Hex Can

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
automacher
Aktivista
Příspěvky: 1470
Registrován: 25 črc 2006, 20:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Dubnica

Příspěvek od automacher »

To už si asi prestanem kupovať COCACOLU v LIDLI (wallbash) .Lebo to je asi tiež KLON. (LOL) (LOL)
Nikdy nebolo tak zle aby nemohlo byť ešte horšie!!!
Seat Toledo 2,0 16V , Fiat Regata 1,7 Tdi
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

automacher píše:Tak to prepačte (LOL) (LOL) (LOL) To som teda fakt nevedel.Cital som tu všeličo aj som si všeličo stiahol. To som asi uribyl chybu (wallbash) (wallbash) (wallbash) Ty VAGUS niesi nahodou SVOBODA že ta to tak rozčuluje? Alebo ta štve že maš origo diagnostiku za ktoru si zaplatil nemale peniaze a mi ju mame za par šupiek? Ved ten človek to predava normalne na inzerat. Verim tomu že tie KLONI ako to hovoriťe ma už niekolko tisic ludi.A malokto vie čo to vlastne KLON je vratane mna. :? :? :?
Kdybys pečlivě četl co píši, tak by ti neušlo, že mne nerozčiluje to, že existují tisíce klonů, ale skutečnost, že se na tomto kvalitním a vcelku seriózním fóru vychloubají piráti a otevřeně propagují páchání trestné činnosti.

To že dotyčný zločinec prodává plagiáty na inzerát, rozhodně nepovažuji za "normální". A s tou Coca-Colou jsi rovněž netrefil zrovna vhodný příměr: Coca-Cola Company jde velmi trvdě po plagiátech od nepaměti a nabídnout její plagiát v Evropě by se rovnalo právní sebebvraždě.
:roll:

Ujišťuji tě, že nejsem Svoboda. Nicméně jak jsem už ostatně vícekrát naznačil, mám dobré vztahy s Motordiagem a potažmo i se Svobodou. Proto mám i celou řadu inside informací.

Takže aby bylo zcela jasno: klony jako takové mi nevadí, jen se nehodlám smířit s tím, že si tu někdo dělá ze zlodějiny byznys a druhý to ještě vychvaluje!
Uživatelský avatar
automacher
Aktivista
Příspěvky: 1470
Registrován: 25 črc 2006, 20:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Dubnica

Příspěvek od automacher »

Vieš ja sa tomuto problemu moc nerozumiem a tiež nechcem na nikoho kidat hnoj. Ale myslel som si doteraz ze SVOBODA ponuka kable ktore maju česku verziu a preto ich predava za tolke tisice. A že kable ktore ponuka ten pán su
z Ciny a preto su take lacne. Ale prakticky si myslim že vyrobna cena tych kablov je rovnaká. Inak keby som mal navyše peniaze čo teda nemam tak by som si tiež kupil original. Aj ked je fakt že tobysom najprv musel zistit ktory je original (wallbash) (wallbash) (wallbash) ANGLICKY,CESKY.alebo CINA ? (LOL) (LOL)
Nikdy nebolo tak zle aby nemohlo byť ešte horšie!!!
Seat Toledo 2,0 16V , Fiat Regata 1,7 Tdi
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

automacher píše:Vieš ja sa tomuto problemu moc nerozumiem a tiež nechcem na nikoho kidat hnoj. Ale myslel som si doteraz ze SVOBODA ponuka kable ktore maju česku verziu a preto ich predava za tolke tisice. A že kable ktore ponuka ten pán su
z Ciny a preto su take lacne. Ale prakticky si myslim že vyrobna cena tych kablov je rovnaká. Inak keby som mal navyše peniaze čo teda nemam tak by som si tiež kupil original. Aj ked je fakt že tobysom najprv musel zistit ktory je original (wallbash) (wallbash) (wallbash) ANGLICKY,CESKY.alebo CINA ? (LOL) (LOL)
Originál je ten, se kterým je na tebe převedena licence k užívání programu VAG-COM. Pro ČR a SR je distributorem Svoboda, který je současně autorem českého překladu. CZ verzi tedy můžeš získat u něj, od Motordiagu, popř. u jiných dealerů. CZ verze je vždy zpětně kompatibilní s anglickou, tzn. že anglická verze VAG-COM musí fungovat vždy!

