Reference Maxtuning a Chipexpert

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Nechci vám brát "Vaše Bohy" (1xCZ, 1xSK)), ale (re)definice, respektive úpravy několika funkčních parametrických závislostí, případně přizpůsobení vstupů (jiné snímače) a výstupů na jednočipu není až takový problém (i v RT)... včetně primárního "debugu" sk/asm :)
Nechci se nikoho dotknout (noteeth), pouze chci říci, že opravdu může být více velmi schopných úpravců ... (LOL)

Svá tvrzení opírám o svou praxi, zejména s x51, PIC, ARM7 (32bit) a Fujitsu MB86H20/20B v parametricky řízených procesech výroby, respektive zpracování MPEG-2 AV.
Mimochodem ARM7 (32bit) jednočip má v sobě i "hračka" LEGO Mindstorm NXT (noteeth)... plus navíc ještě jeden podpůrný Atmel... aby jste si uvědomili, že řj není až tak složitá "hračka"... to Lego v "Céčku/NQC" programuje i můj 11-letý syn. Mít chuť, motivaci a vedle sebe člověka znalého problematiky motorů (nejsem autař), tak do roka a do dne... se řj pohne (noteeth) (noteeth) (noteeth)... a to k*revsky...

Nicméně nechci tvrdit, že neexistují tací, kteří pouze "vysosnou" obsah pamětí a "vypálí" ho do další stejné konfigurace řj+motor (noteeth)... že by C*mba
... nebo "pouze" plošně upraví mapy stylem nafta+x, turbo+y apod...
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Slavkov píše:Nechci vám brát "Vaše Bohy" (1xCZ, 1xSK)), ale (re)definice, respektive úpravy několika funkčních parametrických závislostí, případně přizpůsobení vstupů (jiné snímače) a výstupů na jednočipu není až takový problém (i v RT)... včetně primárního "debugu" sk/asm :)
Nechci se nikoho dotknout (noteeth), pouze chci říci, že opravdu může být více velmi schopných úpravců ... (LOL)

Svá tvrzení opírám o svou praxi, zejména s x51, PIC, ARM7 (32bit) a Fujitsu MB86H20/20B v parametricky řízených procesech výroby, respektive zpracování MPEG-2 AV.
Mimochodem ARM7 (32bit) jednočip má v sobě i "hračka" LEGO Mindstorm NXT (noteeth)... plus navíc ještě jeden podpůrný Atmel... aby jste si uvědomili, že řj není až tak složitá "hračka"... to Lego v "Céčku/NQC" programuje i můj 11-letý syn. Mít chuť, motivaci a vedle sebe člověka znalého problematiky motorů (nejsem autař), tak do roka a do dne... se řj pohne (noteeth) (noteeth) (noteeth)... a to k*revsky...

Nicméně nechci tvrdit, že neexistují tací, kteří pouze "vysosnou" obsah pamětí a "vypálí" ho do další stejné konfigurace řj+motor (noteeth)... že by C*mba
... nebo "pouze" plošně upraví mapy stylem nafta+x, turbo+y apod...
Naprogramovat motor nieje nakrmit tamagoci z 32 bitom. Keby to bolo take jednoduche tak to robi hocikto. Starsie bezia na SAK 167 a mam cloveka z vyvoja ktory na tom robi a komunikujeme a spetne urobit debuging bez vybavenia a nastavovaz veliciny v realnom case ako hovoris nieje az take jednoduche. Ked nemas znalost motorou tak to je uplne k nicomu. V aute nieje len jedna jednotka ale je ich viac a bezi po synchronnej zbernici a ked nemas funkcny model tak neviem si dost predstavit ako by si to chcel nasravit. o otvoreni portov a vyuziti inych zariadeni na vstupe alebo na vystupe ani nehovorim. Nieje to take jednoduche ako hovoris.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

