Stránka 2 z 9
Napsal: 18 kvě 2006, 11:49
od alda164
Ono s tim olejem fakt neradno si zahravat.Kdyz to dobre jede, neznamena, ze je vse v pohode.Ja mam dvounadrzkovej system, auto jede na olej perfektne, nejlepe ale na dalnici 2 az 2.5 otacek.Pokud popojizdim po meste, tak je to na motoru znat, ze to neni ono.Vyssi otacky, nepravidelny beh motoru, od tak nizkych otacek jak na naftu to nejede, atd.Proste po meste, nebo pokud se dostanu do kolony, tak jedu na naftu.Mam dva diesely, mluvim o tom 125 HP, kde je uz cerpadlo rizeny elektronicky.U te starsi mam asi v prd. jednu hlavu, opravim a tam mne to tak netrapi, koupil jsem ji za par supu a uz si na sebe olejem vydelala

.
Napsal: 24 čer 2006, 23:41
od Radim205D
Co rikate chlapi na tohle
http://home.arcor.de/frittenoel/diesltherm2.jpg
jednoduse jde udelat zavit v prutokovem sroubu co vede privod do cerpadla
tam nasroubovat zhavicku.
Zajima me vas nazor, jestli ta zhavicka nemuze tim teplem vytvaret v palivu nejake necistoty.
Vcera jsem delal pokus (startovaci kabely,zhavicka 12V, pruhledna sklenice s RO) kolem zhavicky se ihned po zapojeni vytvarely mikro bublinky jako kdyz vre voda, coz me docela zarazilo protoze si nejsem jist jestli by to nezavzdusnovalo cerpadlo. Sklenici jsem zahrival cca. 20s a zadna necistota se nevytvorila. Musim taky podotknout ze slo o pouzity RO
Napsal: 25 čer 2006, 00:10
od Kuba

Tohle se zpočátku amatérsky ( 1998+- až ca 2005 ) používalo hlavně v Německu. Fungovalo a funguje to celkem dobře a je to dobrá podpora pro studenej režim, Žhavička se nepoškodí, protože je vlastně v oleji a tak se ani nerozžahí, trvale se ochlazuje a může být v provozu velmi dlouho - ne jako ve splaovacim prostoru, kde panují vysoké okolní teploty a agresivní prostředí (vysokoteplotní koroze).
Námitky proti tomuhle způsobu rychloohřevu jsou dnes: nežádoucí krakování rostlináče vlivem vysoké teploty na povrchu žhavičky. Proto si všiměte, že u jiných typů ohřívačů používajících rovněž 1 či 2 žhavičky (takové ty krabičky - kostky) se často v popisu zdůrazňuje, že rostlináč prochází jakýmsi labyrintem a není přímo v kontaktu s žhavičkou ( aby se zamezilo právě tomuhle nebezpečnýmu krakování rostlináče )[/b]
Napsal: 25 čer 2006, 00:38
od Radim205D
Kubo:
Pokud by k tomu krakovani doslo, jake velikosti by byla pripadna necistota?
Jinak taky, priradit ten primy ohrev(zhavicka) pred hruby a nebo jemny (klasicky) palivovy filtr ?
Mas recht, velice vhodne pro studene starty

Napsal: 25 čer 2006, 19:03
od frenky
no a co třeba použít 24V svíčky?
Nehřály by tolik bodově
Napsal: 25 čer 2006, 22:07
od Radim205D
Zase na druhou stranu cim rychlejc ohraty olej tim driv muze tyct do cerpadla = uspora
Napsal: 25 čer 2006, 22:18
od paty
Napsal: 25 čer 2006, 22:30
od Radim205D
jakou jsi tam dal zhavicku 12/24V ?
ja pri pokusech se sklenci taky zadny sum neslysel akorat byly videt nepatrne mikrobublinky stoupajici kolem spicky zhavicky
,
Napsal: 25 čer 2006, 22:36
od radluk
Napsal: 25 čer 2006, 22:41
od Radim205D
tydle termostaty jsou kontaktni (staci prilozit na zdroj tepla) podobne jsem nedavno taky sehnal z prutokoveho ohrivace italske vyroby.
Napsal: 25 čer 2006, 22:45
od Radim205D
to Paty: vazne se nebojis po tom pajeni mosazi ze si tim autogenem nevytvoril uvnitr naky skvarek co se casem odeli a vlitne do cerpadla?
ja pro jistotu pred prutokove oko priradil filtr (maly pruhledny plastovy)
k
Napsal: 25 čer 2006, 22:46
od radluk
( oleje )
,
Napsal: 25 čer 2006, 22:48
od radluk
Napsal: 25 čer 2006, 22:57
od Radim205D
co se tyce toho cidla, tak jej mam taky prilozene na kovu (splostele trubce)
a nabeh teploty neni zas az tak razantni a docela slusne to funguje.
ohledne toho filtriku, jde jej koupit na vetsine cerpacich stanic cena kolem 40,-kc a teplotne by mel vydrzet, ten olej se pres tu zhavicku diky rychlemu prutoku oleje pres cerpadlo a prepady nezahreje tak aby filtrik samotny se teplem poskodil.
Napsal: 25 čer 2006, 22:59
od Radim205D
to co jsem napsal o tom poniceni filtriku teplym olejem je jen ma teorie zatim jsem se jeste neodhodlal vyrobit Tkus se zhavickou vlozeny mezi el. ventil a filtrik pred vstupem do cerpadla.