Stránka 2 z 4

Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh

Napsal: 25 zář 2008, 18:40
od Laco19
David Klimša píše:
Laco19 píše:
David Klimša píše:Ahoj všem zkušenějším.Stal jsem se čerstvým majitelem Renaultu Espace 2,2dci,právě dovezeného z Německa.Je to r.v.10/2000,95kw,digiklima,pal.poč.,rádio+cd,el.o+zrc.,jezdí výborně.Ale při zahřátém motoru to tak nějak kovově klepe-jako starej dieselovej golf.Jakmile přidám plyn-na cca 1000ot/min.,hnusnej zvuk se vytratí.
Můj opravárenskej na nic nepřišel,na foru jsem taky nic podobnýho nenašel.Tak kdyby jste se někdo s něčím takovým setkali a řešili,budu moc rád za odpověď.
Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.
Super,díky za další tip a zájem rozhodně mám!!!Motor typ JEOK,jestli je tam klapka-nevím a radši se do toho sám hrabat nebudu,ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět... :-)V sobotu jde rencek na servis,tak jsem zvědavej,jak dopadnu a jestli se problém dohledá :(
Rozhodně potom poreferuju.Díky moc!
JE0K je typ auta ale motor by mal byt G9T 718, velmi podobny mojmu G9T 702. Vsetky tie veci o ktorych som pisal mas.

Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh

Napsal: 25 zář 2008, 21:53
od David Klimša
Laco19 píše:
David Klimša píše:
Laco19 píše: Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.
Super,díky za další tip a zájem rozhodně mám!!!Motor typ JEOK,jestli je tam klapka-nevím a radši se do toho sám hrabat nebudu,ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět... :-)V sobotu jde rencek na servis,tak jsem zvědavej,jak dopadnu a jestli se problém dohledá :(
Rozhodně potom poreferuju.Díky moc!
JE0K je typ auta ale motor by mal byt G9T 718, velmi podobny mojmu G9T 702. Vsetky tie veci o ktorych som pisal mas.
Tak jsem se teď díval,mám tam typ G9T A7,tak máš pravdu :)

Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh

Napsal: 26 zář 2008, 07:50
od Laco19
David Klimša píše:ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět...
Daj mu to precitat nech sa tym inspiruje.
Co sa tyka viriacej klapky, v neskorsich rocnikoch je sice namontovana ale vraj od vyroby ju uz nepripajali na ovladaci ventil, nasavanie je stale otvorene naplno. Vovnutri potrubia je otocne supatko, ktore sa opotrebuje a ked vzduch v nasavani pulzuje klepe - je to dost hlasny zvuk. Nech ta nemyli, ze to neklepne pri vsetkych 4 valcoch, moze byt ulomeny len kusok supatka na konci pri 1. valci a klepe to len tam.
Ta klapka zatvara privod vzduchu ku polovici nasavacich ventilov (je dvojite nasavanie). Strategia ovladania klapky je taka, ze pri studenom motore je otvorena naplno (otvorena neklepe) a pri zohriatom motore je zatvorena pri nizsom prudeni vzduchu. Asi preto ti to neklepe ked mas studeny motor a ked zvysis otacky.
Co sa tyka rozvodov, staci dat dolu viecko na vodnom cerpadle (nic nevytecie) a pozriet ake siroke je ozubene koleso na cerpadle. Ak ma zuby siroke do 1cm je to OK, ak su zuby po celej sirke kolesa (cca 3,5cm) je to pricinou rachotenia. To siroke koleso po urcitom opotrebeni zablokuje vymedzovanie vole v ozubeni a potom to klepe. Nove koleso stoji cca 4-5000SK. Pri kontrole treba pozriet na koniec snimaca polohy vackovych hriadelov, ci na nom nie su kovove piliny - to uz by bolo horsie.

Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh

Napsal: 26 zář 2008, 09:31
od David Klimša
Laco19 píše:
David Klimša píše:ale toto dám přečíst servismanskýmu,je to kluk šikovná a určo bude vědět...
Daj mu to precitat nech sa tym inspiruje.
Co sa tyka viriacej klapky, v neskorsich rocnikoch je sice namontovana ale vraj od vyroby ju uz nepripajali na ovladaci ventil, nasavanie je stale otvorene naplno. Vovnutri potrubia je otocne supatko, ktore sa opotrebuje a ked vzduch v nasavani pulzuje klepe - je to dost hlasny zvuk. Nech ta nemyli, ze to neklepne pri vsetkych 4 valcoch, moze byt ulomeny len kusok supatka na konci pri 1. valci a klepe to len tam.
Ta klapka zatvara privod vzduchu ku polovici nasavacich ventilov (je dvojite nasavanie). Strategia ovladania klapky je taka, ze pri studenom motore je otvorena naplno (otvorena neklepe) a pri zohriatom motore je zatvorena pri nizsom prudeni vzduchu. Asi preto ti to neklepe ked mas studeny motor a ked zvysis otacky.
Co sa tyka rozvodov, staci dat dolu viecko na vodnom cerpadle (nic nevytecie) a pozriet ake siroke je ozubene koleso na cerpadle. Ak ma zuby siroke do 1cm je to OK, ak su zuby po celej sirke kolesa (cca 3,5cm) je to pricinou rachotenia. To siroke koleso po urcitom opotrebeni zablokuje vymedzovanie vole v ozubeni a potom to klepe. Nove koleso stoji cca 4-5000SK. Pri kontrole treba pozriet na koniec snimaca polohy vackovych hriadelov, ci na nom nie su kovove piliny - to uz by bolo horsie.
Ty jo,vyčerpávající nastínění situace a tohle mi neporadili ani ve značkovém servisu-inu,rozborka a sborka motoru s výměnou všeho možného bez záruky odstranění závady je pro ně lepší byznys...
Díky moc a už se nemůžu dočkat,až auto odvezu...zda máš pravdu-a fakt věřím,že jí máš ;) a pevně věřím,že mě šlak netrefí z konečný ceny :roll:

Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh

Napsal: 28 zář 2008, 18:16
od David Klimša
Laco19 píše:
David Klimša píše:Ahoj všem zkušenějším.Stal jsem se čerstvým majitelem Renaultu Espace 2,2dci,právě dovezeného z Německa.Je to r.v.10/2000,95kw,digiklima,pal.poč.,rádio+cd,el.o+zrc.,jezdí výborně.Ale při zahřátém motoru to tak nějak kovově klepe-jako starej dieselovej golf.Jakmile přidám plyn-na cca 1000ot/min.,hnusnej zvuk se vytratí.
Můj opravárenskej na nic nepřišel,na foru jsem taky nic podobnýho nenašel.Tak kdyby jste se někdo s něčím takovým setkali a řešili,budu moc rád za odpověď.
Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.
Tak mi nezbývá nic jiného,nežli tě,Laco,veřejně pochválit ;) ,podle všeho jsi měl pravdu s tím podtlakovým ventilem.Mě tam dokonce ta hadička chybí,možná na to soudruzi z NDR při výměně těch řemenů zapomněli...,každopádně je to u mechanika a zejtra,nejpozději pozítří se dozvím verdikt.
MOC TI DĚKUJU,RADY TOHOTO TYPU JSOU K NEZAPLACENÍ :D

Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh

Napsal: 28 zář 2008, 20:19
od Laco19
David Klimša píše:
Laco19 píše:
David Klimša píše:Ahoj všem zkušenějším.Stal jsem se čerstvým majitelem Renaultu Espace 2,2dci,právě dovezeného z Německa.Je to r.v.10/2000,95kw,digiklima,pal.poč.,rádio+cd,el.o+zrc.,jezdí výborně.Ale při zahřátém motoru to tak nějak kovově klepe-jako starej dieselovej golf.Jakmile přidám plyn-na cca 1000ot/min.,hnusnej zvuk se vytratí.
Můj opravárenskej na nic nepřišel,na foru jsem taky nic podobnýho nenašel.Tak kdyby jste se někdo s něčím takovým setkali a řešili,budu moc rád za odpověď.
Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.
Tak mi nezbývá nic jiného,nežli tě,Laco,veřejně pochválit ;) ,podle všeho jsi měl pravdu s tím podtlakovým ventilem.Mě tam dokonce ta hadička chybí,možná na to soudruzi z NDR při výměně těch řemenů zapomněli...,každopádně je to u mechanika a zejtra,nejpozději pozítří se dozvím verdikt.
MOC TI DĚKUJU,RADY TOHOTO TYPU JSOU K NEZAPLACENÍ :D
Ze nie je zapojena vobec nevadi. Renault to myslel dobre, ak prudi male mnozstvo vzduchu je lepsie ked sa nasava len cez jeden ventil na valci aby sa zmes rozvirila. Neratali s tym, ze sa to tak skoro opotrebuje. Preto je myslim lepsie ak nie je vobec zapojena.
Ak by nebola zapojena od vyroby (o com pochybujem, prestali to zapajat az cca po r. 2003), potom je stale otvorena a nemoze sa rozbit a klepat.
Na druhu stranu, ked sa klapka opotrebuje a zacne klepat, kym este nie je celkom prelomena pomoze odpojenie hadicky - mozno sa uz o takuto upravu niekto pokusil. Ked to urobil neskoro, supatko moze byt prelomene na 2 casti a vtedy aj ked sa polovica s ovladanim zablokuje v otvorenej polohe, druha cast sa moze nadalej otacat aj klepat.
Musis uvazit sam ci to rozoberat, nie je to az take jednoduche. Mozno by pred demontazou stalo za to, pozriet v akom stave je koniec packy ovladacej membrany - ak je riadne opotrebovana, supatko bude asi v podobnom stave.

Re: Espace 2,2Dci-klepe na volnoběh

Napsal: 28 zář 2008, 20:24
od David Klimša
Laco19 píše:
David Klimša píše:
Laco19 píše: Neviem aky mas v ESPACE motor 2.2dci, ci mas viriacu klapku v nasavani. Ak ju mas, skus pri tom klepani na volnobeh vytiahnut podtlakovu hadicku z ovladacej membrany vlavo od nasavania (hore, cca v urovni hlavy motora, v oblasti vstrekovacieho cerpadla). Ak este podtlakove ovladanie nie je rozbite a supatko je vcelku, mozno to prestane klepat a budes vediet naisto cim je to. Ak je v tom nieco rozbite, bude klepat nadalej, nic nezistis.
Dalsim zdrojom zvukov mozu byt ozubene kolesa pohanajuce cerpadlo a rozvody ale to je skor "rachotenie" ako pravidelne klepanie.
Ak mas zaujem, mozem pohladat zvuky mojho G9T 702 pred vymenou ozubeneho kolesa, pred opravou klapky - mozno ti to klepe podobne.
Tak mi nezbývá nic jiného,nežli tě,Laco,veřejně pochválit ;) ,podle všeho jsi měl pravdu s tím podtlakovým ventilem.Mě tam dokonce ta hadička chybí,možná na to soudruzi z NDR při výměně těch řemenů zapomněli...,každopádně je to u mechanika a zejtra,nejpozději pozítří se dozvím verdikt.
MOC TI DĚKUJU,RADY TOHOTO TYPU JSOU K NEZAPLACENÍ :D
Ze nie je zapojena vobec nevadi. Renault to myslel dobre, ak prudi male mnozstvo vzduchu je lepsie ked sa nasava len cez jeden ventil na valci aby sa zmes rozvirila. Neratali s tym, ze sa to tak skoro opotrebuje. Preto je myslim lepsie ak nie je vobec zapojena.
Ak by nebola zapojena od vyroby (o com pochybujem, prestali to zapajat az cca po r. 2003), potom je stale otvorena a nemoze sa rozbit a klepat.
Na druhu stranu, ked sa klapka opotrebuje a zacne klepat, kym este nie je celkom prelomena pomoze odpojenie hadicky - mozno sa uz o takuto upravu niekto pokusil. Ked to urobil neskoro, supatko moze byt prelomene na 2 casti a vtedy aj ked sa polovica s ovladanim zablokuje v otvorenej polohe, druha cast sa moze nadalej otacat aj klepat.
Musis uvazit sam ci to rozoberat, nie je to az take jednoduche. Mozno by pred demontazou stalo za to, pozriet v akom stave je koniec packy ovladacej membrany - ak je riadne opotrebovana, supatko bude asi v podobnom stave.
No,jsem napnutý,jako kšandy.Zejtra to rozebere a pak se ozve... ;)

