rozdil v pohonu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

To jsou pěkné kecy co tu píšete. mám vyzkoušeno auta s Haldexem i Vizkozou vlastním. Pokud prohrabuje třeba na ledu jedno přední kolo vždy se točí aspon jedno zadní a nezáleží které kolo na předu se točí. Jinak Příčně uložené motory v autech je vždy Haldex nebo vizkoza. Podélně vždy Torsen.
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

MKTech píše:To jsou pěkné kecy co tu píšete. mám vyzkoušeno auta s Haldexem i Vizkozou vlastním. Pokud prohrabuje třeba na ledu jedno přední kolo vždy se točí aspon jedno zadní a nezáleží které kolo na předu se točí. Jinak Příčně uložené motory v autech je vždy Haldex nebo vizkoza. Podélně vždy Torsen.
no jo a jeste do kriza si zabudol podotknut pri haldexe...

inak neviem co myslis kecy ? ja mam odskusane este aj subaru 06, lancia delta 4wd integrale 91, bawo 330xd E90 .... inak ta lancia bol zazitok
GIV var asz 4mot upraveny
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

jordee_23 píše:
MKTech píše:To jsou pěkné kecy co tu píšete. mám vyzkoušeno auta s Haldexem i Vizkozou vlastním. Pokud prohrabuje třeba na ledu jedno přední kolo vždy se točí aspon jedno zadní a nezáleží které kolo na předu se točí. Jinak Příčně uložené motory v autech je vždy Haldex nebo vizkoza. Podélně vždy Torsen.
no jo a jeste do kriza si zabudol podotknut pri haldexe...

inak neviem co myslis kecy ? ja mam odskusane este aj subaru 06, lancia delta 4wd integrale 91, bawo 330xd E90 .... inak ta lancia bol zazitok
Na to jsi přišel kde že při haldexu to je do kříže ? To snad ovlivnuje adheze pneumatik s vozovkou které kolo bude hrabat. Mě se u haldexu točily obě zadní kola měl jsem tam nastavitelný samosvor. Jinak to co tu píšeš Subaru atd je uplně něco jiného.
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

MKTech píše:
jordee_23 píše:
MKTech píše:To jsou pěkné kecy co tu píšete. mám vyzkoušeno auta s Haldexem i Vizkozou vlastním. Pokud prohrabuje třeba na ledu jedno přední kolo vždy se točí aspon jedno zadní a nezáleží které kolo na předu se točí. Jinak Příčně uložené motory v autech je vždy Haldex nebo vizkoza. Podélně vždy Torsen.
no jo a jeste do kriza si zabudol podotknut pri haldexe...

inak neviem co myslis kecy ? ja mam odskusane este aj subaru 06, lancia delta 4wd integrale 91, bawo 330xd E90 .... inak ta lancia bol zazitok
Na to jsi přišel kde že při haldexu to je do kříže ? To snad ovlivnuje adheze pneumatik s vozovkou které kolo bude hrabat. Mě se u haldexu točily obě zadní kola měl jsem tam nastavitelný samosvor. Jinak to co tu píšeš Subaru atd je uplně něco jiného.
ja viem ze subaru a lancia je nieco ine .... ono z principu zase nie az tak uplne ... to bola len poznamka ...

je mi jasne ze vse riadi medzinapravovy diferencial ale skusali sme uz nejake 4 motion vw s haldexem a na zladovatelej ceste do kopca napr predne lave zacalo tahat zadne lave .... to znamena tahaju kolesa nakriz a preco? no moje vysvetlenie je ze vsetky mali aj ESP ...

a pokud je mne znamo ESP prave toto dokaze aby nedoslo k pretoceniu auta a prave u 4 koliek ma ESP aj snimac priecneho aj pozdlzneho zrychlenia ...okrem inych ... samo ze sa to deje v nejakych fyzikalnych medziach ...

