to malý plastový sítko mám na přívodu oleje z nádrže ještě před hlavním filtrem, řekl bych, že to i trochu dokáže prodloužit životnost hlavního filtru, nejde tam největší bordel a taky má člověk kontrolu nad tím, jak to předtím přefiltroval, protože vidí ten humus a tak, jinak při použití průhlednejch hadic se takhle taky dá porovnávat, jestli už se dá motor bezpečně chcípnout, když se pozdě přepne na naftu. Hned je vidět rozdíl v barvách kapalin, už to mám vychytaný, že to člověk nemusí proplachovat úplně, prostě až to má tu správnou barvu, tak se to dá bezpečně chcípnout, ale také bude záležet na teplotě okolí, samozřejmě.
Jinak k té filtraci:
já používám úspěšně nějakou netkanou textilii, používá se normálně na přikrývání záhonků. Existuje bílá a černá. Černá je hustší, zatím jsem ji nezkoušel, protože mi v pohodě stačí bílá, ikdyž na první pohled je velice řídká (taky je levnější, kolem 4 Kč/m, je na roli 1,60m). Nečistoty dokáže zachytit dobře, v tom palivovým plast. filtříku bordelu moc není a na hlavní filtr jezdím od jara, takže tak kolem 15 tis. km
Když bylo v létě vedro, tak i olej jak byl teplejší, tak se skrz toto rychlejš filtroval a takový ty tužší tuky byly rozpuštěny, takže protekly i látkou, ale to nevadí, protože protekly i filtry.
Teď , když je chladnějš, tak se usadí tyto tuky usadí na látce a fungují také jako filtr. Jen teď vyměňuji látku po každé filtraci (kolem 10 litrů), protože je už tímto tukem zalepená a filtruje se to pomalu. Ale při té ceně té látky je to v pohodě
Jo a ještě k filtru:
Pořídil jsem si soudky od automechniků od motorových olejů (60 litrů), do nich si přelívám z hospod ty oleje. Dostal jsem k tomu i ten kohout. Ten tam našroubuji a celý soudek hodím do zbytku nákupního košíku (nikde jsem ho neukradl, normálně jsem ho dostal, jen mi z něj táta už sebral kolečka).
Pod tento soudek s kohoutem postavím kyblík a napustím (v druhém víčku v soudku mám ventilek do bezdušových gum bez ventilku, vždy jen odšroubuji čepičku, aby tam šel vzduch a teklo to rychleji).
Vlastní filtr je také vyroben z tohoto soudku (ten stejně zrovna byl od nemrznoucí kapaliny, tak jsem měl strach do něj lít olej):
Podstavy jsem rozřízl napůl a jednu stěnu taky a soudek rozevřel na půl, tím mi vznikly dvě vaničky spojené dohromady. Samozřejmě by to šlo rozříznout úplně, aby vznikly dvě samostatné vany, ale mě se to takhle hodilo víc. To mám postavený na takový malý paletě, přesně mi to do toho zapadá. Paleta je trochu z kopce, aby to v těch vaničkách stékalo k jedné straně a tam jsou v každé vaničce navařené trubky (teď kdybych to stavěl znovu, tak bych tam dal pořádně velký, protože když je v létě teplo, tak celá filtrace vázne na tom, že to těmito trubičkami nestačí odtékat a olej stojí ve vaničkách - i tak mám v těchto dvou vaničkách teba i 40l/10min - když je teplo). Na trubičky ještě hadice a kanistry pod to.
V každé vaničce je ohnutý rošt ze staré ledničky (ohnutý proto, že se tam jinak nevešel a takhle se tam vejde větští zásoba oleje, když je ohnutý do mírného V směrem dolů).
Na to hodím již zmiňovanou netkanou textilii na přikrývání záhonků a pro jistotu ji chytím kolíky.
To je vše, velice jednoduché a levné, když se zeptáte někde nějakýho automechanika, tak dostanete tyhle malý soudky zadarmo, ty se nevrací a oni je vozí do šrotu
