Napsal: 28 bře 2008, 07:36
Jestli pět nebo šest tisíc je úplně jedno, každopádně je to balík. Nicméně jeho výměna je nezbytná.
Je nějaký opodstatněný důvod proč se má preventivně měnit i celé toto ložisko? Třeba že by mohl nový přítlačák nějak jako dodělat toto vypínání spojky? U jiných aut se dá měnit jen ložisko a systém ovládání zůstává tak to jako vydrží? Na fotkách třeba na mjauto.cz je sada spojky na fotce a tam je ložisko vyobrazeno zvlášť bez ovládání- je to jen ilustrace nebo existuje i možnost vyndat to ložisko při zachování původního ovládání.Marek77 píše:Jestli pět nebo šest tisíc je úplně jedno, každopádně je to balík. Nicméně jeho výměna je nezbytná.
Na benzínový feldě 1,3 MPi máme najeto 430 tis a na spojku nikdo nešáh, u benzínů vydrží hodně. A že se s tím tahá vlek hoodně často, a klidně i 1000kg...Marek77 píše: Stejně - když to porovnám se starou dobrou poctivou prací 70.let, je to zvláštní. Na mém třicet čtyři let starém Žigulíku jsem měl najeto přes 400.000 km, spojku jsem měnil třikrát (pouze obložení na lamele, protože ložisko a přítlačák jsou navěky) a i po těch 400.000 km byla lamela úplně v pořádku. A to jsem měl motor v úpravě 77kW a točivý moment o 30% vyšší a spojka byla seriová. Jen pro úplnost - lamela mě stála 380 Kč (obložení 2x68 Kč + 12 nýtů po dvou korunách).
Já spíš spekuluju s tím, že chci si toto auto nechat max. 2 roky tj. 30000km to snad ještě vydrží a když je načnuté tak snad nejdřív vydává nějaké zvuky?Marek77 píše:Pokud mně je známo, jedná se o nerozebiratelný celek, tedy centrální vypínací jednotku.
Výrobce při výměně spojky nařizuje i výměnu tohoto ložiska. Patrně z toho důvodu, že má hodně naběháno a druhou životnost spojky nevydrží. Je to něco podobného jako když budeš měnit rozvodový řemen, ale kladky necháš staré.
Můj názor je ten - vyměň to všechno včetně ložiska, byť to stojí dost peněz. Viděl jsem u dvou lidiček, že vyměnili pouze lamelu a přítlačák a do roka oba dva dělali spojku znovu, protože se to ložisko roztrhlo.
Chceš to snad dělat potřetí ???
Já tam mám jednohmotu orig. a ta tam patří, tj spojka 228mm a ty jsi měnil komplet vše to musel být ranec nebo to nebylo nové.bodyvlk píše:Ty zvuky jak popisuješ jsem měl také - byla volná lamela. Výměna komplet všeho a je klid. Zjistil jsem, že tam byl montován setrvák ze 66kW. Mám ho k mání. Já si dával originál na 81kW.
No setvák na 66kW je jednohmota pr.228mm (lamela)a 81kW má pr.219mm a je to dvojhmotnostní dle Etky. Sice nevím kolik stojí ta dvojhmota, ale tady na foru jsem četl tak cca 50000kč. Tak mi není jasné co tam vlastně máš, jestli je to nové.bodyvlk píše:Nové i s prací asi 20 000,-. Měl jsem ještě nějakou práci, tak to nevím přesně. Ale víc jak 22 000,- to určitě nebylo. Jaký průměr má setrvák na 81 kW nevím, ale když tam mechanik dal novou lamelu a ložisko, tak spojka nevypínala. Tak to znovu rozdělal a zjistil, že setrvák tam je podle čísla na 66kW. Tak dal taky nový. Proto ten na 66kW mám doma navíc. Nic mu není, ale mě tam nepasoval.
Tak jsem to vyměnil a práce trvala 6 hodin(sundání a nandání převodovky s výměnou spojky) předtím mi to trvalo 12 hodin, to víš teď už vím kam šáhnout a co kde povolit a co není nutné povolovat(v návodu sundavaj i co není nutné). Syčivý zvuk zmizel, ale je tam takový trochu traktorový zvuk, tak nevím jestli zase není ta spojka moc tvrdá a netlumí ty rázy. Brácha říkal, že si to musí sednout, jako přítlačák k lamele museji se navzájem obrousit a snad i změkne. Je pravda když jsem v roce 2000 kupoval funglovku Felicii v naftě tak byla taková tvrdá a hlučná, pak po několika tkm to stichlo.dury2 píše:V R19 jsem měl vařený motor= ten kus který spojuje motor a převodovku. Bylo to navařené křivě. V dúsledku toho mi nepřesně seděla osa klikovky k ose v převodovce. Každý rok jsem dělal spojku ( lamelu ) .Vychýlením lamely se vždycky zničili péra v lamele. Když jsem ji vyndal péra v ní doslova cinkala. Dělal jsem to asi 7x než jsem na to přišel, takže tě chápu jak se ti do toho znovu chce. měl jsem pak vyndání převodovky vrchem a nandání za 4 hodiny. Což je u renoulta super čas. Vždycky jsem poznal že lamela má dost tím, že na volnoběh syčela. Jestli to budeš prodávat a nechceš investovat, vyměň jenom lamelu. Sice to není úplně košér, ale práce při výměně lamely vyjde určitě levněji než nové ložisko, kor když si to děláš sám. Po druhé to zvládneš za půlku času
.