Ro a kamion

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

Pavel píše:TO Rudolf diesel:

Pokud máš řadové čerpadlo tak vůbec nic žádný příhřevy neřeš, to protlačí i sádlo bez nějaké újmy.

jedna vec je pretlacit a druha vec je bezproblemovo spalit...
AGR 66kW seria
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

vzhledem k tomu, že liazce trvá trochu(o dost) dýl než se zahřeje oproti osobáku, tak startovat jedině na naftu, maj vůbec liazky žhaviče?? Co vim tak všechny traktory, kombajny, mlátičky atd. nic takovýho nemaj-velmi podobný motory.

Na krystalu už se nám párkrát stalo, že to přestřihlo pojistnej kolíček na hřídeli od řad. čerpadla a muselo se to znova vesele rozebrat a to jezdilo na naftu : ). Btw. před tutim čerpadlem, pokud se nemýlím je ještě podávací takový membránový od kliky a ty při provozu na olej bez předehřevu odcházej ihned, ptz ty se na motoru od ničeho pomalu nezahřejou a sádlo je roztrhá. Na to je dobrÿ použít ještě podávací čerpadlo. Bez předehřevu se to absolutně nedá. U NA je problém, že než se zahřeje motor, tak je to docela doba, zvlášť pokud jede třeba nenaloženej, pak jedině ohřívat eletrikou nebo od laufu-ale to má zase spousty dalších nevýhod který se musí řešit.

Suma sumárum pokud vozíš svoje tak si to tam klidně lej a uvidíš : ) , pokud pro někoho vozíš zboží na smlouvu, na termín, tak jedině pořádnou bytelnou přestavbu a pár počátečním problémlm se stejně určitě nevyhneš.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:42, celkem upraveno 1 x.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

no o kolíku nic nevím, ale zatím jsem řešil řadový vstřikovací čerpadla na Mercedesech a ruskejch lokomotivách, a tam se nic takového nepoužívalo. Tohle vše je potřeba si zjistit než tam něco naleješ. A jestli je olej studenej nebo teplej nemá na splování či hoření až takový vliv. A pak stejně se olej vstřikuje horkej pač se po pár zápalech ohřeje tryska a z ní už pak jde jen olej horkej.
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

Pavel píše: A jestli je olej studenej nebo teplej nemá na splování či hoření až takový vliv. A pak stejně se olej vstřikuje horkej pač se po pár zápalech ohřeje tryska a z ní už pak jde jen olej horkej.


kde si prosim prisiel na to, ze teplota nema az taky plyv, robil si pokusy, alebo je to len tvoje presvedcenie (wallbash)
AGR 66kW seria
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:42, celkem upraveno 1 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33713
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="wiguf"]vzhledem k tomu, že liazce trvá trochu(o dost) dýl než se zahřeje oproti osobáku, tak startovat jedině na naftu, maj vůbec liazky žhaviče?? Co vim tak všechny traktory, kombajny, mlátičky atd. nic takovýho nemaj-velmi podobný motory.



liazka má dva žhaviče v sání a traktory mají žhaviče naprosto běžně miloš
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

to radluk: jojo to podávací čerpadlo je jak říkáš pístkový, někde sem čet že to je vlastně membránový, ale nevim rozebraný sem to neměl, jde to od vačky, takže se asi budem bavit o tom samym. Slyšel sem, že právě tuty vezmou jako první za svý při provozu na studenej olej.

to slovacek: no ty vorichtungy se žhavičema v sání znam a funguje to na principu, že to tam začne prášit do sání naftu, která od žhaviče chytne. A popravdě sem to nikdy funkční neviděl!! A ten malej termostatickej ventilek či co, ti v zimě studenej olej stejně nepropustí, o tom si můžeš nechat leda zdát.

btw. nevim jak nový traktory, ale starej zetor, krystal a takový ty klasiky NIKDY žhavič neviděly ani z dálky. Mam tu tři a jako bonus další tŕi buldozery a kombajn a jediný co kdy mělo - a to jen jedinej - žhavič byl právě kombajn a ten to měl v sání a nikdy to nefungovalo pořádně - rok se to kvuli teplotě nepoužije a pak už se ta malá mrcha ani nehne, samozřejmě kombajn běžně v zimě nestartujem :-D (wallbash)
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:42, celkem upraveno 1 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33713
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk píše:- Zhavice nema zadny Zetor s primym vstrikem, nevim jak nove Fortery atd.

- ruzne motory, pocinaje Mercedesy u sklizecich mlaticek nemaji zhavici svicky ( MB 402 LA ), motory Case IH taky zadne zhavici svicky. Vse primy vstrik.

