CHIPTUNING, MAPY, POMOC, Škoda Octávia, 1.9TDi, 66kW, 2001
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 04 kvě 2007, 22:24
- Bydliště: Čelákovice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 04 kvě 2007, 22:24
- Bydliště: Čelákovice
Je to mapa AGR ventilu, jen osy jsou špatně popsane. Uvadím na správnou míru viz obr. Prosím pomozte, kdo ví, uvést všechno na správnou míru.Kornout píše:AGR ventil??? Spíš EGR, ne a ten je při plném plynu vždy zavřený, né otevřený.
Naposledy upravil(a) m5668443578 dne 28 črc 2009, 08:14, celkem upraveno 1 x.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 04 kvě 2007, 22:24
- Bydliště: Čelákovice
On ví hodně ale taky studoval studuje a studovat bude asi by jsi valil bulvym5668443578 píše:Tak poraď jestli víš, není to taková sranda. Studijních materiálu je málo a nikdo nic neřekne, nebo neví.BH motor píše:ale to by mal byt pokus o chiptunning a nie hokej

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Vies to nieje o tom ci vies alebo nevies. Ale o tom ci chces alebo nechces. Ked som zacinal sa tomuto venovat asi pred 6 mimi rokmi, ked tu o upravach nikto ani nesnival, nejaky program ako ols alebo ecm, zabudni ze si stiahol na internete. Za moje prve full ecm pred 5 timi rokmi som zavalil 5000 euro a potom to islo. Ked das do technologie a informacii 7 miestne cisla myslis ze budes info rozdavat len tak ? Skusaj premyslaj ale hlavne pokus sa myslet ako keby si ten soft pisal ako konstrukter. Poznaj zavyslosti strukturu programu a potom sa zymyslaj nad popisom map. V prvom rade sa jedna o motor a az potom o jeho elektroniku a inak to nebude. Elektronikou nezmenis mechanicke parametre. Je to dobry kseft ked tomu rozumies , ale tych ludi je len par. len aby ich v cechach bol par, teda dvaja.m5668443578 píše:Tak poraď jestli víš, není to taková sranda. Studijních materiálu je málo a nikdo nic neřekne, nebo neví.BH motor píše:ale to by mal byt pokus o chiptunning a nie hokej

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 04 kvě 2007, 22:24
- Bydliště: Čelákovice
Tady jsem našel zajímavý studijní materiál pro čipaře-začátečníky….
http://www.inovace-dmt.fs.cvut.cz/studi ... ani.ppt#40
http://www.inovace-dmt.fs.cvut.cz/studi ... ani.ppt#40
tak to teda neviem ako z tychto info vyjde zacinajuci chiptuner. tieto info su dobre ale nie vecne. K charakteristikam komponentou sa asi nedostanes takze asi budes musiet len merat merat merat. Je tam spomenuta skor len teoria chodu preplnovaneho motora. Je tam jedno ale. Ked sa k niecomu dopracujes a zistis co sa deje ako to preniest do programu ? Uz davnnejsie som spominal, ze chiptuning nieje o hrubych zasahoch do map ale o presne cielenych zmenach. Niekedy 1 percento urobi viac ako 10 percent. Niekedy plus 1 je viac ako plus 10. A hlavne musis vediet kdemva1 píše:Tady jsem našel zajímavý studijní materiál pro čipaře-začátečníky….
http://www.inovace-dmt.fs.cvut.cz/studi ... ani.ppt#40
Je dobré si uvědomit, že za vším je reálný motor
... a nesmyslné hezky napsané požadavky v sw jsou nereálné...
