Klima málo chladí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od noki »

Díky za podněty, ale dneska jsem jel docela dálku a tak jsem to testoval a problém bude asi někde v nějaké klapce. Trubky jsou docela studený, hlavně ta slabá a i když jsem měl tu klimu pořád na max. tak občas myslím chladilo málo a občas normálně. Změnilo se to nějak myslím po vypnutí motoru a novém startu. Nemáte prosím někdo schéma té klimatizace? Kde hledat ty servo klapky? Je to Audi A4 Avant 1996, AFN.
horvi001
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 08 kvě 2008, 16:26
Odpovědi: 0

klima

Příspěvek od horvi001 »

Nechcem strasit ale mna taka chyba vysla dost draho.Auto som kupil v zime takze klimu som nevedel vyskusat.Na jar ked bolo vonku okolo 12C bolo vsetko ok ale ked bolo teplejsie klima nesla a obe trubky boli rovnako teple.Isiel som s tym z anglicka spat domov vonku okolo 26 cez den bez klimy 24 hodin dost brutal .DAl som to do servisu original SKODA v Kosiciach a povedali ze kompresor malo tlaci ze treba novy.Tak som sa na to vykaslal ze kupim na ebayi dajaky lacnejsi ako doma mi ponukali.Po ceste spat do anglicka sa kompresor zadrel az roztrhlo klinovy remen .Doniesol som druhy kompresor v anglicku do servisu nahodili mi ale klima aj tak nechodila.Vratil som auto spat nech sa na to pozru.Takze majitel predomnou asi vymenil chladiacu kvapalinu ale bez oleja alebo ju nemenil vobec a tak sa zacal zadierat kompresor plus sa do obehu dostali piliny z kompresoru a zapchali ventili takze boli stale otvorene + museli vymenit ten vysusac vzduchu. :(
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Re: klima

Příspěvek od kevino »

horvi001 píše:Nechcem strasit ale mna taka chyba vysla dost draho.Auto som kupil v zime takze klimu som nevedel vyskusat.Na jar ked bolo vonku okolo 12C bolo vsetko ok ale ked bolo teplejsie klima nesla a obe trubky boli rovnako teple.Isiel som s tym z anglicka spat domov vonku okolo 26 cez den bez klimy 24 hodin dost brutal .DAl som to do servisu original SKODA v Kosiciach a povedali ze kompresor malo tlaci ze treba novy.Tak som sa na to vykaslal ze kupim na ebayi dajaky lacnejsi ako doma mi ponukali.Po ceste spat do anglicka sa kompresor zadrel az roztrhlo klinovy remen .Doniesol som druhy kompresor v anglicku do servisu nahodili mi ale klima aj tak nechodila.Vratil som auto spat nech sa na to pozru.Takze majitel predomnou asi vymenil chladiacu kvapalinu ale bez oleja alebo ju nemenil vobec a tak sa zacal zadierat kompresor plus sa do obehu dostali piliny z kompresoru a zapchali ventili takze boli stale otvorene + museli vymenit ten vysusac vzduchu. :(
no to si pekne zarobil (LOL)
noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od noki »

Tak jsem ještě zkusil VAG a píše mi to toto :
01274 Servomotor přetlakové klapky (V71)
41-10 blokováno nebo bez napětí (Sporadicky)
Může to mít nějakou souvislost, nevíte někdo? :?
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Zdeněk M: rozklad chladiva je pověra nedouků, která žene peníze do kapes servisů, které koupili plnící stanice a chtějí prachy zpátky. Protože tomu nerozumí, dávají často po opravě starší náplň odsátou jinde, nebo neuzavřou vzduchotěsně trubky při opravě atd. Stopy vody, které se takhle dostanou do okruhu absorbuje filtrdehydrátor, pokud je jí tam víc, rozpadá se na ten kal, nebo se ucpe. Při práci s klimou se musí dodržovat 100%ní čistota. Já mám náplň v klimě od roku 1997 a funguje furt. Je dobré klimu protočit tak 1- 2x měsíčně - kvůli ucpávce když se nehýbe, hůř těsní a musí se doplňovat chladivo.
Nech to napojit někde u chlaďařů. změří tlaky, vymění filtrdehydrátor a bude to v poho.
G3 Variant synchro
extrem
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Registrován: 15 úno 2007, 22:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od extrem »

zdar,

mam podobny problem tak to davam do tejto temy.

tiez mam pocit ze klima trosku slabsie chladi, kamos chladiar mi to vyvakuuje a naplni 134kou, ale pisete tu nieco aj o vymene oleja, ten sa meni zvlast, alebo ho obsahuje chladivo? G4
flashmajster
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 15 srp 2007, 22:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava, SK

Příspěvek od flashmajster »

extrem píše:zdar,

mam podobny problem tak to davam do tejto temy.

tiez mam pocit ze klima trosku slabsie chladi, kamos chladiar mi to vyvakuuje a naplni 134kou, ale pisete tu nieco aj o vymene oleja, ten sa meni zvlast, alebo ho obsahuje chladivo? G4
Ten sa doplňuje zvlášť. Po odsatí a vyvakuovaní sa odsaje aj olej (niečo ostane v kompresore - možno).Pozor na chladničkárov oni tam ten olej nedávajú.
Hlavne ho tam nezabudni dať a predpísané množstvo inak bude kompresor KO veľmi skoro.
extrem
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Registrován: 15 úno 2007, 22:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od extrem »

flashmajster píše:
extrem píše:zdar,

mam podobny problem tak to davam do tejto temy.

