Stránka 2 z 4
Napsal: 01 čer 2006, 23:03
od Radim205D
Tady vam jbclaudio posila par fotek svych vymeniku

Napsal: 01 čer 2006, 23:07
od jbclaudio
cena materialu přijde okolo 475,-kč za 4metry krku + 2ks "T"kus po 19,-kč a gumové hadice.
ohřívač s dvěmi krky (2*4metry)můžu ohřívat olej za i před filtrem pro tento typ předehřevu bych musel koupit dva deskové ohřívače a složitě propojovat na vodní hadice.a ještě je zaberou dost místa.
nevím a nemám ještě ověřeno kolik metrů krku by stačilo na dostatečný a rychlý ohřev oleje.
možná někdo dá méně metrů a dá nám vědět.jirka
Napsal: 01 čer 2006, 23:11
od Radim205D
to jbcl: V tom prvnim prispevku si napsal "DÉLKA DVOU KRKU JE 2* 4METRY." to jsem spocital jako 8m pri cene 119,- za metr na necelych 960,- , pokud tedy staci jen 4 metry, tak beru zpet to ze se ta vyroba az tolik nevyplati vuci originalnimu vymeniku

Napsal: 01 čer 2006, 23:29
od jbclaudio
zajdu do obchodu a zjistím ty výrobce nebo dodavatele na ten krk.
cena je jinak 119,-kč za metr.ahoj jirka
gágory
Napsal: 02 čer 2006, 07:38
od julio tabi
Ak by ste skúsili u výrobcov vysokotlakých hadíc na hydrauliku tí ich používajú tiež. V Nitre 220 sk/m.Ja som ich zobral na prepojenie vody do dosk. výmenníka lebo mi pasujú závity a dobre sa robia kolená. Navyše sa to dá cínovať alebo zalievať so striebrom. julio
Napsal: 02 čer 2006, 18:56
od jbclaudio
julio nemáš fotku?jaký je průměr a tloušťka stěny?
gagory
Napsal: 03 čer 2006, 08:39
od julio tabi
mám priemer 22/16 s prievlečnými maticami a maník bol ochotný zapožičať aj pertlovačku aby som si to spravil priamo na aute na mieru.V podstate je to vlnovec menšieho rozmeru ako sa používa na pružné uchytenie výfukov.julio
Napsal: 03 čer 2006, 23:07
od Ropák
Výměnník je podle mě věc, která se nedá od org. v jeho ceně po domácku nijak napodobit, protože při jeho rozměrech a velikosti styčné plochy médií, by jste se na stejnou směnnou plochu dostali při obrovských rozměrech a objemech kapalin, které se vám zase vymstí při proplachování čerpadla, že budete mít za pár přepnutí nísto nafty zase nějakou olejovou směs, která při delším odstavení vozidla působí korozi v čerpadle!!!!!!!!! A navíc, když jsem viděl ty obr. není vyloučena porucha, že se potká voda s olejem, a že ve vodě je tlak a v oleji podtlak, tak je jasé že máte o desetitisíce kilometrů posunutou návratnost investice do přestavby po následné opravě čerpadla a koupení org. výměnníku, aby už jste měli jistotu, že vám to bude opravdu dlouho jezdit na olej!!!! Pokud chcete na přestavbě fakt ušetřit tak jsou komponenty, které jsou úplně bez rizika za cenu konfortu - Manuální ventily, kanistr místo nádrže apd.
Napsal: 03 čer 2006, 23:47
od jbclaudio
AHOJ ROPÁKU !
CHTĚL JSEM SE TEBE PŘÍPADNĚ OSTATNÍCH ZEPTAT JAKÝ ZASTÁVÁŠ NAZOR NEBO POSTOJ DÁT VODNÍKA PŘED PALIVOVÝ FILTR PRO SNADNĚJŠÍ PRŮTOK PALIVA A ZA PALIVOVÝ ,ABYCH NEMUSEL PROHANĚT NA STUDENO VELKÉ MNOŽSTVÍ OLEJE Z FILTRU A POTRUBÍ .NEŽ TEPLOTA DOSÁHNE VYSOKÉ TEPLOTY V ČERPADLE TRVÁ TO DOST DLOUHO KDYŽ JE JEN JEDEN VODNÍK.
Napsal: 04 čer 2006, 08:04
od Ropák
Naftový filtr omotávám žíhanou měděnou trubkou průměr 12mm, do které se pustí od někud voda a jelo to v pohodě i při -20 s deseti procenty nafty v oleji.
olaer
Napsal: 04 čer 2006, 13:39
od julio tabi
Namontoval som 12 doskový výmenník OLAER.Vonku je dnes13,5 stupňa.Voda v motore na 77/80 z výmenníka 53 a R-olej pred filtrom 37. S OVENTROPOM o cca 8 stupňov viac ale to je všetko.Som zvedavý koľko to bude mať s tou Cu trubkou omotanou okolo filtra.Zmeraj apošli do fora.A napokon nechápem prečo ludia najradšej vymýšlajú vymyslené.Možno preto že vymyslieť čosi nové nás viac bolí a stojí! julio
Napsal: 04 čer 2006, 21:56
od Ropák
Tento problém jsem měl u auta, co mělo motor napříč a čerpadlo vpředu, za jízdy to náporový vzduch ochlazoval. Zkusili jsme dát kus koberce zepředu na motor a projet a dělalo to o dvacet stupnů víc. Pak si ten koberec majitel nějak kulturně nahradil.
Napsal: 05 čer 2006, 07:23
od alda164
Ropák píše:Naftový filtr omotávám žíhanou měděnou trubkou průměr 12mm, do které se pustí od někud voda a jelo to v pohodě i při -20 s deseti procenty nafty v oleji.
Si myslím, že je velice důležité si uvědomit, že nestačí, když to dobře jede.Jede, ale jaký vliv to má na životnost čerpadla a motoru je věc druhá.Známej taky jezdil se Scorpiem na olej bez predehrevu a tvrdil, ze v pohodě.Minulý týden jsem viděl to jeho Scorpio na vozejku

