Oprava přístrojovky na oktávce
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OI oprava padajících ručiček přístrojů PDF Tisk E-mail
Napsal 8Knut
Středa, 13 únor 2008
častá závada starších ročníků
Cenová náročnost: cca pár korun za cín
Časová náročnost: cca 1h
Obtížnost montáže: 7 (1-10)
za inspiraci děkuji 8Knut z německého Octavia fora, Viel dank
Před montáží odpojíme akumulátor , před šahnutím na tišťákbudíků se uzemníme o - pol baterie nebo kolík v zásuvce 230V
Tento problém v 80% případů způsobuje přehřívajícíse/špatně chladění čip TLE, který je nevhodně osazen a není adekvátně pasivně chlazen (u nových budíéků je osazen pasivní chladič), přehříváním se narušují spoje samotného čipu, ale i spoje odporů, které jsou osazeny z druhé strany desky tištěného spoje.
Demontáž panelu přístrojů se liší podle verze palubní desky VLNA/KAPLIČKA
VLNA: v každém z výdechů ventilace ve výplni vlny odšroubujeme dva torxy, další dva jsou v horní části u panelu přístrojů, odjistíme manžetu sloupku řízení (kobereček), který je přichycen na výplni ve spodní části. Výjmeme výplň a odpojíme přerušovač.
KAPLIČKA: odšpuntujeme záslepky v horní části prostoru u panelu přístrojů a vyšroubujeme dva torxy, odjistíme kobereček sloupku řízení a rámeček okolo budíků vycvakneme.
Panel přístrojů vyndáme povolením dvou torxů v horních rozích a vycvaknutím z pantů ve spodních rozích. Odpojíme svorkovnice zelenou a modrou v zadní části panelu, odjištěním zápatek viz obrázek.
Samotný panel robereme povolením dvou torxů a odcvaknutím zápatek viz foto.,
sejme přední a zadní kryt, ručičky výjmeme točením po směru hod. ručiček a tahem od panelu, pak vyndáme padklady stupnic.
v této fázi nám zůstal tištěný spoj s bílým plastem, tento plast je potřeba také odstranit, pro jeho odstranění musíme vyndat displeje, které jsou zajištěny plechovými svorkami se 3 nebo 4 nožičkami viz foto. Plast je přichycen pomocí zobáčků k desce tišťáku.
Na samotném tištěném spoji najdeme skupinu odporů a čip TLE viz obrázek,
části, které jsou označeny šedivými a oranžovými šipkami přepájíme.
Takto opravený panel zpětně sesadíme a zpetně namontujeme, odendáme přední průhledný kryt a namontované v autě seřídíme pomocí diagnostiky ručičky, které v akčních členech musí zůstat v následujících pozicích:
otáčkoměr 3000ot.
palivo a teplota 1/2
rychloměr 100km/h
Hodně zdaru
Pokud si nejste zruční v pájení nechte si to raději od někoho udělat.
Nějaká zbylá fota pro panelu přístrojů:
rám stupnic
zajišťovací plech displeje
Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl
Aktualizováno ( Úterý, 19 únor 2008 )
< Předch. Další >
[Zpět]
FOTOGALERIE
10-1.jpg
Škoda Octavia
Škoda auto
© 2008 Skoda Octavia Club
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Napsal 8Knut
Středa, 13 únor 2008
častá závada starších ročníků
Cenová náročnost: cca pár korun za cín
Časová náročnost: cca 1h
Obtížnost montáže: 7 (1-10)
za inspiraci děkuji 8Knut z německého Octavia fora, Viel dank
Před montáží odpojíme akumulátor , před šahnutím na tišťákbudíků se uzemníme o - pol baterie nebo kolík v zásuvce 230V
Tento problém v 80% případů způsobuje přehřívajícíse/špatně chladění čip TLE, který je nevhodně osazen a není adekvátně pasivně chlazen (u nových budíéků je osazen pasivní chladič), přehříváním se narušují spoje samotného čipu, ale i spoje odporů, které jsou osazeny z druhé strany desky tištěného spoje.
Demontáž panelu přístrojů se liší podle verze palubní desky VLNA/KAPLIČKA
VLNA: v každém z výdechů ventilace ve výplni vlny odšroubujeme dva torxy, další dva jsou v horní části u panelu přístrojů, odjistíme manžetu sloupku řízení (kobereček), který je přichycen na výplni ve spodní části. Výjmeme výplň a odpojíme přerušovač.
KAPLIČKA: odšpuntujeme záslepky v horní části prostoru u panelu přístrojů a vyšroubujeme dva torxy, odjistíme kobereček sloupku řízení a rámeček okolo budíků vycvakneme.
Panel přístrojů vyndáme povolením dvou torxů v horních rozích a vycvaknutím z pantů ve spodních rozích. Odpojíme svorkovnice zelenou a modrou v zadní části panelu, odjištěním zápatek viz obrázek.
Samotný panel robereme povolením dvou torxů a odcvaknutím zápatek viz foto.,
sejme přední a zadní kryt, ručičky výjmeme točením po směru hod. ručiček a tahem od panelu, pak vyndáme padklady stupnic.
v této fázi nám zůstal tištěný spoj s bílým plastem, tento plast je potřeba také odstranit, pro jeho odstranění musíme vyndat displeje, které jsou zajištěny plechovými svorkami se 3 nebo 4 nožičkami viz foto. Plast je přichycen pomocí zobáčků k desce tišťáku.
Na samotném tištěném spoji najdeme skupinu odporů a čip TLE viz obrázek,
části, které jsou označeny šedivými a oranžovými šipkami přepájíme.
Takto opravený panel zpětně sesadíme a zpetně namontujeme, odendáme přední průhledný kryt a namontované v autě seřídíme pomocí diagnostiky ručičky, které v akčních členech musí zůstat v následujících pozicích:
otáčkoměr 3000ot.
palivo a teplota 1/2
rychloměr 100km/h
Hodně zdaru
Pokud si nejste zruční v pájení nechte si to raději od někoho udělat.
Nějaká zbylá fota pro panelu přístrojů:
rám stupnic
zajišťovací plech displeje
Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl
Aktualizováno ( Úterý, 19 únor 2008 )
< Předch. Další >
[Zpět]
FOTOGALERIE
10-1.jpg
Škoda Octavia
Škoda auto
© 2008 Skoda Octavia Club
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
Na tom přeci není nic divného. Jak vyměnit žárovku, ti každý rád poradí, ale zkus se zeptat např. na to jak pracovat ve WinOLS.beli píše:Je zajimavé že když někomu nejde vytáhnout vstřik nebo jak udělat rozvody tak to radíte všecí, ale jak je v tom elektronika tak nekteří dělají opičky. Je tu na foru dost mechošú co prostě na tyto věci nemají.
Takže taky zastávám názor když něco vým tak povým.

