Stránka 2 z 3

Napsal: 29 lis 2008, 20:03
od LUCAS
Omluvte sníženou kvalitu kopírování ;)

Napsal: 29 lis 2008, 20:09
od misoVW
Teoria je pekna vec, ale prax je ina :)

To Vladoc: odslep to, uvidis, ze sa bude lepsie zohrievat.

Napsal: 29 lis 2008, 20:11
od vladoc
Vyskusam, dam vediet ako to dopadlo, v lete zase zaslepim. :)

Napsal: 29 lis 2008, 20:14
od tomiisp
LUCAS píše:Regulace zpìtného vedení výfukových plynù.
Hodnota pro regulaci zpìtného vedení výfukových plynù
se vypoèítává z hodnoty dané datovým polem v závislosti
na hodnotách mno¾ství nasávaného vzduchu, otáèek motoru
a na mno¾ství paliva, které má být vstøíknuto.
Vstøikované mno¾ství paliva a otáèky motoru urèují v datovém
poli mno¾ství recirkulovaných výfukových plynù.
Regulace je aktivní jen tehdy, je-li teplota motoru vy¹¹í
ne¾ 50 °C.
Pøi ni¾¹ích teplotách je systém zpìtného vedení výfukových
plynù odpojen.
Zpìtné vedení výfukových plynù je aktivní jen jsou-li otáèky
motoru ni¾¹í ne¾ 3000 1/min, nebo» pøi vy¹¹ích otáèkách tvorba
oxidù dusíku klesá sama o sobì. Tento efekt vzniká krat¹ími
èasy potøebnými pro spalování a malým pøebytkem vzduchu.
Je-li mno¾ství výfukových plynù urèených k recirkulaci urèeno,
zmìní øídicí jednotka motoru 1,9 TDI hodnotu v odpovídající
signál. Tento signál slou¾í k pøesnému dávkování mno¾ství plynù
k recirkulaci, tím se zabrání zneèi¹tìní ovzdu¹í.
Elektromagnetický ventil pro zpìtné vedení výfukových
plynù N18 ovládá mechanický ventil pro zpìtné vedení
výfukových plynù AGR
hm, neviem odkial mas toto alebo od akych motorov, ale mne a aj kopec inym ludi EGR funguje hned po starte..teoria a prax (noteeth)

Napsal: 29 lis 2008, 21:17
od skacpi
funguje hned po startu

Napsal: 29 lis 2008, 21:37
od MirekX
zvláště u aut, které mají ještě na vedení spalin chladič je to ohřívání motoru jasně znatelné. Ale i tím, že motor nemusí nasávat ledový vzduch a přihne si k horkým spalinám, to spotřebu musí snížit a dobu ohřevu zkrátit, to mi nikdo nevymluví... :)

Napsal: 30 lis 2008, 04:06
od morose
i me chodi ihned po studenem startu....

Napsal: 30 lis 2008, 07:05
od Moriarti
Podle VAG funguje uz po startu. Ale jen na nejake 4-5 % . Takze patrne ohrivani ovlivnuje. Nicmene, na trech kilometrech se to neprojevi. Zaslepeno nemam, ale po 3 km se mi ani nehne rucicka. A ta spotreba na 3 km je taky ok. Kolik to bere na dalku.?
Ja mam do práce 16 km. V lete sem mel spotrebu za cestu cca 5.5 ted sem rad, kdyz se na 6.2 dostanu. Zaparkuju v garazi a cestou zpet mam zase pod 5. Jasne, sice to není totozna trasa, ale zase jedu 130-150. Teplota je znat.Kdyz neparkuju v garazi, cesou dom mam zase o 0.5 az 1 litr vic...

Napsal: 30 lis 2008, 12:03
od gregys
To je tak,každej to zaslepí,říká si že to egr je tam na hovno a pak když mu motor nejede tak jak má,tak už tam zase zpátky dělá díru..kdyby to radši nechal být,tak jak to je...oni ty konstruktéři asi nebudou takový pitomci.. :D :D

Napsal: 30 lis 2008, 12:05
od misoVW
EGR je iba (pouze) kvoli emisiam! Jeho vedlajsi ucinok je, ze napomaha zohriatiu motora.

Napsal: 30 lis 2008, 12:15
od gregys
nojo,tak vidíš,dost podstatnej vedlejší ůčinek,když se to někomu v zimě pomalu ohřívá,tak at si to klidně zaslepí,že jo.to je logika.. (rofl)

Napsal: 30 lis 2008, 12:19
od tomiisp
Moriarti píše:Podle VAG funguje uz po startu. Ale jen na nejake 4-5 % .
tych 4-5% moze znamenat dost, nie som si teraz isty ci to je aj pre EGR (nikdy som to nezistoval) ale tie percenta su napriklad u turba opacne, tj. u turba 0% znamena tiahlo vytiahnute uplne hore a 100% tiahlo uplne dole, ja mam na volnobehu na turbe 19.9% (cca) a regulacia je zatiahnuta uplne hore :) u EGR sa vypina na volnobeho cca po 3-4 minutach a vtedy tam skoci okolo 54 % (tusim).
cize je dost mozne ze aj EGR funguje tak, ale hadat sa nebudem :)

Napsal: 30 lis 2008, 14:09
od MirekX
misoVW píše:EGR je iba (pouze) kvoli emisiam! Jeho vedlajsi ucinok je, ze napomaha zohriatiu motora.
ano, a ještě trochu sníží spotřebu.

Vše uvedené platí pro funkční a čistý EGR. Jakmile je tam nějaký problém, začne to dělat paseku

Napsal: 30 lis 2008, 18:45
od vladoc
Tak som to odslepil a mozem vam povedat ze sa to naozaj hreje rychlejsie aj na tych 3 km som to zbadal, aj ked sa rucicka zdvihla iba o jeden dielik. Inak na dlhsie vzdialenosti mam spotrebu cca 4.5 - 5 litrov.

Napsal: 30 lis 2008, 19:25
od Deivid
vladoc píše:Tak som to odslepil a mozem vam povedat ze sa to naozaj hreje rychlejsie aj na tych 3 km som to zbadal, aj ked sa rucicka zdvihla iba o jeden dielik. Inak na dlhsie vzdialenosti mam spotrebu cca 4.5 - 5 litrov.
Tak já jezdím cca 4km do práce a když přijíždím k práci tak tam těch 80C už mám,tak nevím kluci.A spotřeba dlouhodobá je 6,3L převážně měststký provoz,je to PDčko a EGR mám ON.