Fabia 1.2 HTP
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Já nevim co si ty lidi pořád myslí. Je to prostě motor na normální ježdění. Když chce někdo jezdit sportovnějš tak ať si nekupuje 1.2
Jsou lidi který sou s tim motorem spokojený protože s tim jezdí z bodu A do bodu B a pak je i spotřeba odpovídající. Je jasný že když něčemu šlapu na krk tak to žere ať je to co je to!
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Bratranec má s timhle motorem fabku v kombíku a že by si nějak stěžoval o tom teda nevim. Když s tim jel na dovču tak měli průměrnou asi 6.7. Jinak to auto jede líp než felda 1.3i a to má ta fábie tak o 200kg víc.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
jel jsem s tím, a "svižný" by bylo možná to poslední slovo který by mě napadlo při popisu jízdních dojmů... to by ale tak nevadilo ( co taky čekat od dvanáctikila tříhrnku...), ale ten zvuk
i náš vysavač nebo sekačka má lepší zvuk
...jinak upravovat tenhle motor mi příjde přinejmenším jako zbytečně vyhozený peníze.... prostě buď chci HTP a nebo chci auto, tak si ho koupím, a nee z HTP dělat auto 
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jezdil jsem s oběma motory (vlastně se všemi - dělal jsem ve škodovce) a taky si nemyslím, že by to nejelo. Jede to, na dvanáctku slušně. Souhlasím s názorem, že je to malý motor pro běžnou jízdu, nejčastěji po městě či na nedlouhé trasy. Žádný sprinter z něj nikdy nebude, k tomu nemá dispozice.
Asi není právě vhodnou volbou pro obchodní zástupce firem nebo taxikáře (to je za chvíli sežere), tam se volí nafta. Nicméně z hlediska jízdních vlastností nejsou špatné. Z hlediska spotřeby je zajímavé, že se dost liší kus od kusu. Někdo jezdí kolem 6,5 - 7 litrů i níž, jiný se pod 8 nedostane. Ale myslím, že je to dáno především způsobem jízdy (a tak je to vždycky). Bohužel - slabší motory jsou na způsob jízdy více náchylné než silnější motory, proto se tady více projevuje rozdíl spotřeby paliva v závislosti na způsobu jízdy.
Jestli chcete někdo vědět, jak nejede Fabia, zkuste motor 1,0 MPi
.
Asi není právě vhodnou volbou pro obchodní zástupce firem nebo taxikáře (to je za chvíli sežere), tam se volí nafta. Nicméně z hlediska jízdních vlastností nejsou špatné. Z hlediska spotřeby je zajímavé, že se dost liší kus od kusu. Někdo jezdí kolem 6,5 - 7 litrů i níž, jiný se pod 8 nedostane. Ale myslím, že je to dáno především způsobem jízdy (a tak je to vždycky). Bohužel - slabší motory jsou na způsob jízdy více náchylné než silnější motory, proto se tady více projevuje rozdíl spotřeby paliva v závislosti na způsobu jízdy.
Jestli chcete někdo vědět, jak nejede Fabia, zkuste motor 1,0 MPi
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
kenz007 píše:ako my vysvetliš ze svokra pod 8,5L nejdetasku nohu nema jej maximalka je95km na dialnici tak raz za rok
Právě proto, že jezdí tak jak jezdí, má spotřebu výše než jiní lidé. Krátké vzdálenosti, provoz v nižších otáčkách než je elastické pásmo motoru (podtáčení) a jiné aspekty ženám-řidičkám tolik vlastní - to vše má na spotřebu negativní vliv.
Ať tchyně natankuje 40 litrů a jede v jednom tahu z Bratislavy do Prahy a zpět předpisovou rychlostí. Bude na 6,5 litrech naprosto hravě, věř mi.....