Zajímavá reálná učebnice jsou např. dvě jednotky od v principu stejného motoru (66kW a 81kW)... zajisté víte, které mám na mysli
a rozdíl je pouze v tryskách a adekvátním sw. Je známé, že sw z 66kW s 520-kama tryskama jede lépe
... a už můžeš vysledovat některé optimalizace/úpravy s ohledem na použité trysky 

Zajímavá reálná učebnice jsou např. dvě jednotky od v principu stejného motoru (66kW a 81kW)... zajisté víte, které mám na mysli



GIV Variant TDi ???kW
já jsem hlavně myslel aby si hoši uvědomili co do toho všechno vstupuje za parametry….a nepletli hrušky s jabkama…..
je jasný že ten HW (oturbit,co největší IC,chladič oleje,trysky,výfukový potrubí….)tam prostě mit musíš…
A ten finál to všechno vyladit do maxima…..to je ta práce čipaře.
Mít jednotlivý komponenty,vyzkoušený ,proměřený,vyladěný….to je to hodně těžký,to trvá měsíce, roky…..
A dotáhnout to do ůspěšnýho konce ,je pěkná fuška….
Já nic ladit neplánuju…série mi na rodinný pojížďky stačí…
A musím řešit na autě daleko „přízemnější“ problémy…
Kolega v práci lítá s ultralightem a má tam klasickej boxer VW z Brouka….
A dost pravidelně mě informuje jak mu přibejvaj kobylky..
A ty letci to pojímají dost seriózně,počítají to ,měří….…a musí mít ještě co nejmenší hmotnost !!
Oni se prej už dávaji nafťáky i do novejch letadel ,prej motory MB…
Dřív tady někdo tajemně psal o odlučovači oleje za turbem.
Ono asi každá desetina vrstvy oleje navíc na vnitřních ploše IC má za následek o pár stupnů teplejší vzduch v sání.
V ůvahu by přicházel cyklónovej odlučovač co se používá u klasickejch kompresorů..
Princip viz
http://www.a-kompresory.cz/produkty/fil ... i-ventily/
Jestli tu tlakovou ztrátu vyváží snížení teploty v sání?
Jak to tam dostat?Bude to fungovat?
Kde ho sehnat?Jak to upravit?
…..to se musí složitě,draze a pracně zkoušet…
Taky by stálo za to se zabejvat tlakovou ztrátou v sání,aby byla co nejmenší…
Obecný zásady jsou- co největší průměr potrubí
-Nepružná hadice,hladkej povrch
-co nejkratší
-co nejmíň kolen(Co největší rádius ohybu)
-změny průřezů co nejmírnější
jasně že se to nedá dodržet….ale to všechno má vliv na tlak v sání
a čím by byl větší přůměr hadice tak by byla menší rychlost..tudíž by to mělo vliv na turboefekt….
Vždycky je to kompromis….
Taky bych na potrubí sání co jde hned vedle motoru dal nějaký izolace(asi reflexní)..
Subjektivně se mi zdá že to dost sálá…A když je teplota vzduchu okolí pod 20°C a teplota v sání pod 80°C tak by to mohlo mít význam….
Nezkoušeli jste dát do sání spirálku z plechu,že by dělala vzduch turbulentnější a mohlo by to mít vliv na prohořívání směsi..
.
..trošku fantazíruju…ale jestli někdo má chuť ,čas a peníze tak může zkoušet……
je jasný že ten HW (oturbit,co největší IC,chladič oleje,trysky,výfukový potrubí….)tam prostě mit musíš…
A ten finál to všechno vyladit do maxima…..to je ta práce čipaře.
Mít jednotlivý komponenty,vyzkoušený ,proměřený,vyladěný….to je to hodně těžký,to trvá měsíce, roky…..
A dotáhnout to do ůspěšnýho konce ,je pěkná fuška….
Já nic ladit neplánuju…série mi na rodinný pojížďky stačí…
A musím řešit na autě daleko „přízemnější“ problémy…
Kolega v práci lítá s ultralightem a má tam klasickej boxer VW z Brouka….
A dost pravidelně mě informuje jak mu přibejvaj kobylky..
A ty letci to pojímají dost seriózně,počítají to ,měří….…a musí mít ještě co nejmenší hmotnost !!