Svoboda žádné kabely nevyrábí, kupuje je z USA od firmy Ross-Tech (Uwe Ross), která program vyvinula a celosvětově distribuuje. Svoboda do kabelů jen nahrává seriová čísla, která má přidělena, čímž se zaručuje jednak autentičnost (a tím také dohledatelnost) každého kabelu a jednak je tím dáno, s jakou jazykovou mutací, kromě zmíněné angl. bude kabel chodit. Mimochodem originální kabely jsou vyráběny v Africe.

Čínské klony mají stejné seriové číslo - odtud označení "klon" - a proto je velmi jednoduché s každou aktualizací programu toto číslo zařadit do tzv. blacklistu, tj. seznamu zakázaných kabelů. Toto se také děje, a klony jsou pak programem bez varování likvidovány (viz. řada příspěvků zde na fóru).
Kromě toho je z unikátního seriového čísla pochopitelně dohledatelné, zda je kabel licencován.

Čínský kabel možná stojí ve výrobě pár dolarů, stejně jako originál z JARu, ale rozdíl je v tom, že ve druhém případě cena je tvořena z velké části licenčním poplatkem (odměnou autora) k programu VAG-COM, zatímco klon žádnou licenci nenese. Dalším problémem je, že v kabelu je jednočip a v něm firmware, který je číňany okopírován 1:1, takže jde zase o porušení autorských práv.

Tolik k podstatě věci. Jen mi není jasné, že před chvíli jsi se veřejně hlásil k zakoupení plagiátu a nyní mlžíš, že vlastně originál od kopie nerozpoznáš
;)
pepa26
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 30 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepa26 »

A co prodej hex kabelu bez licence ?
Tj. bud, ze kabel funguje pouze s anglickou verzi a nebo prodej uplne "prazdneho" kabelu - takze vlastne jenom HW (sestrojeny) bez jakehokoli FW.
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

pepa26 píše:A co prodej hex kabelu bez licence ?
Tj. bud, ze kabel funguje pouze s anglickou verzi a nebo prodej uplne "prazdneho" kabelu - takze vlastne jenom HW (sestrojeny) bez jakehokoli FW.
Kabel "bez licence" stejně obsahuje firmware v procesoru, jak výše uvedeno, a jeho šíření mimo povolení autora je tedy nelegální.

S prodejem úplně prázdné kopie kabelu je to složitější. V některých zemích je i toto nelegální, v ČR samotné zapojení kabelu nijak chráněno není, takže teoreticky není problém. Otázkou zůstává, zda vzhledem k jedinému myslitelnému použití kabelu se vlastně nejedná o prvotní fázi obejití tzv. technických prostředků ochrany práv (§43 odst. 1 AZ) resp. ve spojení s následným zpřístupněním potřebného firmware i o trestný čin porušování autorského práva (§152 TZ) eventuelně ve formě účasti podle §10 odst. 1 písm. c) /opatření prostředků.../

Nicméně tato úvaha je spíše akademická, protože klony se vyznačují tím, že firmware a nějaké okopírované seriové číslo obsahují a jejich účel je zcela zřejmý, tj. obejít řádnou licenci a sloužit k nelegálnímu užívání programu VAG-COM.
pepa26
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 30 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepa26 »

tak cinske klony obsahuji firmware, ale kabel je pak funkcni jen s anglickou verzi. V cine toto neni nelegalni, ze se to tam vytvari a prodava ?

