Výměna motorového oleje

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:40, celkem upraveno 2 x.
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomasB »

Reskator píše:Obrazky su na www.polymerizacia.rasol.eu ako som uz pisal predtym ... Ja mam 36doskovy vymenik a mam teraz podla zataze tak od 47 do 69 stupnov. Ale bacha ja to nemeram pred cerpadlom ale pred vstrekovacom ... Cerpadlo nema problem z olejom pokial ma teplotu aspon 40 ale takto studeny olej sa nedokonale rozprasuje a to je problem ... Nutne je to mat aspon 60.
Jezdím dlouhodobě na 50:50, teď jsem měnil hydroštely a vše naprosto čisté. Byl vidět kov, a to všude v oblasti hydroštelů, vačky,... Předehřev nemám. V zimě jen nafta. Pokud je okolo nuly, tak třeba jen 10-20%. TDI, převážně dlouhé trasy.
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

TomasB píše: Jezdím dlouhodobě na 50:50, teď jsem měnil hydroštely a vše naprosto čisté. Byl vidět kov, a to všude v oblasti hydroštelů, vačky,... Předehřev nemám. V zimě jen nafta. Pokud je okolo nuly, tak třeba jen 10-20%. TDI, převážně dlouhé trasy.
Jee, konečně někdo s TDIčkem! Já se občas odvážím dát poměr nafta:olej 2:1, jelikož vysychají prameny nafty, tak doufám, že nedolítám po pár kilometrech. :?
nemám žádné auto na naftu
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Reskator píše:Tak na vymenu oleja by som dal zvlast velky bacha pretoze mozte dopadnut ako www.polymerizacia.rasol.eu ... Ten olej tam mal vraj iba 8500km ... Zatial sa nevie co bolo tomu autu ... Ak mozem tak by som poradil vsetkym co chcu za kazdu cenu usetrit korunu. Ak chcete jazdit lacnejsie, tak radsej zainvestujte do poriadneho vymennika a veci okolo toho. Kadejake domace bastleni je sice pekne a viem ze zlaty cesky rucicky toho lecos dokazou. Ale niekedy sa stane ze ucel neposvati vsetky prostiedky. A usetrena koruna vam vytiahne z vrecka peknych zopar tisic. Inak tuto fotku mi poskytol na uverejnenie Julio_tabi.
co bolo autu?To je jendoduchý,kuchařka by řekla že se to zdrclo:-)asi jezdil na olej nebo nevím a přišli do kontaktu dva různý druhy oleje a ty se "zdrcnou" a udělaj takovouhle sračku neboli polymer:-)už to tady někdo psal...
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

tak co už jste nějak vyřešili životnost motorového oleje ??

mam takovy pocit že mi to někdy zhoustne v okolí vačky při pohledu přes víčko ale někdy to je zase řídké tak nevím (hm)

po kolika kilometrech měnite tu hnusnou olejovou náplň v motoru (hm)

a zkoušíte ji ještě nějak zužitkovat například namíchat s naftou a vyjet v autě (hm)
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:46, celkem upraveno 1 x.
qWasyl
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 22 srp 2006, 12:52
Odpovědi: 0

Re: ,

Příspěvek od qWasyl »

radluk píše:pridavat olej do nafty ( vyjety prevodak, motorak ?? ) (noteeth) :?
A proč ne? :-D
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Ja nevím, asi bych motorový olej už nelil do nadrže. Vždyt tam musí byt mikro zrna bordelu a ty by pak mohli poskrabat vnitřek vstikovacího čerpadla, což asi není dobré.
I když zas bylo řečeno že čerpadlo děla tlak 800baru a trysky jsou na cca 130 baru, takze mala ztrata tlaku vubec nevadi. (pokud k ní vůbec dojde).
Jen k starým naftakum s predkomurkou
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

Zdá se mi že mi nějak stoupá hladina mot. oleje. Už to mám tak 5 mm nad max. ryskou. Najeto na něm mám cca 7 tis km. To abych ho radši už vyměnil, co? :? Ale na pohled se zdá dobrej, ale pohledem se asi nic nepozná.
Když budu takhle často měnit (dříve po 20 tis km - 0W-30), to abych se poohlédl po nějakém lacinějším mot. oleji.
Nemáte někdo tip?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

KUK píše:Zdá se mi že mi nějak stoupá hladina mot. oleje. Už to mám tak 5 mm nad max. ryskou. Najeto na něm mám cca 7 tis km. To abych ho radši už vyměnil, co? :? Ale na pohled se zdá dobrej, ale pohledem se asi nic nepozná.
Když budu takhle často měnit (dříve po 20 tis km - 0W-30), to abych se poohlédl po nějakém lacinějším mot. oleji.
Nemáte někdo tip?
ajajaj... tak tohodle se tedkom nejvice obavam, jezdim kratke trasy tudiz ten motor poradne ani nezahreji (wallbash)

prosba: vy nemecky mluvici, co doporucuji v elsbettu ohledne vymeny a druhu motoroveho oleje pri provozu na RO ?
predem dik
E91 N52B30 :)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Chemici/tribotechnici, co rikate na tohle, rapidoil: "speciální rostlinný motorový olej jako Plantomot 5w40 odolává polymeraci" http://cz.rapidoil.cz/index.php?option= ... 7&Itemid=2
http://autonaolej.cz/product_info.php?c ... ucts_id=52

Na strance vyrobce se o zadne polymerizaci nepise resp. nic jsem o tom nenasel.
http://www.fuchs-oil.cz/PL/PI/PI6-0062.pdf

http://rasol.sk/foto/polymer/a.html
s tohodle mi leze mraz po zadech (noteeth)
E91 N52B30 :)
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Kolik ten olej stojí?Já jsem koupil motorový olej v akci Lidl 5l za 199,-, takže žádný problém po 5 tis. tám dát nový.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Aby se ten motor s timhle olejem vubec tech dalsich 5tis. km dozil... (noteeth)

ted vazne : nejde mi ani tak o cenu jako o jeho BEZPROBLEMOVOU chemickou sloucitelnost s RO a taky ostatni fyzikalni vlastnosti jake ma olej pro pouziti v TDI mit.
E91 N52B30 :)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

to kuk palivo ti redi olej to nebude rostlinou nekudy se ti tam dostava palivo at uz nafta ci olej
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

bobyd: mrkni do soukromych zprav
E91 N52B30 :)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“