- JD taky nema nic takoveho.
Ale urcite novejsi motory maji i zhavici svicky, pro lepsi starty za nizsich teplot.
radluk třeba traktor zetor proxima má přímé vstřikování a žhaviče v každém válci, avie má čtyři žhaviče a přímý vstřik, sklízecí mlátička E512 měla žhavení, třeba TK 14 určitě jezdí kolem tvého domu má žhavení na knot, a přímý svtřik, traktor holdr co vypadá jak TK má žhavící svíčku, hatz má žhavení,. traktor terex má perkins přímý vstřik a žhavení v každém válci, co se týče Case s motory E2 tak určitě taky, těžko by jinak splnovaly normy na exhalace, a jak píšeš CASE s motory IH to jsou motory IVECO a tak jsou taky svíčky,

(hm) hlavně se zas nenaštvi a nevytáčej se, já to špatně nemyslím prostě se zeptám a někoho to občas vytočí :-D miloš
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

no tak to už sou ale nový zetory nemýlím-li se.
E512 ehm to je právě to žhavení v sání, o jeho funkčnosti bych s klidem mohl polemizovat.

Každopádně původně byla řeč o Liazke, která rádoby žhavení vlastně má, ale ve skutečnosti při použití oleje NENE (LOL)
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33713
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

wiguf píše:no tak to už sou ale nový zetory nemýlím-li se.
E512 ehm to je právě to žhavení v sání, o jeho funkčnosti bych s klidem mohl polemizovat.

Každopádně původně byla řeč o Liazke, která rádoby žhavení vlastně má, ale ve skutečnosti při použití oleje NENE (LOL)
v liazce jsou v sání dvě žhavící svíčky v sání, jestli si to pleteš s motorem RTO tak tam je pumpička na éter, v zimě by ti asi liazka nechytla bez žhavení, polemizovat o žhavení v sání, já mám doma NDR eresa žhavení v sání je to vlastně velká topná spirála, nenažhavíš nehcytne, superstart je i horkovzdučná pistole do sání :-D miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:43, celkem upraveno 1 x.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33713
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk píše:njn. jenze 160ky, 120ky Zetory, ani 70ky nic nemaji. Taky v zime jdou hur startovat.
Jak pisu, s mlatickou, co mela Mercedes, jsem jezdil, a kdyz bylo uz zari, ranni teploty okolo 7°C, moc se ji startovat uz nechtelo.
Motory, treba u starsich axialu 21xx, ty nejsou IVECO a zhavice nemaji, to vim, protoze to mam cele leto pred sebou. (rofl)
já jen že píšeš žhavení nemá žádný zetor s přímým vstřikem, krystala jsem vlastnil, že by tam bylo žhavení to jsem si nikdy nevšiml, za komunistů se startovalo na teplou vodu a radluk kdyby ses někdy dopracoval k Z25 tak se žhavící svíčky opět vyrábí brisk tábor a jmenují se Z25 miloš
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Hele chlapy trochu mi ujíždíte od tématu. O traktorech nic nevím a vědet nepotřebuju :D . Jinak abych uvedl na pravou míru několik omylů. Žhavení Liazky mají jak bylo správně řečeno v sání (ale žádná nafta se do sání nevstřikuje, jak jsem někde četl), to žhavení je stejně celkem k ničemu a víceméně se nepoužívá protože dost vybíjí baterku , resp používá až po naskočení motoru, který obvykle chtyne tak na 60% válců :D. Podávací čerpadlo je přímo na vstřikovacím a u nádrže (též případně na čerpadle) je ručním pumpička. realita je taková že stejně pokaždé musím ruční pumpičkou napumpovat čímž jakoby odpoadá nebezepečí zničení čerpadle při startu poněvadž tu naftu(v tomto tématu spíše cokoliv jiného ) můžu "otočit" přes přepoušťák. takže pokud víc napumpuju mělo by to být OK. S ohřevem je to však tragedie a to dost velká. Na volnoběh to je nekonečnej příběh i když naloženej do kopce to je asi zase rychle zběsile. není problém upgradeovat tam vodní bufík což o poznání zlepší schopnost ohřevu motoru. Ale stejně pokud by se to ukázalo jako úsporný tak bych přemýšlel o extra nádrži a samozřejmě s předehřevem a možností volit mezi směsí a pouze naftou. nejprve však zkusím to nalít pouze do nádrže uvidíme co to s holkou udělá. Jo ještě jedna věc Liazky (novější modely) mají předehřev nafty :) .Čehož by se snad dalo nějak využít.
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“