ten isty poznatok s honda cr-v .. co sa tika toho na kriz
GIV var asz 4mot upraveny
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Co to pitváte, tohle jsou pěkné systémy pro leštěnky :D, ale s opravdovým full 4x4 to nemá nic společného (LOL) Je hezké, že Ti to přibrzdí prokluzuvší kola, čímž přes diferák roztočí ty další, ale pokud to nemá pořádnou "špéru", tak to není 4x4 (noteeth) (noteeth) (noteeth)... zlatý dělník Defender :)
GIV Variant TDi ???kW
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

Slavkov píše:Co to pitváte, tohle jsou pěkné systémy pro leštěnky :D, ale s opravdovým full 4x4 to nemá nic společného (LOL) Je hezké, že Ti to přibrzdí prokluzuvší kola, čímž přes diferák roztočí ty další, ale pokud to nemá pořádnou "špéru", tak to není 4x4 (noteeth) (noteeth) (noteeth)... zlatý dělník Defender :)
jo ale to je uz troska ina kategoria ... to mozem rovno doporucit tatru 815 4x4 ci 8x8 a to uz je tiez ina kavicka ...

defender je urceny niekam inam ako passat ci A4 ..tak najprv si treba uzrejmit k comu vlastne vyjadrenim prispievas ..a to nebudem riesit naklady na 1km a pohodlie. zase idea haldexu nie je tak zla ....v lete ju ani nevyuzijes pomaly a ked treba je tam ...a napr s GIV sa nebudem trepat kam s defenderom.

a co pak taky xdrive .... ono vse ma + aj - ... a v dnesnej dobe sa vsade pcha vela elektroniky ... ale zase sme mimo tema 8)
GIV var asz 4mot upraveny
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od patrik.kloucek »

jordee_23 píše:
patrik.kloucek píše:
jordee_23 píše: Torsen permanentni pohon 4x4 50:50, ale fakticky tech 62:38 - je to mechanický diferák

B05 ma tiez medzinapravovy diferencial TORSEN aj ked je to 4motion. Ten isty ako A4. a to by mal byt v tych rokoch T1.

Haldex a syncro ako uz bolo zmienene pripajaju zadnu napravu pri preklznuti , haldex je riadeny elektronicky co by malo zmensovat preklz oproti syncro -vizkozna medzinapravova spojka
sakrys uplne jsem se ztratil....TAKZE...quatro,syncro,4MOTION s torsenem= staly pohon vsech kol..JO?
Tam kde je haldex tak to pripojuje jen pri proklouznutí a jinak je to obyc.predohrab kterymu se toci kardan jo? :)
jo jo :O)

to andre ono je to zrejme myslene za normalnych podmienok ked nepreklzuje ziadne koleso tak torsen toci vsetky 4 a haldex len a len predne :O) to ako to uz reaguje pri preklze je ine
:o :roll: :? no tak ted uz jsem z ttoho datel uplne (wallbash) to jako kdyz prokluzuje predek tak to nemaka nebo co?
Dneska jsem to zkusil na snehu a ono se to chova jako auto z pohonem na zadek.....proste je to pretacivy jako svina....to u predohrabu se to nedotacelo a zadek jsem za boha neutrhnul.....u tohodle se to pretaci a kdyz zatocim prudce tak se zas nedotaci.....prijde mi to jako kombinace toho nejhorsiho...ale treba se pletu a je to o zvyku...
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Andre píše:Nechápu, jak někdo může nazývat auto, u kterýho, když se ukroutí jedna za čtyr poloos, tak stojí na místě a musí pro něj odtahovka (nebo třeba video s jednou nápravou na válcích), stálým pohonem všech kol.... o stálém pohonu mám teda jinou představu.
s těma válcema,jde odjet když víš jak (LOL)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od váha »

patrik.kloucek píše:
jordee_23 píše:
patrik.kloucek píše: sakrys uplne jsem se ztratil....TAKZE...quatro,syncro,4MOTION s torsenem= staly pohon vsech kol..JO?
Tam kde je haldex tak to pripojuje jen pri proklouznutí a jinak je to obyc.predohrab kterymu se toci kardan jo? :)
jo jo :O)

