
Výměna motorového oleje
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Jezdím dlouhodobě na 50:50, teď jsem měnil hydroštely a vše naprosto čisté. Byl vidět kov, a to všude v oblasti hydroštelů, vačky,... Předehřev nemám. V zimě jen nafta. Pokud je okolo nuly, tak třeba jen 10-20%. TDI, převážně dlouhé trasy.Reskator píše:Obrazky su na www.polymerizacia.rasol.eu ako som uz pisal predtym ... Ja mam 36doskovy vymenik a mam teraz podla zataze tak od 47 do 69 stupnov. Ale bacha ja to nemeram pred cerpadlom ale pred vstrekovacom ... Cerpadlo nema problem z olejom pokial ma teplotu aspon 40 ale takto studeny olej sa nedokonale rozprasuje a to je problem ... Nutne je to mat aspon 60.
Jee, konečně někdo s TDIčkem! Já se občas odvážím dát poměr nafta:olej 2:1, jelikož vysychají prameny nafty, tak doufám, že nedolítám po pár kilometrech.TomasB píše: Jezdím dlouhodobě na 50:50, teď jsem měnil hydroštely a vše naprosto čisté. Byl vidět kov, a to všude v oblasti hydroštelů, vačky,... Předehřev nemám. V zimě jen nafta. Pokud je okolo nuly, tak třeba jen 10-20%. TDI, převážně dlouhé trasy.

nemám žádné auto na naftu
co bolo autu?To je jendoduchý,kuchařka by řekla že se to zdrclo:-)asi jezdil na olej nebo nevím a přišli do kontaktu dva různý druhy oleje a ty se "zdrcnou" a udělaj takovouhle sračku neboli polymer:-)už to tady někdo psal...Reskator píše:Tak na vymenu oleja by som dal zvlast velky bacha pretoze mozte dopadnut ako www.polymerizacia.rasol.eu ... Ten olej tam mal vraj iba 8500km ... Zatial sa nevie co bolo tomu autu ... Ak mozem tak by som poradil vsetkym co chcu za kazdu cenu usetrit korunu. Ak chcete jazdit lacnejsie, tak radsej zainvestujte do poriadneho vymennika a veci okolo toho. Kadejake domace bastleni je sice pekne a viem ze zlaty cesky rucicky toho lecos dokazou. Ale niekedy sa stane ze ucel neposvati vsetky prostiedky. A usetrena koruna vam vytiahne z vrecka peknych zopar tisic. Inak tuto fotku mi poskytol na uverejnenie Julio_tabi.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 66
- Registrován: 23 led 2006, 19:15
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
tak co už jste nějak vyřešili životnost motorového oleje ??
mam takovy pocit že mi to někdy zhoustne v okolí vačky při pohledu přes víčko ale někdy to je zase řídké tak nevím
po kolika kilometrech měnite tu hnusnou olejovou náplň v motoru
a zkoušíte ji ještě nějak zužitkovat například namíchat s naftou a vyjet v autě
mam takovy pocit že mi to někdy zhoustne v okolí vačky při pohledu přes víčko ale někdy to je zase řídké tak nevím

po kolika kilometrech měnite tu hnusnou olejovou náplň v motoru

a zkoušíte ji ještě nějak zužitkovat například namíchat s naftou a vyjet v autě

FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS
FIAT 850
AVIA 21N
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS

FIAT 850
AVIA 21N
- Tkevlar
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 178
- Registrován: 23 led 2006, 17:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ja nevím, asi bych motorový olej už nelil do nadrže. Vždyt tam musí byt mikro zrna bordelu a ty by pak mohli poskrabat vnitřek vstikovacího čerpadla, což asi není dobré.
I když zas bylo řečeno že čerpadlo děla tlak 800baru a trysky jsou na cca 130 baru, takze mala ztrata tlaku vubec nevadi. (pokud k ní vůbec dojde).
Jen k starým naftakum s predkomurkou
I když zas bylo řečeno že čerpadlo děla tlak 800baru a trysky jsou na cca 130 baru, takze mala ztrata tlaku vubec nevadi. (pokud k ní vůbec dojde).
Jen k starým naftakum s predkomurkou
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
ex. Fiat Tipo 1.7D
Zdá se mi že mi nějak stoupá hladina mot. oleje. Už to mám tak 5 mm nad max. ryskou. Najeto na něm mám cca 7 tis km. To abych ho radši už vyměnil, co?
Ale na pohled se zdá dobrej, ale pohledem se asi nic nepozná.
Když budu takhle často měnit (dříve po 20 tis km - 0W-30), to abych se poohlédl po nějakém lacinějším mot. oleji.
Nemáte někdo tip?

Když budu takhle často měnit (dříve po 20 tis km - 0W-30), to abych se poohlédl po nějakém lacinějším mot. oleji.
Nemáte někdo tip?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
ajajaj... tak tohodle se tedkom nejvice obavam, jezdim kratke trasy tudiz ten motor poradne ani nezahrejiKUK píše:Zdá se mi že mi nějak stoupá hladina mot. oleje. Už to mám tak 5 mm nad max. ryskou. Najeto na něm mám cca 7 tis km. To abych ho radši už vyměnil, co?Ale na pohled se zdá dobrej, ale pohledem se asi nic nepozná.
Když budu takhle často měnit (dříve po 20 tis km - 0W-30), to abych se poohlédl po nějakém lacinějším mot. oleji.
Nemáte někdo tip?

prosba: vy nemecky mluvici, co doporucuji v elsbettu ohledne vymeny a druhu motoroveho oleje pri provozu na RO ?
predem dik
E91 N52B30 

Chemici/tribotechnici, co rikate na tohle, rapidoil: "speciální rostlinný motorový olej jako Plantomot 5w40 odolává polymeraci" http://cz.rapidoil.cz/index.php?option= ... 7&Itemid=2
http://autonaolej.cz/product_info.php?c ... ucts_id=52
Na strance vyrobce se o zadne polymerizaci nepise resp. nic jsem o tom nenasel.
http://www.fuchs-oil.cz/PL/PI/PI6-0062.pdf
http://rasol.sk/foto/polymer/a.html
s tohodle mi leze mraz po zadech
http://autonaolej.cz/product_info.php?c ... ucts_id=52
Na strance vyrobce se o zadne polymerizaci nepise resp. nic jsem o tom nenasel.
http://www.fuchs-oil.cz/PL/PI/PI6-0062.pdf
http://rasol.sk/foto/polymer/a.html
s tohodle mi leze mraz po zadech

E91 N52B30 
