Schémata a plánky
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
toš dobré kde nic tu nic, ale fantazii máš dobrou to se musí uznat milošradluk píše:slovacek.milos
ne covece, jen tady vsichni lucasaci kterym se to kdy pojebalo mlci, ja si denicek s jejich jmeny, datumem, hodinami a najetymi kilometry nevedu.
stejne je to bezpredmetne, i kdyby Ti Lucas chcipl, budes do nas nadale valit reci jak funguje doted
to miloš: kdybys to tady postupně pročítal, zjistil bys, že to tady několika lidem odešlo, vim že dvorky si dával do esca bosche z golfa, nejsem si jistej, že mu odešlo, snad se ozve.
Pak mam známýho co na friťáky apod. desítky tisíc najezdil v sieře a oddělal 7 Lucasů!!! než mu došlo, že tam ten předehřev opravdu být musí.. A měl současně i escorta s boschem a klid.
Druhá věc je, na co jezdíš, ty si doma děláš vlastní metyl ester čehosi co seženeš. Jenomže my co chcem jezdit a nes*at se s kvůli methanolu relativně nebezpečnou esterifikací, prostě přefiltrujem a jezdíme.
Nehledě na to, že ti každej litr vyjde ještě min. o 2,- dráž. Jestli už si najel 100 000km při průměrný spotřebě 7 litrů to máš 14 tisíc navíc. Já si za 4k udělam perfektní přestavbu a za 10k si koupim další wagen. Ta přestavba se pak vyndá a dá se použít v podstatě nekonečně krát, kdežto ten tvuj ME se bude pořád prodražovat.
To sem trochu odbočil. K tomu, že my neesteruchtiví jezdíme na vyfiltrovanej friťák, kterej za se za jistejch teplotních podmínek chová spíš jako pevná látka než kapalina, díky bohu že je amorfní. A tuto Lucase bez přestavby odkrágluje do 20 - 40 tis max. Bosch vydrží o dost dýl, ale taky umře. S přestavbou je to jiná a udělat si přestavbu je časově !!nekonečněkrát!! výhodnější než si pokaždý dělat biorádobynaftu.
S tim karbonem je to jak kde, tam hodně záleží na přeživší kompresi motoru a provozní teplotě. Pokud je auto používáno na krátký trasy, karbon se postupně může vytvořit, pokud na delší tak se sám vypaluje, takže to stačí občas protáhnout a nejezdit jako důchodce a karbon člověka nemusí zas až tak trápit.
Další věcí je, že bez předehřevu výkon prostě klesá. U dobrejch motorů neznatelně u vyklechtanejch to lze dost rozpoznat. Klesne výkon, vzroste spotřeba, logický.
Ale jelikož vim, že máś svojí pravdu, tak si nedělam nejmenší naděje, že bys tuto byl alespoň trochu s to pochopit nebo vzít v potaz.
Jinak muj vozovej park obsahuje většinou vyklechtaný motory a tak sou rozdíly mnohem větší než u nějaký fabky se 400tis.... Zase jejich cena je příznivější a můžu si libovat, že si za jistejch okolností jezdim levnějc než MHD.
Btw teď sem pořídil MB 250D se super motorem a na olej to jezdí SKORO jako na naftu. Prozatím bez přestavby. Jinak co sem měl escorta, tak ten bez přestavby nenastartoval a nejel. Druhý MB má špatný žhaviče a natočit ho na olej taky žádná báseň. Ovšem díky řadovému čerpadlu radost jezdit.
Je mi jasný, že se budeś chtít hájit neexistujícíma statistikama atd. , tak si to prozatím prosím odpust.
A mam pro tebe radu, v zimě až budou třeskutý mrazy, vem autíčko s nejhoršim motorem(to s Lucasem, příp všechny), nalej(natlač) vyfiltrovanej(nebo nevyfiltrovanej, jenom třeba sedimentovanej - jak je libo) friťák do nádrže a startuj a jezdi jenom na něj a aby ses vžil do naší situace, jezdi jenom kratší trasy do 30km a před každou další nech motor řadně vychladnout. Když najedeš více jak 40tisíc bez poruchy motoru, pak se necham řádně poučit a řeknu: "jó, měl si pravdu". Do tý doby se s tvejma názorama vůbec neztotožňuju.
Fakt moc ale záleží na stavu motoru, nemůžeš prostě lidem radit, aby si jezdili jenom tak, když ty máš auto v nejlepších kilometrech a oni díky únavě materiálu skoro za zenitem, to pak každý trochu přetížení systému způsobí katastrofu.
souhlas s radlukem, ostříleným olejářem : )
Pak mam známýho co na friťáky apod. desítky tisíc najezdil v sieře a oddělal 7 Lucasů!!! než mu došlo, že tam ten předehřev opravdu být musí.. A měl současně i escorta s boschem a klid.
Druhá věc je, na co jezdíš, ty si doma děláš vlastní metyl ester čehosi co seženeš. Jenomže my co chcem jezdit a nes*at se s kvůli methanolu relativně nebezpečnou esterifikací, prostě přefiltrujem a jezdíme.