to andre ono je to zrejme myslene za normalnych podmienok ked nepreklzuje ziadne koleso tak torsen toci vsetky 4 a haldex len a len predne :O) to ako to uz reaguje pri preklze je ine
:o :roll: :? no tak ted uz jsem z ttoho datel uplne (wallbash) to jako kdyz prokluzuje predek tak to nemaka nebo co?
Dneska jsem to zkusil na snehu a ono se to chova jako auto z pohonem na zadek.....proste je to pretacivy jako svina....to u predohrabu se to nedotacelo a zadek jsem za boha neutrhnul.....u tohodle se to pretaci a kdyz zatocim prudce tak se zas nedotaci.....prijde mi to jako kombinace toho nejhorsiho...ale treba se pletu a je to o zvyku...
o zvyk a o naučení se stim jezdit ;) když je někdo levej tak mu ani čtařkolka nepomůže (noteeth)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od jordee_23 »

váha píše:
patrik.kloucek píše:
jordee_23 píše: jo jo :O)

to andre ono je to zrejme myslene za normalnych podmienok ked nepreklzuje ziadne koleso tak torsen toci vsetky 4 a haldex len a len predne :O) to ako to uz reaguje pri preklze je ine
:o :roll: :? no tak ted uz jsem z ttoho datel uplne (wallbash) to jako kdyz prokluzuje predek tak to nemaka nebo co?
Dneska jsem to zkusil na snehu a ono se to chova jako auto z pohonem na zadek.....proste je to pretacivy jako svina....to u predohrabu se to nedotacelo a zadek jsem za boha neutrhnul.....u tohodle se to pretaci a kdyz zatocim prudce tak se zas nedotaci.....prijde mi to jako kombinace toho nejhorsiho...ale treba se pletu a je to o zvyku...
o zvyk a o naučení se stim jezdit ;) když je někdo levej tak mu ani čtařkolka nepomůže (noteeth)
asi tak ... ono fyzikalne zakony proste nemozes potlacit ....ide o nejaku mieru do kedy este a tam uz jednotlive systemi su na tom trocha rozne :)

haldex pripoji zadnu napravu pri preklze niektoreho predneho kolesa uz o 45 stupnov voci ostatnym kolesam

skus tam este dat vymenit olej .... ale ono je to fakt o nauceni sa.

bawo xdrive Ti vezme zadok ako keby to 4x4 nebolo ale do urciteho momentu to vie zrovnat tak ze prenesie moment na prednu napravu ...ale len po urcity moment ak to prezenieshm ... smola
GIV var asz 4mot upraveny
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od váha »

jordee_23 píše:asi tak ... ono fyzikalne zakony proste nemozes potlacit ....ide o nejaku mieru do kedy este a tam uz jednotlive systemi su na tom trocha rozne :)

haldex pripoji zadnu napravu pri preklze niektoreho predneho kolesa uz o 45 stupnov voci ostatnym kolesam

skus tam este dat vymenit olej .... ale ono je to fakt o nauceni sa.

bawo xdrive Ti vezme zadok ako keby to 4x4 nebolo ale do urciteho momentu to vie zrovnat tak ze prenesie moment na prednu napravu ...ale len po urcity moment ak to prezenieshm ... smola
Ono i tohle má takoví ten samorovnací efekt,ale musíš vědět jak na to ;) holt nevýhoda je že když je jendo kolo ve vzduchu nebo poloosa v hajlu tak neodjedeš když to zase neumíš nebo praskne blbá polosa (rofl) na to byli dobrý starý audiny co měli ještě mechanickou uzávěrku difu
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od patrik.kloucek »

o zvyk a o naučení se stim jezdit ;) když je někdo levej tak mu ani čtařkolka nepomůže (noteeth)[/quote]

