ceny bionafty
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33597
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
Milošu, Ty chemiku 
Pro ty, kteří moc netuší, tak musí mít pocit, že píšeš o hafo látkách
Přičemž metylalkohol = metanol a etylalkohol = etanol.
Metalalkohol = asi pěkný metalový nářez

v principu si stačí uvědomit, že většina plastů se vyrábí z ropy a i my žijeme na bázi čtyřvazného uhlíku 
Nicméně energetická bilance tohoto procesu je již trochu problém
, neboť Glycerin, respektive Glycerol je vlastně systematickým názvem propan-1,2,3-triol 
A tady je to Tebou netušené kouzlo, jak z holinek udělat hodinky
:
Neboť působením nitračních činidel (např. směsi koncentrované kyseliny dusičné a kyseliny sírové) na glycerin vzniká trinitrát glycerinu, což je právě známý nitroglycerin. Zjednodušeně jde o toto:
HO-CH2-CH(OH)-CH2-OH + HNO3 → O2NO-CH2-CH(ONO2)- CH2-ONO2 + 3 H2O,
... tvoje holinky se změnily v hodinky
P.S. ... místo louh sodný se již také používá označení hydroxid sodný (cca již minimálně 30let)

Pro ty, kteří moc netuší, tak musí mít pocit, že píšeš o hafo látkách

Přičemž metylalkohol = metanol a etylalkohol = etanol.
Metalalkohol = asi pěkný metalový nářez




... stará obecně známá věcslovacek.milos píše: ... výroba nafty a benzínu třeba z pet lahví je velmi jednoduchá, pokud to vypustíš do světa přijdou ropné společnosti tvé práva koupí a všechno umlčí miloš


Nicméně energetická bilance tohoto procesu je již trochu problém

Původně to byl spíš fór, ale věř, že můžuslovacek.milos píše:to si nesmíš dávad do jednoho pytle glycerin a nytroglycerin, to je jak holinky a hodinky obojí se natahují ale někde jinde milošSlavkov píše:... a nevyužitému glycerinu přidáš nitro skupinu (třikrát)... a je toslovacek.milos píše:tajemství to určitě není najdeš na netu poměry, na 20 oleje dáš 2 litry metylalkoholu a deci louhu sodného a do rána je to hotovo, zbyde ti glycerin na spodu ten stočíš a poté nechám sedimentovat měsíc, půlroku jak kdy miloš


A tady je to Tebou netušené kouzlo, jak z holinek udělat hodinky

Neboť působením nitračních činidel (např. směsi koncentrované kyseliny dusičné a kyseliny sírové) na glycerin vzniká trinitrát glycerinu, což je právě známý nitroglycerin. Zjednodušeně jde o toto:
HO-CH2-CH(OH)-CH2-OH + HNO3 → O2NO-CH2-CH(ONO2)- CH2-ONO2 + 3 H2O,
... tvoje holinky se změnily v hodinky

P.S. ... místo louh sodný se již také používá označení hydroxid sodný (cca již minimálně 30let)
GIV Variant TDi ???kW
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 led 2008, 21:18
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33597
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
To, co Miloš napsal (výroba MEŘO) je opravdu garážově funkční systém 
Jinak řečeno: chemickým procesem (tzv. reesterifikací) se z řepkového oleje vyrobí MEŘO a vedlejším produktem je surový glycerin. V podstatě jde o chemickou reakci s metanolem za přítomnosti alkalických hydroxidů jako katalyzátorů (NaOH nebo KOH), která probíhá buď za běžné, nebo i zvýšené teploty (v závislosti na zvolené technologii). Získaný MEŘO se izoluje od vedlejšího produktu – surového glycerinu – a čistí.
Ten proces za zvýšené teploty (katalyzátor NaOH) se používá např v Mydlovarech.

Jinak řečeno: chemickým procesem (tzv. reesterifikací) se z řepkového oleje vyrobí MEŘO a vedlejším produktem je surový glycerin. V podstatě jde o chemickou reakci s metanolem za přítomnosti alkalických hydroxidů jako katalyzátorů (NaOH nebo KOH), která probíhá buď za běžné, nebo i zvýšené teploty (v závislosti na zvolené technologii). Získaný MEŘO se izoluje od vedlejšího produktu – surového glycerinu – a čistí.
Ten proces za zvýšené teploty (katalyzátor NaOH) se používá např v Mydlovarech.
GIV Variant TDi ???kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
Jak radluk v bodě 2) zmínil ten "přepálený friťák", tak tam jsou další problémy 
Banální mechanické nečistoty - odstranitelné filtrací, "punčochový filtr" opravdu nestačí
Vodu z toho lze také snadno dostat...
Nicméně např. použitou / rozpuštěnou kuchyňskou sůl... to už není triviální... ani laciné...