BH motor píše:Naprogramovat motor nieje nakrmit tamagoci z 32 bitom. Keby to bolo take jednoduche tak to robi hocikto. Starsie bezia na SAK 167 a mam cloveka z vyvoja ktory na tom robi a komunikujeme a spetne urobit debuging bez vybavenia a nastavovaz veliciny v realnom case ako hovoris nieje az take jednoduche. Ked nemas znalost motorou tak to je uplne k nicomu. V aute nieje len jedna jednotka ale je ich viac a bezi po synchronnej zbernici a ked nemas funkcny model tak neviem si dost predstavit ako by si to chcel nasravit. o otvoreni portov a vyuziti inych zariadeni na vstupe alebo na vystupe ani nehovorim. Nieje to take jednoduche ako hovoris.
Tak tak... ja len podotknem, ze programovat ARM obvody v RJ na aute reverznym inzinierstvom nie je to iste ako robit to pre ARM obvody v DVD prehravaci ci "hrackach". Rozdiel je samozrejme v testovani a metoda pokus-omyl by nemusela dopadnut dobre, nehladiac na to, ze tu neexistuje moznost testovania ide-nejde, tzn. ze auto nastartuje/nenastartuje nie je zaruka vydarenej upravy. Netvrdim, ze to co Slavkov napisal sa nezaklada na pravde, ale je to taka velmi velmi zjednodusena, ucelovo zjednodusena pravda. ;)
Mimochodom o tych plosnych upravach map stylom +konstanta by ti vedel povedat BH motor svoje, urcite mal kopec zakaznikov ktori uz mali takyto chip v RJ ked k nemu prisli (autora tohto prispevku nevynimajuc) a dovolim si tvrdit, ze prevazna vacsina upravcov to robi sposobom dvihnut spodok na maximum, pretoze narast vykonu je najviac viditelny prave v nizkych otackach, co zakaznik neznaly problematiky hned oceni, ze ako to auto "hrabe" a "tlaci do sedadiel". :-) Takze nie je problem ziskat aj nekvalitnym (povedal by som amaterskym) chipom dobre referencie a dalej oblbovat ludi a zarabat na tom slusne prachy.......... pravda ked vyjde najavo, uz je vacsinou aj tak neskoro (turbo, spojka, klby a ine veci by vedeli o tychto kvalitnych chipoch rozpravat) ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

jj jasně, meritem věci bylo: "pouze chci říci, že opravdu může být více velmi schopných úpravců (LOL)"... nic víc, nic míň ;)



Mimochodem v parametricky řízených procesech výroby se samozřejmě také používá více synchonně propojených řídících jednotek v reálném čase :) a s tím pokus omyl (noteeth)... zřejmě by ty škody byly podstatně větší než pár TDI motorů v p*deli ... to opravdu není 32-bit Tamagoči :o

Samozřejmě je to o přístupu k informacím, znalostech a praxi... jako ostatně vše.
GIV Variant TDi ???kW
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

No ja nevim, ale seknout se mi DVDcko uprostred filmu, protoze nekdo nezvlad reveznim inzenyringem osetrit doraz cteci hlavy povazuju za drobnost proti tomu zustat na 160km D1ky s urvanym turbem nebo propalenym pistem.
Kazdopadne reference - tady kazdy rika jede to. No aby to nejelo, kdyz se to nakrmi naftou. Ale kazdy tady pozna akorat picu jak kvalitni je ta uprava po strance setrnosti k motoru (vyjimkou je par notorickych rozebiracu motoru). (je jedno jestli je uprava od Reeshi nebo kohokoliv jineho). Vypovidaci hodnotu ma pouze to, ze nekdo rekne - mam upraveno 100tis km a zatim do toho leju naftu, olej a menim spojky :))
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

