je to na podmienku....totiž nie je na ňu uvalená taká spotrebná daň
covece ja uz mel tu cest videt jak cisti nadrze na benzince zrovna pred vanocema u nas jednu delali prijely s takovym privesem na tom tlakova nadrz jak ma cisterna obsah to mohlo mit tak zhruba 2-3kubiky oddelali priruby od stojanu co maj v zemi a pridelali tam tohle a pak pres nejaky cerpadlo to prohaneliale jak to uz nevim ... taky jim to panum trvalo jak moji babicceradluk píše:deviltaz
mno, ja nevidel cistit nadrze ani na benzinkach, takze co. A na vsecko jsou normy a ruzne kraviny a nikdo to nedodrzuje. Jsou firmy, co urcite revize tankovacich nadrzi provadi, kdyz tim krmi techniku za nekolik milionu.
Btw. dneska bych neveril ani cerpacim stanicim, je to stejny bordel jak v druzstvech !
Ano, vim, u vas je to ako malinovka sfarbene. Jezdil jsem na nu, nastesti u nas jeste ne, ale je to otazka casu a pani posranci to zavedou aj u nas !

jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG
nyní T4 long 2.4D syncro - nafta

Zdravim,
plánuju to teďko přestavět na netekutá paliva, tuky, máslo atp. Máte s tim někdo zkušenost?
Jak na tom je filtr? Ten muj je ohřívanej žhavičkou, ale přecejenom malý trny, který se ohřát nedaj a malá filtrovací plocha, jako možnou variantu vidim ten filtr z peugeota jak tu psal dvorky, ale stejně se bojim aby to prošlo.
Další věc je, že už celkem dlouhou dobu marně shánim zubový čerpadlo, nebo membranový(ale ne stylu facet, ten by s tukem ani nepohnul, musí to bejt napřímo, ne elektromagneticky)-další věcí je že to chci levně jako asi každej, byl bych rád za jakejkoliv typ, na voltáži nezáleží, tu si bezproblému upravim, i na střídavý. Mělo by bejt akorát kompaktní, ne třífázový čerpadlo na PHM : ). Vim že se tu dřív psalo i o servočerpadlech. Máte někdo zkušenost, to se musí nabastlit na klíňák předpokládam....
blablabla
a ještě poslední věc jesli někdo nevíte jak obstojně dokážou otevřít přívod paliva(sádla) ty ventily, buď LPG nebo Peveko, sirai atd... příp. zkušenost s jinejma ventilama na LTO nebo vodu.
Nejvíc mě štve to čerpadlo, s tim si nevim rady, proto se do toho zatim nepouštim. Jinak předehřívání celýho vedení nádrže a všeho už mam udělaný nebo vymyšlený.
Dík moc za aspoň trochu konstruktivní rady.
plánuju to teďko přestavět na netekutá paliva, tuky, máslo atp. Máte s tim někdo zkušenost?
Jak na tom je filtr? Ten muj je ohřívanej žhavičkou, ale přecejenom malý trny, který se ohřát nedaj a malá filtrovací plocha, jako možnou variantu vidim ten filtr z peugeota jak tu psal dvorky, ale stejně se bojim aby to prošlo.
Další věc je, že už celkem dlouhou dobu marně shánim zubový čerpadlo, nebo membranový(ale ne stylu facet, ten by s tukem ani nepohnul, musí to bejt napřímo, ne elektromagneticky)-další věcí je že to chci levně jako asi každej, byl bych rád za jakejkoliv typ, na voltáži nezáleží, tu si bezproblému upravim, i na střídavý. Mělo by bejt akorát kompaktní, ne třífázový čerpadlo na PHM : ). Vim že se tu dřív psalo i o servočerpadlech. Máte někdo zkušenost, to se musí nabastlit na klíňák předpokládam....
blablabla
a ještě poslední věc jesli někdo nevíte jak obstojně dokážou otevřít přívod paliva(sádla) ty ventily, buď LPG nebo Peveko, sirai atd... příp. zkušenost s jinejma ventilama na LTO nebo vodu.
Nejvíc mě štve to čerpadlo, s tim si nevim rady, proto se do toho zatim nepouštim. Jinak předehřívání celýho vedení nádrže a všeho už mam udělaný nebo vymyšlený.
Dík moc za aspoň trochu konstruktivní rady.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
MB 124 200D
MB 190 250D
A na co že to chceš vlastně konkrétně jezdit, máš stálej přísun něčeho? Dost tuhých tuků obsahuje vodu (např. máslo 18%) to by asi jelo blbě.
Jinak jsem měl na přestavbě servočerpadlo (dal jsem ho na řemen s alternátorem) pro tlačení přes filtr, ale to si stejně na vstupu cucá, takže minimálně před čerpadlem by to muselo bejt tekutý.
Jinak jsem měl na přestavbě servočerpadlo (dal jsem ho na řemen s alternátorem) pro tlačení přes filtr, ale to si stejně na vstupu cucá, takže minimálně před čerpadlem by to muselo bejt tekutý.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
pokud by jsi na to jezdil tak bych doporušoval zapojit průplach na celý palivový vedení už od nádrže, protože jsetli ti to zatuhne v trubkách tak myslím, že to bude umění to z nich odstranit. Pak ti budou ty ventily sepínat jen teplej olej a nebo naftu po propláchnutí.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
jo to mě taky napadlo, ale pak bych to tam pustil a stejně by to zatuhlo, to já mam udělaný vyhřivaný potrubí, kde výhřev povede přímo do olejový nádrže aby to tam kousek před vstupem pořádně zahřál. Ale máš pravdu, k nádrži bych to neproplachoval, ale je fakt, že ten ventil by to asi chtělo prohonit naftou. Ale jak na to tak koukam, tak bych tam musel přidat ještě jeden ventil, aby to navzdory odporu toho sádla šlo vůbec propláchnout. To ovšem neni zas takovej problém. Akorát by se na to asi nemělo zapomenout. : )
Zkusim to nějak pokoumat, stejně ale poslední dobou uvažuju o třínadržovym systému : ) ač mam třeba přísun sádla celkem zajištěnej, tak než se zahřeje, tak se to stejně pěkně prodraží na jízdu na naftu a na trasu pod 10km. A krátká odstávka ve městě u obchodu nebo tak by byla na sádlo vražedná, takže bych to proplachoval olejem a až potom večer po dojezdu naftou. Sic by to bylo komplikovaný, účel by to splnilo na 1.
Zkusim to nějak pokoumat, stejně ale poslední dobou uvažuju o třínadržovym systému : ) ač mam třeba přísun sádla celkem zajištěnej, tak než se zahřeje, tak se to stejně pěkně prodraží na jízdu na naftu a na trasu pod 10km. A krátká odstávka ve městě u obchodu nebo tak by byla na sádlo vražedná, takže bych to proplachoval olejem a až potom večer po dojezdu naftou. Sic by to bylo komplikovaný, účel by to splnilo na 1.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
MB 124 200D
MB 190 250D