Banální mechanické nečistoty - odstranitelné filtrací, "punčochový filtr" opravdu nestačí

Vodu z toho lze také snadno dostat...
Nicméně např. použitou / rozpuštěnou kuchyňskou sůl... to už není triviální... ani laciné...

GIV Variant TDi ???kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33597
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
já už se na toto téma bavil mockrát taky mě vyhledalo pár lidí, co vím tak to dělají ještě dva, zbytek se ovlivnil internetem, protože do těch debat se natahají docenti,výzkumy,chladiče,tabulky,cena metanolu je drahá já ho kupuji na 13.60 litr, louh asi do dvacky, všechno je složité a pak z toho vychází různé želatiny a palanice, rozežírá to hadičky, já mám staré i nové odolné metylesteru a nic to nerozežralo, co se týče čerpadel tak jich znám snad víc zničených na naftu, protože třeba voda čerpadlo zniční naprosto kvalitně, a při provozu na metylester tam žádná není, já ty negativa léčím jak jsem psal máš strach jezdi na naftu, mě litr toho esterifikátu vyjde i na dvě koruny což při ujetí 90.000 km to už je nějaká úspora, i ten problém jak píše slavkov s jetým fritákem to odsraní prostě se vyčistí a za nějaký měsíc má jiskru jak víno, nějaké laboratorná práce a docenti ti na to nikdy nejezdili a tam se snima můžeš bavit o vozi a kozi celý den, to jsem si vzpoměl na jednoho maníka ten nesehnal metanol a nalil tam dva litry slivovice
a vyrobil šlichtovici a tak to chodí miloš

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33597
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
já tě celkem chápu podle vzdělaných lidí je výroba technologicky složitá a naše slohovky k ničemu nevedou, snažil jsem se ti nastínit co léta vyrábím a na co jezdím, pokud si to nezkusíš a neuvidíš asi nepochopíš, napiš na sz kde bydlíš milošradluk píše:slovacek.milos
prosimte mistre, nauc se prehledneji psat a hlavne cist. Ja preferuji fritak, nikde tady nepisu, ze jezdim vyhradne na naftu a opovrhuji rostlinnym olejem.
Njn, jestli mas olej zadara, tak je to v poho, potom te to opravdu vyjde na 2 kc litr ( rozpocita se pouze metyl ), btw. by me zajimalo kde ho kupujes? TO je zadara, za 14 kc/l, mel bych zajem o 100 litru minimalne.![]()
Jenze, Slavkov tam pise tak pul na pul, ze vyjety fritak je dobra volba, navic ja tam psal o vyrobe metyl esteru z pouziteho fritaku.
By me zajimalo, jak muzes negativa domaciho MERO vychytat v garazi. Cim to aditivujes?
Sam pises o nebezpecnosti vody pro vstrikovaci cerpadlo ( zrejme mas na mysli korozi lapovanych soucasti, vcetne vstrikovacu ), a pak napises takovou kravinu, jako vyroba EEŘO ( pro neznale jde o ethyl ester repkoveho oleje ) ze slivovice kde je vic jak 45 % vody....
![]()
Nezapominej ale, ze vzdelani lide museli prvni prijit na ty technologie, jak metyl ester vyrobit atd, aby na to pak mohli garážmistři jezdit a točit kolečkem.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
Miloši, máš pravdu a myslím, že to tady i zaznělo:
Je zřejmé, že průmyslové technologie hlídají i některé další minoritní parametry, rovněž řeší i odpadní surový glycerin (rafinací na čistý). Co děláš s tím "sedimentem" Ty?
... a pokud by i nějaké čerpadlo (či motor) občas "zařvalo" tak vzhledem k cenám starších (beru běžné 1,9 TDI) a úsporám na palivu... není co řešit
Samozřejmě, že se na to dá jezdit (i relativně bezpečně s ohledem na motor). Opravdu jediný významný problém je "solený friťák"...Slavkov píše:To, co Miloš napsal (výroba MEŘO) je opravdu garážově funkční systém
Je zřejmé, že průmyslové technologie hlídají i některé další minoritní parametry, rovněž řeší i odpadní surový glycerin (rafinací na čistý). Co děláš s tím "sedimentem" Ty?
... a pokud by i nějaké čerpadlo (či motor) občas "zařvalo" tak vzhledem k cenám starších (beru běžné 1,9 TDI) a úsporám na palivu... není co řešit

GIV Variant TDi ???kW