Nehledě na to, že ti každej litr vyjde ještě min. o 2,- dráž. Jestli už si najel 100 000km při průměrný spotřebě 7 litrů to máš 14 tisíc navíc. Já si za 4k udělam perfektní přestavbu a za 10k si koupim další wagen. Ta přestavba se pak vyndá a dá se použít v podstatě nekonečně krát, kdežto ten tvuj ME se bude pořád prodražovat.
To sem trochu odbočil. K tomu, že my neesteruchtiví jezdíme na vyfiltrovanej friťák, kterej za se za jistejch teplotních podmínek chová spíš jako pevná látka než kapalina, díky bohu že je amorfní. A tuto Lucase bez přestavby odkrágluje do 20 - 40 tis max. Bosch vydrží o dost dýl, ale taky umře. S přestavbou je to jiná a udělat si přestavbu je časově !!nekonečněkrát!! výhodnější než si pokaždý dělat biorádobynaftu.
S tim karbonem je to jak kde, tam hodně záleží na přeživší kompresi motoru a provozní teplotě. Pokud je auto používáno na krátký trasy, karbon se postupně může vytvořit, pokud na delší tak se sám vypaluje, takže to stačí občas protáhnout a nejezdit jako důchodce a karbon člověka nemusí zas až tak trápit.
Další věcí je, že bez předehřevu výkon prostě klesá. U dobrejch motorů neznatelně u vyklechtanejch to lze dost rozpoznat. Klesne výkon, vzroste spotřeba, logický.
Ale jelikož vim, že máś svojí pravdu, tak si nedělam nejmenší naděje, že bys tuto byl alespoň trochu s to pochopit nebo vzít v potaz.
Jinak muj vozovej park obsahuje většinou vyklechtaný motory a tak sou rozdíly mnohem větší než u nějaký fabky se 400tis.... Zase jejich cena je příznivější a můžu si libovat, že si za jistejch okolností jezdim levnějc než MHD.
Btw teď sem pořídil MB 250D se super motorem a na olej to jezdí SKORO jako na naftu. Prozatím bez přestavby. Jinak co sem měl escorta, tak ten bez přestavby nenastartoval a nejel. Druhý MB má špatný žhaviče a natočit ho na olej taky žádná báseň. Ovšem díky řadovému čerpadlu radost jezdit.
Je mi jasný, že se budeś chtít hájit neexistujícíma statistikama atd. , tak si to prozatím prosím odpust.
A mam pro tebe radu, v zimě až budou třeskutý mrazy, vem autíčko s nejhoršim motorem(to s Lucasem, příp všechny), nalej(natlač) vyfiltrovanej(nebo nevyfiltrovanej, jenom třeba sedimentovanej - jak je libo) friťák do nádrže a startuj a jezdi jenom na něj a aby ses vžil do naší situace, jezdi jenom kratší trasy do 30km a před každou další nech motor řadně vychladnout. Když najedeš více jak 40tisíc bez poruchy motoru, pak se necham řádně poučit a řeknu: "jó, měl si pravdu". Do tý doby se s tvejma názorama vůbec neztotožňuju.
Fakt moc ale záleží na stavu motoru, nemůžeš prostě lidem radit, aby si jezdili jenom tak, když ty máš auto v nejlepších kilometrech a oni díky únavě materiálu skoro za zenitem, to pak každý trochu přetížení systému způsobí katastrofu.
souhlas s radlukem, ostříleným olejářem : )
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
MB 124 200D
MB 190 250D
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
no super pěkná slohovka, celkem mi i sedí, řekl bych že máš i něco odjezděno, je fakt že jsem v něčem i na jiném břehu ojetý friták jsem v nádrži nikdy neměl, pokud se něco naučíš o čerpadlech a taky něco složíš tak je to fakt humus lít to přímo z hospody, jsem tak trochu i vinař a filtra a sedimentace to mi něco říká, ten můj základ jsem psal že jsem viděl jednoho američana co dělal naftu v garáži, tak jsem šlapal zase tuto cestičku až jsem to dopracoval že to zatím funguje, ale co mi nesedí ten olej třeba soja, leješ a jedeš, desetitisíce a pořád OK i TDi s váhou, zrovna dneska jsem měl na to debatu miloš
měl sem trochu času, tak sem se rozepsal. Sem rád, že si tvrdohlavě neprosazuješ tu svou.
Friťák je pěknej sajrajt to jo, ale po důkladný filtraci nečiní problémy. Jenom ta viskozita...
Všichni tu píšou jak jim sedimentace bohatě stačí, ale toho se mi zatim nepodařilo dosáhnout. Nechal sem 200L sud v chladu absolutně v temnu ve sklepě asi 1měsíc, pak sem si tak ze třetiny od shora vycuc několik litrů, šup do průhledný sklenice, ale nikdy to nebylo ono, vždycky tam byla nějaká částice, která si vesele plovala a nebyla tak tězká aby klesla. Čistota tedy nevalná a tak sem na usazovaní prozatim zanevřel. Mam takovou 2 metrovou samospádovou konstrukci, kde mi to vesele prokapává, ale zatim shánim co nejjemnější filtry.
