Máte někdo praktické zkušenosti z "jednonádržovkou"

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

jednonádržák

Příspěvek od wiguf »

Takhle bych si to představoval, druhá nádrž neni problém, akorát to jsou další finance za ventil.

Obrázek

Kdyby to někdo chtěl, tak bych sebou hodil a postavil to.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

souhlasim mb vlastni muj otec a nahradni dily nejsou nijak zvlast drahe. Samozrejme nejezdit primo do mercedes servisu... tam prijedes a hned jses o 10 000 chudsi :-) . Na jednonarz. syst. bych zvolil mb.. jinak bych do toho nesel... napr. 124 se da sehnat za slusny peniz... 60 000- 120 000 krasnou.. urcite bych si ji ale nechal dovezt z Nemecka
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

jednonádrž

Příspěvek od wiguf »

MB forever...
jo a v tom mym schémátku mam drobnou chybu, schválně jestli na ni přijdete : )
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Ty žhavící svíčky před čerpadlem jsem už taky zkoušel,ale měl jsem problém v tom že když přišla nějaká bublina z nádrže tak se ta svíčka rozpálila a olej se na ní začal napalovat.Bylo slyšet jak to občas zasyčelo.
(k té tvé soutěži "co je špatně na obrázku"-zpátečku máš od vstřiků a ne z čerpadla.) Uhod jsem to? :-)
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

chybička

Příspěvek od wiguf »

to Fazer: no vidíš, ale ta se nepočítá ta je úplně drobná : ), ale je tam jedna která by kazila funkci celýho systému, nebo by spíš něco dřív nebo pozdějc zničila, ale to už je hodně velká indície : )
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Tepelný výměník je umístěný blbě, není efektivně využíván, má být na okruhu cirkulace uzavřené zpátečky. Klesne tím nárok na el. energii.
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

MB je asi fajn auto akorát tak kde bydlím bych s tím zadním náhonem v zimě nevyjel :-( Měli ještě některé auta kromě MB řadové čerpadlo?
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Re: jednonádrž

Příspěvek od dvorky1 »

wiguf píše:MB forever...
jo a v tom mym schémátku mam drobnou chybu, schválně jestli na ni přijdete : )
každopádně pokud ti to pomocný podávací čerpadlo běží pořád tak bych tam udělal nějakej baypas jinak ti to vyškube hadice nebo poničí to pomocný čerpadlo.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Se samosvorným diferenciálem vyjedeš všude. Ten bypass by to chtělo pokud není to čerpadlo membránový ale i tak by se mu mělo odlehčit.
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

zpatečka

Příspěvek od wiguf »

2 dvorky: máš bod, v tom to právě je, že takhle by se to malý čerpadýlko zadřelo, ten vývod zpátečky musí jít až za to pomocný čerpadlo, ten výměnník je až následek tutoho problému
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Pavel: do kterých typů se ten samosvor montoval?
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Který modely maji řadový čerpadla?
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

přestavba

Příspěvek od wiguf »

řadový čerpadla maj starý mercedesy do 124 možná ještě ňáký potom, zetory, krystaly a v podstatě všechna starší zemědělská technika.


trochu upravená verze
Obrázek
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

Malý filtřík bych nahradil klasickou skleničkou se sítkem. Dá se to kdykoli vyčistit a je do toho pěkně vidět z venku.
Zpátečka by měla mít odvzdušňovák, nebo aspoň možnost pustit jí na chvíli přímo do nádrže, ať se tam vybublá, když to někde nasaje vzduch. U tolika spojů to bude dost možné.
Výměníky bych dal dva, ještě jeden těsně před vstřik. čerpadlo.
Podle mě by tohle schéma za jízdy mohlo fungovat, ale problémy budou při startu. Studený olej v čerpadle a ve vstřikách bude dělat problémy...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Hodne zalezi a typu auta se kterym to chces podniknout moje 205 ka je neznicitelna ze zacatku jsem mel dve nadrze ted jezdim uz pouze na jednu asi cca 100 tkm s olejem mam najeto asi 150 tkm a auto ma najeto 410 tkm
na zimu to chce mit predevsim dobre zhavici svicky ,jezdim na surovy cisty olej a kdyz prituhne tak jezdim tak 80% olej a 20% nafty bez problemu.Na druhou stranu pokud ujedete dene 20km nema cenu olej pouzivat auto se neohreje a olej ma tu neprijemnou vlastnost ze jak se k nemu dostane vzduch zacne lepit a zaschne v motoru tam kde nema co delat a pak se spatne startuje az auta postartu vyletne oblak dymu jako z avie a predokladam ze veci jako motorovi olej potazmo hydrostely trpi nemluve o cerpadle. :)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“