Jakým stylem teď jezdíte se svým TDI?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Hmm, tak ja vam nevim. Kdyz v nizkejch otackach jsou nejvic namahany loziska na klice je dobry jet se studenym motorem "do max 1800"? Z toho mi vyplyva, ze ho souraj tak okolo 1600 coz bych rekl, ze neni zadny zazrak ani pro ohraty motor.
Ja se snazim 1800 - 2400, ale nejde to porad. Ono to s obtokovym turbem ani niz nejde. :))
Uživatelský avatar
johny
Přispěvovatel
Příspěvky: 752
Registrován: 16 čer 2006, 16:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od johny »

Když je zima tak jezdím od 2tis do 2,4tis otáček. Ještě bych měl takovej dotaz, když se mi ohřeje kapalina na 90 stupnů, tak jakou teplotu má olej v motoru??
seat toledo 1M - tak trochu série
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

johny: nakou tu vyssi (LOL) .... pokial nemas namontovane cidlo teploty oleja tak sa presny udaj nedozvies
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Ja budik na olej mam a z 60° se zvedne driv nez voda, ale za chvilku ukazuji podobne hodnoty pri normalni jizde. Kdyz to clovek mydli po dalnici, tak leze ke 100° a v lete kdyz jsem spechal, tak se usadil neco malicko pres 130°, ale stacilo zpomalit a ochladil se taky.
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Já když jedu do roboty 15 km hned ráno, tak vodu mám na 90 st po cca6 km a v té době má oil 56 st... Když dorazím do roboty tak na oilu mám cca 82-84 st... Vše ježděno v klidu do 2500... Abych šel na 95 a více, tak to chce trošku dlouhodobější kouř....
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
re5pekt
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 08 bře 2008, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od re5pekt »

a co zahrivani motoru, je to dobry pro 2.0TDI ppd??
Pac si vyhrivam kazdy rano auto, na vw clubu nekdo psal, ze to vubec neni dobry?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zahřívání motoru na místě je nesmysl. Není to dobré vůbec pro nic. Trpí turbo, které je nedostatečně mazáno, do oleje se dostává nespálená nafta, čímž se olej chemicky degraduje, navíc se motor stejně neohřeje, neboť jeho ztrátové teplo je velmi malé. O vysokých emisích (které jsou na volnoběh vždy mnohem vyšší než v provozních otáčkách) ani nemluvím.

Nastartovat, pár sekund počkat, až se motor namaže a vyjet.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
re5pekt
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 08 bře 2008, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od re5pekt »

Marek77 píše:Zahřívání motoru na místě je nesmysl. Není to dobré vůbec pro nic. Trpí turbo, které je nedostatečně mazáno, do oleje se dostává nespálená nafta, čímž se olej chemicky degraduje, navíc se motor stejně neohřeje, neboť jeho ztrátové teplo je velmi malé. O vysokých emisích (které jsou na volnoběh vždy mnohem vyšší než v provozních otáčkách) ani nemluvím.

Nastartovat, pár sekund počkat, až se motor namaže a vyjet.
ok, dik za radu, pac celou ''zimu'' zahrivam jak debil (LOL)
Uživatelský avatar
schonus
Přispěvovatel
Příspěvky: 369
Registrován: 25 led 2006, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsner
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od schonus »

Nastartuju a vyjizdim 1800-2500ot. Pokud je to ledovy, tak je to stejne liny jaxvin, proto nema cenu tomu davat za usiska. Pridavam SHERON aditivum, pro lepsi starty.