Napsal: 30 zář 2008, 14:58
od David Klimša
Tak jsem byl teď u servismana,rozboural to sání(prej lahůdka)a fakt je v pytli ten plastovej dekl,rachtá to v něm,jako blázen.Novej stojí asi 2200,- bez dph,těsnění asi 1800,- bez dph,nějaký kroužky povídal eště asi 700,-,všechno na objednání.Starší těžko někde seženu a kdo ví,v jakým stavu.
Tak se zase ozvu,až bude opraveno :(

Napsal: 30 zář 2008, 16:14
od Houba
dnes k nám do práce přijel taky Espace 2.2 dCi a taky s tim že něco klepe (noteeth) ale mam takovej dojem že spíš klika něž vířivka.

Napsal: 30 zář 2008, 17:08
od Laco19
David Klimša píše:Tak jsem byl teď u servismana,rozboural to sání(prej lahůdka)a fakt je v pytli ten plastovej dekl,rachtá to v něm,jako blázen.Novej stojí asi 2200,- bez dph,těsnění asi 1800,- bez dph,nějaký kroužky povídal eště asi 700,-,všechno na objednání.Starší těžko někde seženu a kdo ví,v jakým stavu.
Tak se zase ozvu,až bude opraveno :(
Ked som zistil co stoji novy diel, radsej som tam nechal stary ale vybral som von supatko - kliestami po malych kuskoch (cca hodina prace).

Napsal: 30 zář 2008, 17:19
od Laco19
Houba píše:dnes k nám do práce přijel taky Espace 2.2 dCi a taky s tim že něco klepe (noteeth) ale mam takovej dojem že spíš klika něž vířivka.
Ten zvuk je taky, ja som mal tiez podozrenie na klukovku ale skontroloval som loziska (len rukou, nemeral som vole) a boli OK. Az potom som opravil viriacu klapku a klepot sa stratil.
Mohol som si pracu s demontazou a opravou kolektora usetrit, lebo uz rok predtym som si vsimol, ze teply motor klepe ale po vytiahnuti podtlaku klepot stichne - vtedy este klapka fungovala, stacilo ju natrvalo odpojit.

Napsal: 30 zář 2008, 17:33
od David Klimša
Laco19 píše:
David Klimša píše:Tak jsem byl teď u servismana,rozboural to sání(prej lahůdka)a fakt je v pytli ten plastovej dekl,rachtá to v něm,jako blázen.Novej stojí asi 2200,- bez dph,těsnění asi 1800,- bez dph,nějaký kroužky povídal eště asi 700,-,všechno na objednání.Starší těžko někde seženu a kdo ví,v jakým stavu.
Tak se zase ozvu,až bude opraveno :(
Ked som zistil co stoji novy diel, radsej som tam nechal stary ale vybral som von supatko - kliestami po malych kuskoch (cca hodina prace).
No co už,je to objednaný,tak bude snad klid... :x ,dělám zároveň rozvody,tak budu zase krvácet.

Napsal: 30 zář 2008, 22:20
od Houba
Laco19 píše:
Houba píše:dnes k nám do práce přijel taky Espace 2.2 dCi a taky s tim že něco klepe (noteeth) ale mam takovej dojem že spíš klika něž vířivka.
Ten zvuk je taky, ja som mal tiez podozrenie na klukovku ale skontroloval som loziska (len rukou, nemeral som vole) a boli OK. Az potom som opravil viriacu klapku a klepot sa stratil.
Mohol som si pracu s demontazou a opravou kolektora usetrit, lebo uz rok predtym som si vsimol, ze teply motor klepe ale po vytiahnuti podtlaku klepot stichne - vtedy este klapka fungovala, stacilo ju natrvalo odpojit.
Třeba joo, zejtra se na to mrknu.. ;)

Napsal: 04 říj 2008, 09:34
od Houba
kluka (noteeth)

Napsal: 04 říj 2008, 14:00
od Laco19
Houba píše:kluka (noteeth)
Takze smola, oprava bude drahsia. Velmi je to poskodene, na ktorych loziskach?