:o :o :o :D ale joooo...dobre mi tak... (LOL)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od Andre »

patrik.kloucek píše:
jordee_23 píše:
patrik.kloucek píše: sakrys uplne jsem se ztratil....TAKZE...quatro,syncro,4MOTION s torsenem= staly pohon vsech kol..JO?
Tam kde je haldex tak to pripojuje jen pri proklouznutí a jinak je to obyc.predohrab kterymu se toci kardan jo? :)
jo jo :O)

to andre ono je to zrejme myslene za normalnych podmienok ked nepreklzuje ziadne koleso tak torsen toci vsetky 4 a haldex len a len predne :O) to ako to uz reaguje pri preklze je ine
:o :roll: :? no tak ted uz jsem z ttoho datel uplne (wallbash) to jako kdyz prokluzuje predek tak to nemaka nebo co?
Dneska jsem to zkusil na snehu a ono se to chova jako auto z pohonem na zadek.....proste je to pretacivy jako svina....to u predohrabu se to nedotacelo a zadek jsem za boha neutrhnul.....u tohodle se to pretaci a kdyz zatocim prudce tak se zas nedotaci.....prijde mi to jako kombinace toho nejhorsiho...ale treba se pletu a je to o zvyku...
V žádném případě tu nehodlám vyvolávat nějakou válku , ale přesně tyhle pocity jsem měl s quattra na sněhu, prostě si házelo ze zadku na předek jak se tomu zachtělo, což v kritických situacích zrovna příjemný nebylo, ale hlavně tam převládá ta brutální přetáčivost (spíš BMW než 4x4). Jako když si chceš zablbnout někde na parkovišti, tak je to efektní, ale jízdu na čas po zasněžený úzký klikatý silnici by quattro určitě nevyhrálo.

Nejsem vůči quattru vysazenej, sám bych ho ve svý audi bral, ale je to nesmyslně přefouknutá bublina (výjezdy skokanských můstků apod)

Můj každodení večerníček:
http://youtube.com/watch?v=yJjBzSKN7LE&feature=related
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

jojco píše:4motion ma haldex spojku, zadnu napravu ti pripaja az ked ti zacne predok preklzovat a pripaja ti ju plynule s postupnym narastom rozdelenia vykonu podla potreby.

staly pohon mali stare passaty tusim do roku 2000 pod nazvom SYNCHRO. tie mali staly pohon 4x4 mam pocit.

ak sa hovorim bludy tak ma opravte
4-motion s haldexom mali iba golfy,passaty nie. u passata je 4-motion staly pohon s premenlivym rozdelenim vykonu medzi napravy atd vsetko co dalej chlapci napisali
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Re: rozdil v pohonu

Příspěvek od váha »

Andre píše:V žádném případě tu nehodlám vyvolávat nějakou válku , ale přesně tyhle pocity jsem měl s quattra na sněhu, prostě si házelo ze zadku na předek jak se tomu zachtělo, což v kritických situacích zrovna příjemný nebylo, ale hlavně tam převládá ta brutální přetáčivost (spíš BMW než 4x4). Jako když si chceš zablbnout někde na parkovišti, tak je to efektní, ale jízdu na čas po zasněžený úzký klikatý silnici by quattro určitě nevyhrálo.

Nejsem vůči quattru vysazenej, sám bych ho ve svý audi bral, ale je to nesmyslně přefouknutá bublina (výjezdy skokanských můstků apod)

Můj každodení večerníček:
http://youtube.com/watch?v=yJjBzSKN7LE&feature=related
Jak sem psal,je to o tom naučit se tim jezdit ;) Když sem přesedlal na 4motion tak mě to taky jednou vytrestalo,že sem to na ledu a sněhu málem rozstřelil,ale pak pochopíš že to neni o tom dát 1,2 plnej a děj se vůle boží,to je to samí jako s báwem,naučit se hrát s plynem...nedotáčivost se dá krásně regulovat plynem a když to mu autu příjdeš na chuť tak si pak budeš užívat i tuhle klikatou namrzlou silnici a zkus si projet tu samou cestu s AWD a pak s tim samím autem FWD nejlíp na čas...s každým autem se člověk musí naučit a fyzika platí pro všechny ;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“