Kdyz je opravdu mraz, tak skrabu bez startu. Max, kdyz potrebuju vyfoukat predni sklo, pripadne rozmrazit zadek. To ale max na 3minuty nez seskrabu, aby bylo videt. Pak rovnou jedu.
STOledo 1M, AHF - poladeno
Uživatelský avatar
cupra165
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31 led 2006, 00:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od cupra165 »

Nastaruju,10s pockam a vyrazim opatrnou jizdou vpred,otacky kolem 2000-2300.
Ted sem se snazil poradit na subaru foru a jsem oznacen za spatneho :-D Ma prezdivka Seatik
nejlepe cist od strany 3,4,5,6,7

Muze mi tu nekdo spolehlive rict,co je spravne? :roll: Nechat ho klepat na volnobeh 2-3 minuty,turbu to pry absolutne nevadi,nekdo tam radil i dele ohrivat nebo nasednout a jet?Diky moc :-)
seat ibiza 2001 1.9TDi 81kw 235nm Sport D8 Flash rot
kubiCzek
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 07 zář 2006, 22:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín city

Re: Jakým stylem teď jezdíte se svým TDI?

Příspěvek od kubiCzek »

subz3ro_tdi píše:Ako si spokojny s tym zimnym VIF? Mne pride k nicomu.... motor je akurat pocutelne hlucnejsi a mozno aj strata vykonu (ale to moze byt placebo). Kazdopadne oproti letnemu neporovnatelne horsie.... letny ma pozitivny vplyv ako na hluk motora, tak jemne pozitivne aj vykon ;)
Čau. To aditivum používám taky a zdá se mi motor o dost hlučnější. Zkoušel sem i letní verzi tohohle aditiva a tam mi přijde motor tižší. Naftu beru u OMV.
:)
Alkantpan
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 09 led 2009, 01:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Alkantpan »

Vidim, ze vetsina z nas jezdi skro stejne, cca do 2-2500 otacek. Ja dokud motor neohreji, tak se snazim turbo setrit.
Ad VIF. Do motoru ho leji od cervna, co jsem si TDi poridil. Na letnim pozoruji snizeni hlucnosti motoru. Ve zdravotnickych potrebach jsem si poridil plastovou strikacku 50 ml objem, je to akorat do hrdla nadrze, vozim ji v zapinacim sacku z GME :) Zkousel jsem pomer 1,2 a 3 ml na litr paliva. Doporucen na leto je mililitr na litr. Od dvou mililitru na litr je pro me znatelna nizsi hlucnost motoru. Zvyseni vykonu nepozoruji, snizeni spotreby mozna deci nebo dve ale kvuli tomu hluku mi to za to stoji. Ted v zime davam dve strikacky na nadrz, prozatim startuji bez problemu vzdy napoprve.
Jinak znatelnejsi je pro me zvyseni hluku, kdyz jsem tam VIF nedal nez snizeni hluku kdyz ho tam dam. Kdyz jsem naposledy vzal naftu u makra a kvuli zime se mi ho tam nechtelo lit, tak to jsem si podle zvuku pripradal jak v traktoru. Takze pro mne VIF ano.
P.e.p.i.n
Přispěvovatel
Příspěvky: 993
Registrován: 13 črc 2008, 09:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od P.e.p.i.n »

Já nastartuju oškrabu okna a jedu...1900-2300ot. lehkou nohu a jak se to ohřeje tak klasika...do 4000ot.,přísadu žádnou nedávam ani benzin do nafty nedávam tankuju u OMW a žádnej problém...
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

do zahřátí tak do těch 2500ot. prostě šolich, pak neomezeně (vlastně omezeně omezovačem)... naftu beru OMV, nic nepřidávám a jezdím :-D jinak k tomu oleji, když se voda vyšplhá čerstvě na 90, tak olej má asi 75, ale pak se ustálí v zimě na těch 90ti, v létě na 100, když to ženu, nebo na dálnici, tak i 110 až 120... :o
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

to nejak tocite ne :? kdyz je zima tak se ani pres 1700ot nedostanu a kdyz je motor zahratej jezdim v klidku, radim kolem 2000ot vic ne. Pritom kdyz to tu ctu zda se mi ze bych to podtacel, ale pri jizde mi to tak neprijde. Mam O1 66kw a radim 3-30km/h,4-40km/h,5-60km/h, samozdrejme dle situace.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“