Stránka 2 z 3

Napsal: 30 bře 2008, 14:24
od Marek77
Specifikace VW 505.01 je určená pro všechny motory vznětové včetně motorů Pumpe-Dusse. Pro klasické TDi/SDi s čerpadlem je tedy použít můžeš, ale jsou zbytečně drahé (jedná se o speciální oleje).

Napsal: 30 bře 2008, 14:43
od P.TAZZ
Hmm aha no už sem přečetl že 01 je pro PD.
Tak díky za rady. ;-)
marek 77:co ty si myslíš o výplachu je to dobrý nebo špatný nebo tim nic nepokazim? Nebo jak je to?
Já jenom že sem měl benzína udělal výplach paač sem nevěděl co tam bylo,no a potom dal nějakej olej (sajrajt od auto kelly) a začlo to celý svakat jako sviňa,tak nevim jestli to bylo výplachem,nebo olejem nebo obojim dohromady?
Je toho hodně okolo olejů a už sem z toho fakt magor,co nejlíp vybrat. :-(

Napsal: 30 bře 2008, 15:06
od Marek77
Osobně jsem proti výplachům. Přesněji řečeno - pokud motor dostává olej v předepsané kvalitě a výměny se dodržují dle doporučení výrobce, není výplach motoru vůbec nutný a není k tomu žádný opodstatněný důvod.

Mám taky motor AFN a ze zkušenosti i faktických poznatků vím, že tento motor není na kvalitu oleje nijak háklivý. Prostě pokud dodržíš specifikaci VW 505.00, nemůže se nic stát. Samozřejmě doporučuji olej ověřené značky (Starline NENÍ značka !!!).

Dávám do motoru MOGUL GX-FE PRO dle specifikace VW 505.00 (SAE 10W/40) a není ani ten nejmenší problém. Mám najeto 200.000 km a motor jde jako hodiny. Nespornou výhodou tohoto oleje je fakt, že ho koupíš naprosto všude a jeho cena je kolem 120 Kč, což je v porovnání se zahraničními značkami optimální poměr cena/výkon.

Napsal: 30 bře 2008, 15:21
od Slavkov
A doba, kdy Mogul měl podstatně vyšší obsah síry je také pryč (noteeth)

Napsal: 30 bře 2008, 15:32
od Marek77
Slavkov píše:A doba, kdy Mogul měl podstatně vyšší obsah síry je také pryč (noteeth)
Osobně si myslím, že když MOGUL může vyrábět i oleje VW 506 pro LongLife a jiné speciální oleje, jistě to není žádný nekvalitní výrobce, spíše naopak.

Mnohým lidem však "nevoní", protože není dostatečně americký.

Napsal: 30 bře 2008, 15:58
od octavio
A davas tam polo alebo plnu syntetiku?
Marek77 píše:
Slavkov píše:A doba, kdy Mogul měl podstatně vyšší obsah síry je také pryč (noteeth)
Osobně si myslím, že když MOGUL může vyrábět i oleje VW 506 pro LongLife a jiné speciální oleje, jistě to není žádný nekvalitní výrobce, spíše naopak.

Mnohým lidem však "nevoní", protože není dostatečně americký.

Napsal: 30 bře 2008, 16:03
od P.TAZZ
Marek77 píše:
Osobně si myslím, že když MOGUL může vyrábět i oleje VW 506 pro LongLife a jiné speciální oleje, jistě to není žádný nekvalitní výrobce, spíše naopak.

Mnohým lidem však "nevoní", protože není dostatečně americký.
To si myslim taky,že když se prostě prodává buhví jak dlouho a dokáže dělat oleje na vše,ta by neměl bejt problem.
S tim autem,mam taky 201 tis. km ale spíš jde o to že sem ho koupil minulej tejden a nevim co do toho bylo lito,tak mu chci dát to nej a taky za ne peníze. ;-)
Spíš mě mrzí to že mi zespoda ten olej kape na zem,musim se na to podivat. :-( no co taky chtít od auta 1é starýho že? Jen abych do toho zase nemusel nacpat bůhví kolik peněz. :-(
Jinak s tim starlajnem máš pravdu ani nevim proč já k...t to tenkrát koupil.

Napsal: 30 bře 2008, 16:20
od maros261177
Ahoj, ak sa chces viac dozvediet o olejoch pozry sa na tuto stranku:http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon

Napsal: 30 bře 2008, 16:24
od P.TAZZ
maros261177 píše:Ahoj, ak sa chces viac dozvediet o olejoch pozry sa na tuto stranku:http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
Hmm to už mam přečtený dvakrát a z těch jejich tabulek neni člověk moudrej,spíš sem myslel jestli mi někdo poradí skrze tento motor a to už udělal Marek77.
Takže díky ;)

Napsal: 30 bře 2008, 21:03
od rousini
Tak už ho netrapte a povězte, že nejlepší jsou Mobil, Shell. Skoro stejně dobré a levnější jsou ELF, Total a pak zbytek světa. Hlavně dodrž specifikaci (VW norm), SAE 5W-40 (tím nic nepokazíš) a pro jistotu nekupuj ty nejlevnější... (LOL)

Napsal: 30 bře 2008, 22:16
od Marek77
P.TAZZ píše:Spíš mě mrzí to že mi zespoda ten olej kape na zem,musim se na to podivat. :-( no co taky chtít od auta 1é starýho že?
Měl jsem taky problém s únikem oleje. Zjistil jsem, že byla prasklá trubka odvětrání motoru, co vede z bloku (vedle olejového filtru) směrem nahoru k víku ventilů. Stála sedm stovek :-(, ale je po problému.

Napsal: 30 bře 2008, 22:42
od P.TAZZ
Marek77 píše:
P.TAZZ píše:Spíš mě mrzí to že mi zespoda ten olej kape na zem,musim se na to podivat. :-( no co taky chtít od auta 1é starýho že?
Měl jsem taky problém s únikem oleje. Zjistil jsem, že byla prasklá trubka odvětrání motoru, co vede z bloku (vedle olejového filtru) směrem nahoru k víku ventilů. Stála sedm stovek :-(, ale je po problému.
Hm tak to možná budu mít stejný problem poněvadž to mam oslintaný před filtrem na bloku ale blíž jsem ještě nekoukal tak 700 přežiju hlavně že by to nebyla taková drbárna s tim.
Díky za tip

Napsal: 06 dub 2008, 20:27
od bobG3
:roll: U tabulky chybí komentář - životnost auta je u VW počítána 8let, takže měnit olej v převodovce. Motor - stačí Značková - opravdu značková polosyntetika, u chipu plná. Třeba Divinol není značka, kterou myslím. Pokud najedeš kolem 7tisíc za rok je to skoro jedno. ;)

Napsal: 06 dub 2008, 20:43
od Tomas.cz
No nechci ten Divinol zastávat, ale minulej Sprinter 313 CDi na něm najel 350tkm a současnej 308CDi má za 3 roky naběháno 230tkm a bez problému. Měním 1x za 15 000km.

Napsal: 25 zář 2008, 15:37
od nogis
Teď už je to stejně jedno, ale celý roky jezdil na plnou syntetiku od Shellu. interval max. 15tkm. Stačilo napsat, rád bych odpověděl...