S tim kabelem bez FW, tedy pouze cisty sestrojeny HW bych neoznacoval jako "prvotní fázi obejití tzv. technických prostředků ochrany práv "
Prece si clovek (snad?) muze do kabelu LEGALNE opatrit firmware, nebo to nelze ?
yary1
Aktivista
Příspěvky: 1050
Registrován: 08 říj 2007, 21:56
Odpovědi: 0
Bydliště: ZL

Příspěvek od yary1 »

udivuje me ze se hadate o veci ktera je v čr narodnim sportem :roll:
ruku na srdce -podivejte se do sveho pc a reknete kolik sw mate origo od vyrobce zlicencovano. :roll:
ono je celkem jedno jestli ste si nahrali fw do kabelu sami nebo ne myslim si ze uz vlastnictvi klonu a jeho pouzivani je trestne
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Možná by bylo zajímavé, jakým způsobem má firma Ross-Tech licencován komunikační protokol :D VAG-COM asi nebude certifikován VW group že?

Je jenom otázkou času, kdy někdo bude mít čas a chuť debugnout ten blacklist... 8)
GIV Variant TDi ???kW
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

Slavkov píše:Možná by bylo zajímavé, jakým způsobem má firma Ross-Tech licencován komunikační protokol :D VAG-COM asi nebude certifikován VW group že?

Je jenom otázkou času, kdy někdo bude mít čas a chuť debugnout ten blacklist... 8)
komunikační protokol, resp. protokoly (je jich více), stojí na mezinárodních standardech ISO. Jejich používání není třeba licencovat a navíc EU dokonce výrobcům aut nařizuje, aby diagnostika odpovídala standardu, o povinné podpoře EOBD ani nemluvě.

Blacklist není žádné velké tajemství, problém je jinde.
pesa99
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19 čer 2008, 06:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od pesa99 »

yary1 píše: ono je celkem jedno jestli ste si nahrali fw do kabelu sami nebo ne myslim si ze uz vlastnictvi klonu a jeho pouzivani je trestne
o trestnosti by se asi dalo pochybovat. Majitel klonu pouziva en verzi a tim zpusobuje skodu cca USD 99, coz je cena licence na program bez kabelu. Samotny ross-tech u teto licence uvadi - "If you have a third-party interface...", tj. pripousti pouzivani kabelu vyrobenych nekym jinym. USD 99 je cca 1600Kc, coz na trestny cin stacit nebude. To je ale samozrejme muj laicky nazor :-)
Obchodovani s kabely je samozrejme vec jina.
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

pesa99 píše:
yary1 píše: ono je celkem jedno jestli ste si nahrali fw do kabelu sami nebo ne myslim si ze uz vlastnictvi klonu a jeho pouzivani je trestne
o trestnosti by se asi dalo pochybovat. Majitel klonu pouziva en verzi a tim zpusobuje skodu cca USD 99, coz je cena licence na program bez kabelu. Samotny ross-tech u teto licence uvadi - "If you have a third-party interface...", tj. pripousti pouzivani kabelu vyrobenych nekym jinym. USD 99 je cca 1600Kc, coz na trestny cin stacit nebude. To je ale samozrejme muj laicky nazor :-)
Obchodovani s kabely je samozrejme vec jina.
Výhradním držitelem licence pro ČR a SR je Svoboda, škoda tedy vzniká i jemu, ikdyž samotnému Ross-Techu také, protože se o honorář dělí oba. "If you have a third party interface..." se týká případu tzv. "dumb" čili "hloupých" interfaců K, KL, KKL, tj. bez donglu = bez firmware. Licence za 99 USD lze ze stejného důvodu zakoupit pouze k řadu let neaktuální verzi VAG-COM 409, která jako poslední ještě funguje s těmito third-party-kabely.

V případě trestného činu podle §152 TZ není stanovena dolní hranice výše škody, tak jak je tomu např. u tr. činu krádeže. Pokud nelegální užívání softwaru představuje společenskou nebezpečnost v míře větší než-li nepatrné (§3 odst. 2 TZ), o čemž v praxi není pochyb, a současně jsou naplněny formální znaky činu (naplněna skutková podstata), tak tu trestní odpovědnost je, a to nezávisle na konkrétní výši škody.
Co se týká obchodníků s klony, tak tam je obvykle ještě souběh s dalšími trestnými činy vesměs hospodářské povahy.
Uživatelský avatar
automacher
Aktivista
Příspěvky: 1470
Registrován: 25 črc 2006, 20:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Dubnica