lt.kubosh píše:Vypovidaci hodnotu ma pouze to, ze nekdo rekne - mam upraveno 100tis km a zatim do toho leju naftu, olej a menim spojky :))
OK, dotaz na p. Kutila, jsem jsem dával jen tak na okraj, protože kvůli ceně taky připadá v úvahu, určitý reference na něj mám, ale všechny ty auta jsou rotačky, ne PD. Jeden příklad za všechny je T4 mýho kamaráda/kolegy čipováno ze 150 na 180k nájezd motoru přes 400 tisíc, nájezd na chipu 315 tisíc km, původní turbo, spojka, vstřiky... a pořád přede jako novej, sám s ním taky jezdím. Ale je to rotačka. Teď se mi jedná o PD, a něco mi říká, že tam asi moc prostoru pro případný pokusy omyly nebude ;)
K firmě chip expert. Jejich dealera dělá chlápek, kterýho taky osobně znám, šikovnej autoelektrikář. Funguje to tak, že jim pošle data načtený z řídící jednotky a oni mu zpátky pošlou data upravený (zřejmě přes nějaký FTP, co já vím). www stránky maj, ale zaheslovaný. Trochu mě zarazilo, nevím, jestli jsem to špatně nepochopil,
že si člověk může do určitý míry říct kolik koní a Nm tam chce mít :?
MareC3k
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 06 úno 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sabinov

Příspěvek od MareC3k »

Tak dneska mal brano moznost sa vysantit na mojej rj. zvladol to celkom slusne za 2 hodinky... auto taha plynulejsie ako predtym a hlavne to zrychlenie je aj citit..
na skusobnej rovinke kde som mal predtym na 3.st zrychlenie zo 60km/h na 100km/h za cca 5.3s som mal po tomto ladeni zrychlenie za 4.2s, takze spokojnost maximalna :)
Brano: este som stihol v pneuservise kupit komplet novu sadu gum.. tie stare nejako nedrzali a jedna zadna mala pukel :(

MareC3k píše:O tyzden by som rad navstivil Brana BH motor na upravu softu, tak potom mozem dat nejake referencie :)
zatial co boli chlapci tuto z fora pri nom, tak vsetci boli spokojni... kdo umi ten umi
Audi A6, 3.0TDi AvantQ, BMK 165kW@220kW, VW Touran, 1.9TDi, BKC 77kW@96kW, '06
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

MareC3k píše:Tak dneska mal brano moznost sa vysantit na mojej rj. zvladol to celkom slusne za 2 hodinky... auto taha plynulejsie ako predtym a hlavne to zrychlenie je aj citit..
na skusobnej rovinke kde som mal predtym na 3.st zrychlenie zo 60km/h na 100km/h za cca 5.3s som mal po tomto ladeni zrychlenie za 4.2s, takze spokojnost maximalna :)
Brano: este som stihol v pneuservise kupit komplet novu sadu gum.. tie stare nejako nedrzali a jedna zadna mala pukel :(

MareC3k píše:O tyzden by som rad navstivil Brana BH motor na upravu softu, tak potom mozem dat nejake referencie :)
zatial co boli chlapci tuto z fora pri nom, tak vsetci boli spokojni... kdo umi ten umi
aj mne robil auto golfa a z 80 na 120 na 5st za 5sekund
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

MareC3k píše:Tak dneska mal brano moznost sa vysantit na mojej rj. zvladol to celkom slusne za 2 hodinky... auto taha plynulejsie ako predtym a hlavne to zrychlenie je aj citit..
na skusobnej rovinke kde som mal predtym na 3.st zrychlenie zo 60km/h na 100km/h za cca 5.3s som mal po tomto ladeni zrychlenie za 4.2s, takze spokojnost maximalna :)
Brano: este som stihol v pneuservise kupit komplet novu sadu gum.. tie stare nejako nedrzali a jedna zadna mala pukel :(
NO A NEKUP SI TO (noteeth) (LOL) . Ale zabudol si povedat ze na takej 2,5 tdi rok 96 som sa este nevozil co sa tyka motora. Isla naozaj uplne super aj v zaklade. Na tom sa da stavat. ak Ide dobre auto v zaklade tak pojde super aj po chipe. ked je to na prd v serii ani svetena voda jej nepomoze
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“