tiez mam pocit ze klima trosku slabsie chladi, kamos chladiar mi to vyvakuuje a naplni 134kou, ale pisete tu nieco aj o vymene oleja, ten sa meni zvlast, alebo ho obsahuje chladivo? G4
Ten sa doplňuje zvlášť. Po odsatí a vyvakuovaní sa odsaje aj olej (niečo ostane v kompresore - možno).Pozor na chladničkárov oni tam ten olej nedávajú.
Hlavne ho tam nezabudni dať a predpísané množstvo inak bude kompresor KO veľmi skoro.
dava sa tam s freonom alebo je na to nejaky iny otvor?
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Další pověra - olej se neodsaje - , možná tak 1%, to by ta vývěva při nasátí oleje dopadla, ale pokud se vakuuje, je to proto, že tlaky na sání byly nižší než atmosférické (málo chladiva) a tak se mohl dostat do systému vzduch a tím i voda, lepší je olej vyměnit. Pokud je v systému vzduch, i když je náplň chladiva normální, chladí to málo. Správný chlaďař olej vymění, bohužel v autoservisech chlaďaři nejsou...
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

bobG3 píše:Další pověra - olej se neodsaje - , možná tak 1%, to by ta vývěva při nasátí oleje dopadla, ale pokud se vakuuje, je to proto, že tlaky na sání byly nižší než atmosférické (málo chladiva) a tak se mohl dostat do systému vzduch a tím i voda, lepší je olej vyměnit. Pokud je v systému vzduch, i když je náplň chladiva normální, chladí to málo. Správný chlaďař olej vymění, bohužel v autoservisech chlaďaři nejsou...
Blbě jsi to pochopil flashmajster myslel po odsátí starýho chladiva se soustava vyvakuuje , aby se zbavyla vzduchu a vlhkosti .
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

bobG3 píše:Další pověra - olej se neodsaje - , možná tak 1%, to by ta vývěva při nasátí oleje dopadla, ale pokud se vakuuje, je to proto, že tlaky na sání byly nižší než atmosférické (málo chladiva) a tak se mohl dostat do systému vzduch a tím i voda, lepší je olej vyměnit. Pokud je v systému vzduch, i když je náplň chladiva normální, chladí to málo. Správný chlaďař olej vymění, bohužel v autoservisech chlaďaři nejsou...
tak to mi teda povedz ako sa odsava olej z klimy (LOL) ak uz chces menit olej tak musis urobit komplet prepach celeho systemu klimatizacie a potom tam dat predpisane mnizstvo oleja. chladnickary samo nedavaju olej lebo niekedy ani nevedia kolko media maju dat a nie to este oleja (zalezi aj na tom ake maju vybavenie, ale vacsinou tupci (teda vo svojom fachu su mozno dobri ale ohladom aut (wallbash) ))
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

bobG3 píše:Zdeněk M: rozklad chladiva je pověra nedouků, která žene peníze do kapes servisů, které koupili plnící stanice a chtějí prachy zpátky. Protože tomu nerozumí, dávají často po opravě starší náplň odsátou jinde,

odsata napln ide cez vysusac ktory je v plnicke takze chladivo je potom OK a da sa znova pouzit. ak by to tak nebolo tak mozeme rovno pustat stare chladivo do atmosfery ze ;)

nebo neuzavřou vzduchotěsně trubky při opravě atd. Stopy vody, které se takhle dostanou do okruhu absorbuje filtrdehydrátor, pokud je jí tam víc, rozpadá se na ten kal, nebo se ucpe. Při práci s klimou se musí dodržovat 100%ní čistota. Já mám náplň v klimě od roku 1997 a funguje furt. Je dobré klimu protočit tak 1- 2x měsíčně - kvůli ucpávce když se nehýbe, hůř těsní a musí se doplňovat chladivo.
Nech to napojit někde u chlaďařů. změří tlaky, vymění filtrdehydrátor a bude to v poho.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

kevino píše:
bobG3 píše:Zdeněk M: rozklad chladiva je pověra nedouků, která žene peníze do kapes servisů, které koupili plnící stanice a chtějí prachy zpátky. Protože tomu nerozumí, dávají často po opravě starší náplň odsátou jinde,

odsata napln ide cez vysusac ktory je v plnicke takze chladivo je potom OK a da sa znova pouzit. ak by to tak nebolo tak mozeme rovno pustat stare chladivo do atmosfery ze ;)

nebo neuzavřou vzduchotěsně trubky při opravě atd. Stopy vody, které se takhle dostanou do okruhu absorbuje filtrdehydrátor, pokud je jí tam víc, rozpadá se na ten kal, nebo se ucpe. Při práci s klimou se musí dodržovat 100%ní čistota. Já mám náplň v klimě od roku 1997 a funguje furt. Je dobré klimu protočit tak 1- 2x měsíčně - kvůli ucpávce když se nehýbe, hůř těsní a musí se doplňovat chladivo.
Nech to napojit někde u chlaďařů. změří tlaky, vymění filtrdehydrátor a bude to v poho.
extrem
Přispěvovatel
Příspěvky: 422
Registrován: 15 úno 2007, 22:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od extrem »

chlapi dik za reakcie, ale asi som zle polozil otazku, takze sa spytam po lopate:

1. ako odsajem,alebo vypustim, proste ako odtial dostanem stary olej?
2. ako tam dostanem novy?
3. aky olej je tam najvhodnejsi?

alebo staci vyvakuovat sustavu a dat nove medium a je to ok?
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

olej se dostává těžko je jak v kompresoru tak v soustavě . Z kompresoru po demontáži jde vylít , v soustavě je trocha a většinou se tím nezabývá . Olej se boďto foukne s chladivem , nebo naleje do kompresoru což je potřeba pokud se kompresor mění . olej tam patří špecl do klimy podle média dá ho tam chlaďař těsně před napuštěním , protože extrémně nabírá vlhkost . Běžně se olej nemění jen doplní co vylítne při vypouštění.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“