Příspěvek od automacher »

Pan VAGUS. Chcel by som sa Vas spitať jednu vec. Vy nemate doma napr. napalene cedeška alebo ste si nestiehly nejaky cracnuty program? Ved je to v podstate to iste a myslim si že už iba na tomto fore je 99 precent ludi ktory
taketo niečo doma maju. A prečo to maju? Osobne ja sa chcem naučiť niečo nove chcem vydieť ako to funguje atd... Kedže nemam na original tak si kupim alebo zoženiem niečo lacnejšie. Ale to je asi zločin ked je človek chudobny.
Nikdy nebolo tak zle aby nemohlo byť ešte horšie!!!
Seat Toledo 2,0 16V , Fiat Regata 1,7 Tdi
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

Popravdě řečeno, software který používám mám veskrze legální. Pokud si chci něco jen vyzkoušet, poslouží mi obvykle sharewarová verze. Ale o mne tu, pokud se nemýlím, nejde.

Znovu opakuji: nevadí mi, když se někdo chce něco dozvědět, vyzkoušet atd., naopak, toto fórum je živým důkazem, že existuje spousta lidí, kteří mají o věc zájem a snaží se vzájemně si poradit a pomoci. A funguje to výborně!
Jen nemohu souhlasit s otevřenou propagací kupčení s pirátskými produkty, neboť to v lidech vyvolává mylný dojem, že se přeci nejedná o nic tak hrozného, nebo dokonce, že je to OK (viz. ciz. "Ved ten človek to predava normalne na inzerat")

Chudoba cti netratí. Jánošíkovství typu "jsem chudý, což mne opravňuje krást", neuznávám.
pesa99
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19 čer 2008, 06:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od pesa99 »

vagus píše: Výhradním držitelem licence pro ČR a SR je Svoboda, škoda tedy vzniká i jemu, ikdyž samotnému Ross-Techu také, protože se o honorář dělí oba.
Jenze my mluvime o pouzivani EN verze, zakoupene v zahranici. Jinak bych mohl dedukovat, ze pokud si koupim v zahranici orig kabel, tak jej nemohu v CR pouzivat, protoze jinak bych p. Sv. zpusobil skodu, protoze on je vyhradnim zastupcem v CR (ja vim, trochu demagogicke).

Osobne se me ale nelibi pristup pana Sv., kdy cz verze nefunguji s originalnimi kabely zakoupenymi jinde (nebyva to zvykem u zarizeni kde spolupracuje sw s hw). Ale chapu, ze neni v jeho zajmu, aby si lide kupovali kabel jinde za polovinu :-(
vagus píše:"If you have a third party interface..." se týká případu tzv. "dumb" čili "hloupých" interfaců K, KL, KKL, tj. bez donglu = bez firmware. Licence za 99 USD lze ze stejného důvodu zakoupit pouze k řadu let neaktuální verzi VAG-COM 409...
U ross-tech neni nikde zmineno k jake verzi kabelu ci sw se jejich licence (za $99) vztahuje. Vzhledem k formulaci - be sure the serial number you submit is from version 311.2 or newer - ocekavam, ze je jim uplne jedno jakou verzi programu pouzivam, hlavne kdyz zaplatim. Ale do diskuze kolem licenci se poustet nechci, skutecny stav by se zrejme dal overit jedine primo u ross-tech. (informace z CZ zastoupeni pro me nejsou verohodne, neni v jejich zajmu, abych si jej kupoval jinde)
automacher píše: Vy nemate doma napr. napalene cedeška.... Ale to je asi zločin ked je človek chudobny.
kopirovani CDcek a spol je, alespon v CR, legalni (pro vlastni potrebu), u softwaru tomu tak ale neni. To ze si nemuzeme dovolit neco koupit nas neopravnuje k tomu to "ukrast", nemame zadne moralni ani jine pravo vlastnit cokoliv co si nemuzeme dovolit. Zlocinem neni byt chudobny, podstata zlocinu je nekde jinde...
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“