Klima málo chladí
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Díky za podněty, ale dneska jsem jel docela dálku a tak jsem to testoval a problém bude asi někde v nějaké klapce. Trubky jsou docela studený, hlavně ta slabá a i když jsem měl tu klimu pořád na max. tak občas myslím chladilo málo a občas normálně. Změnilo se to nějak myslím po vypnutí motoru a novém startu. Nemáte prosím někdo schéma té klimatizace? Kde hledat ty servo klapky? Je to Audi A4 Avant 1996, AFN.
klima
Nechcem strasit ale mna taka chyba vysla dost draho.Auto som kupil v zime takze klimu som nevedel vyskusat.Na jar ked bolo vonku okolo 12C bolo vsetko ok ale ked bolo teplejsie klima nesla a obe trubky boli rovnako teple.Isiel som s tym z anglicka spat domov vonku okolo 26 cez den bez klimy 24 hodin dost brutal .DAl som to do servisu original SKODA v Kosiciach a povedali ze kompresor malo tlaci ze treba novy.Tak som sa na to vykaslal ze kupim na ebayi dajaky lacnejsi ako doma mi ponukali.Po ceste spat do anglicka sa kompresor zadrel az roztrhlo klinovy remen .Doniesol som druhy kompresor v anglicku do servisu nahodili mi ale klima aj tak nechodila.Vratil som auto spat nech sa na to pozru.Takze majitel predomnou asi vymenil chladiacu kvapalinu ale bez oleja alebo ju nemenil vobec a tak sa zacal zadierat kompresor plus sa do obehu dostali piliny z kompresoru a zapchali ventili takze boli stale otvorene + museli vymenit ten vysusac vzduchu. 
Re: klima
no to si pekne zarobilhorvi001 píše:Nechcem strasit ale mna taka chyba vysla dost draho.Auto som kupil v zime takze klimu som nevedel vyskusat.Na jar ked bolo vonku okolo 12C bolo vsetko ok ale ked bolo teplejsie klima nesla a obe trubky boli rovnako teple.Isiel som s tym z anglicka spat domov vonku okolo 26 cez den bez klimy 24 hodin dost brutal .DAl som to do servisu original SKODA v Kosiciach a povedali ze kompresor malo tlaci ze treba novy.Tak som sa na to vykaslal ze kupim na ebayi dajaky lacnejsi ako doma mi ponukali.Po ceste spat do anglicka sa kompresor zadrel az roztrhlo klinovy remen .Doniesol som druhy kompresor v anglicku do servisu nahodili mi ale klima aj tak nechodila.Vratil som auto spat nech sa na to pozru.Takze majitel predomnou asi vymenil chladiacu kvapalinu ale bez oleja alebo ju nemenil vobec a tak sa zacal zadierat kompresor plus sa do obehu dostali piliny z kompresoru a zapchali ventili takze boli stale otvorene + museli vymenit ten vysusac vzduchu.

Zdeněk M: rozklad chladiva je pověra nedouků, která žene peníze do kapes servisů, které koupili plnící stanice a chtějí prachy zpátky. Protože tomu nerozumí, dávají často po opravě starší náplň odsátou jinde, nebo neuzavřou vzduchotěsně trubky při opravě atd. Stopy vody, které se takhle dostanou do okruhu absorbuje filtrdehydrátor, pokud je jí tam víc, rozpadá se na ten kal, nebo se ucpe. Při práci s klimou se musí dodržovat 100%ní čistota. Já mám náplň v klimě od roku 1997 a funguje furt. Je dobré klimu protočit tak 1- 2x měsíčně - kvůli ucpávce když se nehýbe, hůř těsní a musí se doplňovat chladivo.
Nech to napojit někde u chlaďařů. změří tlaky, vymění filtrdehydrátor a bude to v poho.
Nech to napojit někde u chlaďařů. změří tlaky, vymění filtrdehydrátor a bude to v poho.
G3 Variant synchro
-
flashmajster
- Sběrač informací
- Příspěvky: 33
- Registrován: 15 srp 2007, 22:23
- Bydliště: Trnava, SK
Ten sa doplňuje zvlášť. Po odsatí a vyvakuovaní sa odsaje aj olej (niečo ostane v kompresore - možno).Pozor na chladničkárov oni tam ten olej nedávajú.extrem píše:zdar,
mam podobny problem tak to davam do tejto temy.
tiez mam pocit ze klima trosku slabsie chladi, kamos chladiar mi to vyvakuuje a naplni 134kou, ale pisete tu nieco aj o vymene oleja, ten sa meni zvlast, alebo ho obsahuje chladivo? G4
Hlavne ho tam nezabudni dať a predpísané množstvo inak bude kompresor KO veľmi skoro.
dava sa tam s freonom alebo je na to nejaky iny otvor?flashmajster píše:Ten sa doplňuje zvlášť. Po odsatí a vyvakuovaní sa odsaje aj olej (niečo ostane v kompresore - možno).Pozor na chladničkárov oni tam ten olej nedávajú.extrem píše:zdar,
mam podobny problem tak to davam do tejto temy.
tiez mam pocit ze klima trosku slabsie chladi, kamos chladiar mi to vyvakuuje a naplni 134kou, ale pisete tu nieco aj o vymene oleja, ten sa meni zvlast, alebo ho obsahuje chladivo? G4
Hlavne ho tam nezabudni dať a predpísané množstvo inak bude kompresor KO veľmi skoro.
