přemostění chladiče

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

dvorky1 píše:... Bimetal je kov, kterej se vlivem teploty razantně roztahuje, nebo smršťuje a tím pádem dochází k otevírání ventilu a nebo zavírání :-)) je potřeba celoročně...
... jen tak pro upřesnění Bimetal (jak již z názvu vyplývá) je dvoukov. Díky různé tepelné dilataci těchto dvou kovů... a to jsi již psal

... jinak Yamahy FZR1000 i R1 mají samozřejmě také bimetal (LOL)... termostat na sepnutí ventilátoru také (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:04, celkem upraveno 1 x.
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

radluk píše:ten termostat neni bimetalicky, je tam jiny princip trochu, ale funkce podobna, bimetal se pouziva vetsinou u termostatu na spinani kontaktu, tepelnych pojistek a podobnych veci. Tady je tzv. voskovy
Je to tak. Je to vlastně takový váleček s nějakou kapalinou uvnitř, ze kterého při změnách teploty vylézá a zalézá taková tyčka (pístek) a tím zavírá nebo otvírá díru která je před ním, něco jako jsou termostatické ventily u radiátorů, je to stejný princip. Bimetal to ale rozhodně není - sorry.
Abych to shrnul - přemostit chladič je blbost.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

tak já dělam ty starší, měl sem tu sachse a pár giler 250 , vodníky a ani jedna to neměla
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Gorko
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 09 lis 2008, 20:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gorko »

for wiguf - (přehřejva se mi Honda NSR) a tak sem musel vyndat termostat ...je uplně nahoře na motoru (je to místo připojení hadicí od chladiče k motoru...) termostat musí být snad u každého vodníka...né ?

Jinak hochu je mi 16 a asi bych si k tobě spravit motorku nedal...
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

vyuzitie vody tecucej do chladica

Příspěvek od ozi »

jedina rozumna moznost ako "vyuzit" chlacit je dat vymennik pred chladic aby sa vyuzilo teplo iduce do chladica, zapojil by som ho do serie pred vymennik ktory zohrieva rostlinny olej cize by boli dva v serii prvy "chladicovy" a druhy "z maleho okruhu" cely system by mal len tu vyhodu ze by dodatocnym teplom zohrial rychlejsie olej v nadrzi (mohol by byt vacsi prietok oleja cez vymenniky) ak niekto zbastlite dajte vediet
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33580
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

co se týče tepla na topení a výměník tak je to jedno, třeba na LPG se dávaly T kusy před topení a na topení to vliv nemělo ona si ta voda tam poradí miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“