Teď sem vyhrabal na půdě krásný třífázový čerpadlo, takže bude i výdejní stojan.
A co nevidět mam v merku třínádržovou přestavbu, která bude uzpůsobená na provoz na tuky. Tj. sádlo všeho druhu. Dělam to kvůli tomu, že k němu mam dobrej přístup za ještě lepší finance, tak sem si řek proč to nevyužít. Zkoušel si už někdy esterifikovat něco takhle tuhýho?? Dle teorie by to mělo jít a mělo by vzniknout normálně něco tekutýho.
Já ten tvuj způsob vůbec nezavrhuju, naopak tě docela obdivuju, že se s tim děláš. Ale jak říkáš, každej má tu svojí cestičku a pro mě je snazší udělat přestavbu a jezdit.
Občas se najde někdo, kdo s tim nemá problém po x tisíc kilometrů, ale musí to bejt na čistej olej, relativně neoježděný auto, ale jde o to jak dlouho, když nakroutí 100 000 nic to neznamená, takovej motor musí vydržet třeba 700 000 při dobrym přístupu.
Neříkam, že to nejde, ale na takový auto bych se nemoh spolehnout a na delší trasu bych se prostě bál.
Friťák je pěknej sajrajt to jo, ale po důkladný filtraci nečiní problémy. Jenom ta viskozita...
Všichni tu píšou jak jim sedimentace bohatě stačí, ale toho se mi zatim nepodařilo dosáhnout. Nechal sem 200L sud v chladu absolutně v temnu ve sklepě asi 1měsíc, pak sem si tak ze třetiny od shora vycuc několik litrů, šup do průhledný sklenice, ale nikdy to nebylo ono, vždycky tam byla nějaká částice, která si vesele plovala a nebyla tak tězká aby klesla. Čistota tedy nevalná a tak sem na usazovaní prozatim zanevřel. Mam takovou 2 metrovou samospádovou konstrukci, kde mi to vesele prokapává, ale zatim shánim co nejjemnější filtry.
Teď sem vyhrabal na půdě krásný třífázový čerpadlo, takže bude i výdejní stojan.
A co nevidět mam v merku třínádržovou přestavbu, která bude uzpůsobená na provoz na tuky. Tj. sádlo všeho druhu. Dělam to kvůli tomu, že k němu mam dobrej přístup za ještě lepší finance, tak sem si řek proč to nevyužít. Zkoušel si už někdy esterifikovat něco takhle tuhýho?? Dle teorie by to mělo jít a mělo by vzniknout normálně něco tekutýho.
Já ten tvuj způsob vůbec nezavrhuju, naopak tě docela obdivuju, že se s tim děláš. Ale jak říkáš, každej má tu svojí cestičku a pro mě je snazší udělat přestavbu a jezdit.
Občas se najde někdo, kdo s tim nemá problém po x tisíc kilometrů, ale musí to bejt na čistej olej, relativně neoježděný auto, ale jde o to jak dlouho, když nakroutí 100 000 nic to neznamená, takovej motor musí vydržet třeba 700 000 při dobrym přístupu.
Neříkam, že to nejde, ale na takový auto bych se nemoh spolehnout a na delší trasu bych se prostě bál.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
MB 124 200D
MB 190 250D
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
ne ne prosazovat si něco to nedělám to jsou pak
nekončné debaty
,
ten olej v sudu to jsem měl i půl roku a nevyčistil se, samospádovou konstrukci jsem taky řežil filtry z liazky, učelné byly jen když jsem toho dělal větší množství jinak jakoby zaschly a moc toho nenafiltrovaly,
ten můj způsob mi zas tak pracný nepřipadne, pokud se do toho nenamontujou ty různé chladiče, tlaky, ohřevy,výpočty, o tom se dá debatit jen stím kdo to už dělal a taky i něco pokazil, že tam třeba přidal víc louhu a konec,
ty přestavby i tak vidím, prostě udělat něco jakože tomu věřím že to pojede, já dosáhnu za tři měsíce čistoty že když to jeju do nádrže tak to má jiskru, v sudech mám i zavěšené trubičky, teré by odhalily korozi, tak zatím klid miloš
nekončné debaty ten olej v sudu to jsem měl i půl roku a nevyčistil se, samospádovou konstrukci jsem taky řežil filtry z liazky, učelné byly jen když jsem toho dělal větší množství jinak jakoby zaschly a moc toho nenafiltrovaly,
ten můj způsob mi zas tak pracný nepřipadne, pokud se do toho nenamontujou ty různé chladiče, tlaky, ohřevy,výpočty, o tom se dá debatit jen stím kdo to už dělal a taky i něco pokazil, že tam třeba přidal víc louhu a konec,
ty přestavby i tak vidím, prostě udělat něco jakože tomu věřím že to pojede, já dosáhnu za tři měsíce čistoty že když to jeju do nádrže tak to má jiskru, v sudech mám i zavěšené trubičky, teré by odhalily korozi, tak zatím klid miloš