Další pověra - olej se neodsaje - , možná tak 1%, to by ta vývěva při nasátí oleje dopadla, ale pokud se vakuuje, je to proto, že tlaky na sání byly nižší než atmosférické (málo chladiva) a tak se mohl dostat do systému vzduch a tím i voda, lepší je olej vyměnit. Pokud je v systému vzduch, i když je náplň chladiva normální, chladí to málo. Správný chlaďař olej vymění, bohužel v autoservisech chlaďaři nejsou...
G3 Variant synchro
Blbě jsi to pochopil flashmajster myslel po odsátí starýho chladiva se soustava vyvakuuje , aby se zbavyla vzduchu a vlhkosti .bobG3 píše:Další pověra - olej se neodsaje - , možná tak 1%, to by ta vývěva při nasátí oleje dopadla, ale pokud se vakuuje, je to proto, že tlaky na sání byly nižší než atmosférické (málo chladiva) a tak se mohl dostat do systému vzduch a tím i voda, lepší je olej vyměnit. Pokud je v systému vzduch, i když je náplň chladiva normální, chladí to málo. Správný chlaďař olej vymění, bohužel v autoservisech chlaďaři nejsou...
tak to mi teda povedz ako sa odsava olej z klimybobG3 píše:Další pověra - olej se neodsaje - , možná tak 1%, to by ta vývěva při nasátí oleje dopadla, ale pokud se vakuuje, je to proto, že tlaky na sání byly nižší než atmosférické (málo chladiva) a tak se mohl dostat do systému vzduch a tím i voda, lepší je olej vyměnit. Pokud je v systému vzduch, i když je náplň chladiva normální, chladí to málo. Správný chlaďař olej vymění, bohužel v autoservisech chlaďaři nejsou...
ak uz chces menit olej tak musis urobit komplet prepach celeho systemu klimatizacie a potom tam dat predpisane mnizstvo oleja. chladnickary samo nedavaju olej lebo niekedy ani nevedia kolko media maju dat a nie to este oleja (zalezi aj na tom ake maju vybavenie, ale vacsinou tupci (teda vo svojom fachu su mozno dobri ale ohladom aut bobG3 píše:Zdeněk M: rozklad chladiva je pověra nedouků, která žene peníze do kapes servisů, které koupili plnící stanice a chtějí prachy zpátky. Protože tomu nerozumí, dávají často po opravě starší náplň odsátou jinde,
odsata napln ide cez vysusac ktory je v plnicke takze chladivo je potom OK a da sa znova pouzit. ak by to tak nebolo tak mozeme rovno pustat stare chladivo do atmosfery ze![]()
nebo neuzavřou vzduchotěsně trubky při opravě atd. Stopy vody, které se takhle dostanou do okruhu absorbuje filtrdehydrátor, pokud je jí tam víc, rozpadá se na ten kal, nebo se ucpe. Při práci s klimou se musí dodržovat 100%ní čistota. Já mám náplň v klimě od roku 1997 a funguje furt. Je dobré klimu protočit tak 1- 2x měsíčně - kvůli ucpávce když se nehýbe, hůř těsní a musí se doplňovat chladivo.
Nech to napojit někde u chlaďařů. změří tlaky, vymění filtrdehydrátor a bude to v poho.
kevino píše:bobG3 píše:Zdeněk M: rozklad chladiva je pověra nedouků, která žene peníze do kapes servisů, které koupili plnící stanice a chtějí prachy zpátky. Protože tomu nerozumí, dávají často po opravě starší náplň odsátou jinde,
odsata napln ide cez vysusac ktory je v plnicke takze chladivo je potom OK a da sa znova pouzit. ak by to tak nebolo tak mozeme rovno pustat stare chladivo do atmosfery ze![]()
nebo neuzavřou vzduchotěsně trubky při opravě atd. Stopy vody, které se takhle dostanou do okruhu absorbuje filtrdehydrátor, pokud je jí tam víc, rozpadá se na ten kal, nebo se ucpe. Při práci s klimou se musí dodržovat 100%ní čistota. Já mám náplň v klimě od roku 1997 a funguje furt. Je dobré klimu protočit tak 1- 2x měsíčně - kvůli ucpávce když se nehýbe, hůř těsní a musí se doplňovat chladivo.
Nech to napojit někde u chlaďařů. změří tlaky, vymění filtrdehydrátor a bude to v poho.
olej se dostává těžko je jak v kompresoru tak v soustavě . Z kompresoru po demontáži jde vylít , v soustavě je trocha a většinou se tím nezabývá . Olej se boďto foukne s chladivem , nebo naleje do kompresoru což je potřeba pokud se kompresor mění . olej tam patří špecl do klimy podle média dá ho tam chlaďař těsně před napuštěním , protože extrémně nabírá vlhkost . Běžně se olej nemění jen doplní co vylítne při vypouštění.