Když jsem měl Ladu a osadil ji pěti rychlostmi, bylo mi divné, že při běžné jízdě (mimo dálnici) mám spotřebu vyšší než jsem měl se čtyřmi rychlostmi. Jistě, musel jsem mít, protože při 90 km rychlosti měla čtyřka 3700 rpm, což je nad točivým momentem (správně), zatímco na pětku to při stejné rychlosti bylo pouze 2700 rpm (těžce podtočeno) - proto jsem měl spotřebu vyšší než původně. Na dálnici při rychlosti 140 - 150 km/h trvale jsem však jezdil za spotřebu 6,5 - 6,8 l / 100 km naprosto spolehlivě (a to jsem to nešetřil), protože teprve tam je pětka něco platná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Marek jedna otázočka ohladom spotreby,Marek77 píše:kenz007 píše:ako my vysvetliš ze svokra pod 8,5L nejdetasku nohu nema jej maximalka je95km na dialnici tak raz za rok
Právě proto, že jezdí tak jak jezdí, má spotřebu výše než jiní lidé. Krátké vzdálenosti, provoz v nižších otáčkách než je elastické pásmo motoru (podtáčení) a jiné aspekty ženám-řidičkám tolik vlastní - to vše má na spotřebu negativní vliv.
Ať tchyně natankuje 40 litrů a jede v jednom tahu z Bratislavy do Prahy a zpět předpisovou rychlostí. Bude na 6,5 litrech naprosto hravě, věř mi.....
Když jsem měl Ladu a osadil ji pěti rychlostmi, bylo mi divné, že při běžné jízdě (mimo dálnici) mám spotřebu vyšší než jsem měl se čtyřmi rychlostmi. Jistě, musel jsem mít, protože při 90 km rychlosti měla čtyřka 3700 rpm, což je nad točivým momentem (správně), zatímco na pětku to při stejné rychlosti bylo pouze 2700 rpm (těžce podtočeno) - proto jsem měl spotřebu vyšší než původně. Na dálnici při rychlosti 140 - 150 km/h trvale jsem však jezdil za spotřebu 6,5 - 6,8 l / 100 km naprosto spolehlivě (a to jsem to nešetřil), protože teprve tam je pětka něco platná.
ked mám 1,9TDI a jazdil by som s ním na 5r.s. aj 60km/h jasné, že na rovine má nižšiu alebo vyšiu spotrebu. Neviem či je lepšie zaradiť 4 alebo nechať 5, zdá sa mi, že to v pohode tahá aj na 5.
Poraď Mišo
Miso.S. píše:
ked mám 1,9TDI a jazdil by som s ním na 5r.s. aj 60km/h jasné, že na rovine má nižšiu alebo vyšiu spotrebu. Neviem či je lepšie zaradiť 4 alebo nechať 5, zdá sa mi, že to v pohode tahá aj na 5.
Poraď Mišo
V takovém případě nejde o spotřebu, ale o životnost motoru a jeho příslušenství.
Můj názor je ten, že motor se má provozovat v otáčkách kolem maxima točivého momentu nebo vyšších. Pokud při rychlosti 60 km/h jedeš pětkou, máš otáčky někde kolem 1200 rpm, což je strašně málo (při dvanácti stech otáčkách nejezdím ani na trojku !!!). Nejen že trpí motor, především klikové ústrojí a písty, ale rovněž to neprospívá dvouhmotovému setrvačníku (objeví se na něm vůle a bude třeba ho vyměnit velmi brzy), velmi trpí i převodovka.
Mám TDi 81kW a můj motor NESMÍ pod 1800 rpm (takže po městě na trojku).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
bjukemen píše:...pri 60ke jednoznačne 4ku to ani nešpekuluj 5ku tam davaj od 75 hore
Ono to není o rychlosti, ale o otáčkách motoru. Každá převodovka je jinak odstupňovaná, a proto rychlost není rozhodující - důležité jsou otáčky motoru.
Pětka je natolik těžký převod, že by vůbec neměla pracovat pod 2000 otáčkami, maximálně ji po rovince pustím na 1800, ale to už je extrém.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