Oni se prej už dávaji nafťáky i do novejch letadel ,prej motory MB…
Dřív tady někdo tajemně psal o odlučovači oleje za turbem.
Ono asi každá desetina vrstvy oleje navíc na vnitřních ploše IC má za následek o pár stupnů teplejší vzduch v sání.
V ůvahu by přicházel cyklónovej odlučovač co se používá u klasickejch kompresorů..
Princip viz
http://www.a-kompresory.cz/produkty/fil ... i-ventily/
Jestli tu tlakovou ztrátu vyváží snížení teploty v sání?
Jak to tam dostat?Bude to fungovat?
Kde ho sehnat?Jak to upravit?
…..to se musí složitě,draze a pracně zkoušet…
Taky by stálo za to se zabejvat tlakovou ztrátou v sání,aby byla co nejmenší…
Obecný zásady jsou- co největší průměr potrubí
-Nepružná hadice,hladkej povrch
-co nejkratší
-co nejmíň kolen(Co největší rádius ohybu)
-změny průřezů co nejmírnější
jasně že se to nedá dodržet….ale to všechno má vliv na tlak v sání
a čím by byl větší přůměr hadice tak by byla menší rychlost..tudíž by to mělo vliv na turboefekt….
Vždycky je to kompromis….
Taky bych na potrubí sání co jde hned vedle motoru dal nějaký izolace(asi reflexní)..
Subjektivně se mi zdá že to dost sálá…A když je teplota vzduchu okolí pod 20°C a teplota v sání pod 80°C tak by to mohlo mít význam….
Nezkoušeli jste dát do sání spirálku z plechu,že by dělala vzduch turbulentnější a mohlo by to mít vliv na prohořívání směsi..
.
..trošku fantazíruju…ale jestli někdo má chuť ,čas a peníze tak může zkoušet……
Ten odlucovac je sice pekna vec, ale pre motorsport nevhodna. Vies si predstavit ake by musel mat rozmery aby si zabezpecil potrebne prietocne mnozstvo vzduchu od turba do spalovacich komor (valcov). Zjavne by ti trebalo este jeden cely motorovy priestor naviac.
A to by sa asi dost tasko konstrukterom riesilo. Nezabudaj, ze by sa aj dost rychlo naplnila zberna nadoba na bordel. Trebalo by vymysliet ako dostat separovany olej spat do motora a aj od neho odlucit vodu. Z teoretickeho hladiska je to skvely napad, ale prakticky pre motorsport je velmi tazko aplikovatelny.
A to by sa asi dost tasko konstrukterom riesilo. Nezabudaj, ze by sa aj dost rychlo naplnila zberna nadoba na bordel. Trebalo by vymysliet ako dostat separovany olej spat do motora a aj od neho odlucit vodu. Z teoretickeho hladiska je to skvely napad, ale prakticky pre motorsport je velmi tazko aplikovatelny.
je mi to jasný....
já hlavně aby jsme se bavili o konkrétním řešení,konkrétní věci....
co se musí pro to udělat..a proč je to blbost..
Taky pro to aby moh člověk uvažovat o použití něčeho podobnýho,tak musí mít s dispozici teploty,Průtoky a kolik vlastně toho oleje v reálu v IC je,aby z něčeho vyšel....
Změřit to na autě jde asi taky problematicky....
Ale na principu odstředivý síly by se dalo použít i něco jednoduššího.....
já hlavně aby jsme se bavili o konkrétním řešení,konkrétní věci....
co se musí pro to udělat..a proč je to blbost..
Taky pro to aby moh člověk uvažovat o použití něčeho podobnýho,tak musí mít s dispozici teploty,Průtoky a kolik vlastně toho oleje v reálu v IC je,aby z něčeho vyšel....
Změřit to na autě jde asi taky problematicky....
Ale na principu odstředivý síly by se dalo použít i něco jednoduššího.....