.
deskový výměníky
Napsal: 05 čer 2006, 09:56
od Zdenda
no já mam ten (asi 10 deskovej) od secespolu, a na filtru, do kterýho už de horkej volej, ruku poměrně s rezervou neudržim. Takže bych to typoval tak aspoň na 60°C
Ale tohle záleží na výkonech motoru, kterým je do jistý míry úměrnej průtok nafty a tim i výsledná teplota za výměníkem..
výmenník
Napsal: 06 čer 2006, 15:50
od julio tabi
Od včera laborujem s 36 doskovým labyrintovým od ALFA LAVAL (vysoký cca90mm), v pôdoryse je o 2 cm ešte dlhší ako 12 doskový. Vonku je 19.5 stupňa,voda na motore(MB E 300 TD)78-85, vstup vody do výmenníka cez zaizol. gágor o 3-5 stupňov menej, použitý OVENTROP TOC UNO(nevraciam olej do nádrže a získam s tým do 10 stupňov k dobru) Teplota oleja pred filtrom zaizol. PU hadica 60-64. Keď postojím na križovatke stúpne na 64-67 keď ale popustím uzdu cca na 150 klesne teplota vody na 75 a olej pred filtrom na 45_47. Chodí to sťa šľak, ale optimálny parameter to zatiaľ nemá.Tak páni za týchto podmienok mám odštartovaný začiatok konca motora. A čo potom tí čo šulkajú výmenníky na kolene alebo kupujú sady za nekresťanské chechtáky v dobrej viere že to majú vyriešené. Viac krát som dal výzvu aby ste to premerali, ale zatial všetko len zmýlené pojmy s dojmami. julio