to je jednoduchý, takhle přijít k informacím, a pak být king, zkus taky něco vymyslet , co ostatní neumí , a pak to dej do placu, asi Tvoje pracovní náplň nemá nic společného s autama, že?ale platí to všude stejněbeli píše:Je zajimavé že když někomu nejde vytáhnout vstřik nebo jak udělat rozvody tak to radíte všecí, ale jak je v tom elektronika tak nekteří dělají opičky. Je tu na foru dost mechošú co prostě na tyto věci nemají.
Takže taky zastávám názor když něco vým tak povým.
Zkus jít do super restaurace a říct si o recept na jejich specialitu kterou tají několik generací a pak nám řekni jak jsi uspěl
je to něco podobnýho akorát že v jiném oboru 


Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
to nemuzete srovnavat recept s radou to se tu pak muze udelat to at si sem kazdej vlozi cislo uctu a napred zaplat a pak ti poradim .nereknu kdyz to ma neco spolecnyho s chip tuningem to si kazdej chrani je to vec slozita a zabere to hrozne moc casu nez to clovek zacne aspon trochu gomat,ale obycejna rada tykajici se malickosti v aute i ja se podelim kdyz vim od toho to forum je aby si tu lidi pohali nebo je to snad forum na sprostredkovani kseftu ? to si nemyslim
i ja mam kolikrat radost ze me nekdo poradi a ja si to muzu sam spravit 


Kámo ty lidi to objevily sami a některý na tom strávily 2 dni!tak se nediv!Taky mohli jít do škoda-vagen a rovnou koupit celej štít výměnou za 8000,- prostě si drží malý objev!
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
záměr a rychle jsi ho prokoukPeete píše:dvojity W![]()






Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Pro ty co pořád něco napadaj a neuvědomují si že na něco přijít stojí nejenom čas,ale i někdy hafo pěnez,bych doporučil se zamyslet se nad tím co píší.Jděte do autor.servisu Škody at vám tam něco poradí,pošlou vás někam,nebo si tam nechte opravit budíky a rázem vám tam daj nový.
Vemte si pravníka at vám něco zadarmo poradí a uvidíte jak dopadnete,ten vám zadarmo neřekne ani dodrý den.
Vemte si pravníka at vám něco zadarmo poradí a uvidíte jak dopadnete,ten vám zadarmo neřekne ani dodrý den.