je olej longlife opravdu kvalitni

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

O provozu vozidel panuje spousta předsudků a pověr z dob minulých a přesně tak je to s oleji...doba i technologie pokročila, jak ve vývoji olejů, tak ve vývoji motorů a jde se pořád kupředu...naštěstí ne levá...
Vzpomeňme si na dobu, kdy se začaly objevovat ve světlech halogenové žárovky místo klasických...těch debat o životnosti, oslňování, spotřebě atd...atd...nebo....zakořeněnný názor, že startovat se má s vyšláplou spojkou...ano..kdysi...kdy Škodovky měly nekvalitní a hustý olej...dneska je všude kolem nás běžné startovat bez spojky...šetří se axiální ložiska...ale 90% čechů se bude přít, že to tak neni...a tak je to i s oleji...
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Uživatelský avatar
este
Aktivista
Příspěvky: 4920
Registrován: 19 zář 2007, 15:34
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od este »

holy píše:O provozu vozidel panuje spousta předsudků a pověr z dob minulých a přesně tak je to s oleji...doba i technologie pokročila, jak ve vývoji olejů, tak ve vývoji motorů a jde se pořád kupředu...naštěstí ne levá...
Vzpomeňme si na dobu, kdy se začaly objevovat ve světlech halogenové žárovky místo klasických...těch debat o životnosti, oslňování, spotřebě atd...atd...nebo....zakořeněnný názor, že startovat se má s vyšláplou spojkou...ano..kdysi...kdy Škodovky měly nekvalitní a hustý olej...dneska je všude kolem nás běžné startovat bez spojky...šetří se axiální ložiska...ale 90% čechů se bude přít, že to tak neni...a tak je to i s oleji...
mno to stou spojkou vyšlaplou při startu by ses divil .) třeba mitsubishi eclipse nebo 3000GT proste bez vyšláplý spojky nenatočiš ani kdyby ses tam postavil na hlavu :D
VW T5 GP 103 KW long
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Z článku J. Červenky pro iDnes:.....Pozor, některé z těchto věcí si možná přečtete vůbec poprvé! Tohle bude vyžadovat zvyk, ale věřte nám, že je to správně: startujte bez spojky! Víme, že v autoškole vás učili něco jiného, ale spouštěním motoru při vyšlápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním ložiskům. „Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík. „Má to historické důvody - škodovky měly hustý převodový olej, slabé baterie i startéry.“.....
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Nesuhlasim. Je to hlupost. Ked vymacknes spojku tak starter nemusi prekonavat este naviac valivy odpor prevodoveho ustrojenstva. A axialne loziska v prevodovke a aj spojkove lozisko su vyslovene konstruovane za tym ucelom, tak nevydim dovod preco by si ho namahal. Ved spojku mas stlacenu len chvilku pri stare, zaradeni /preradeni a pohinani. Zase sa vyjadruje nejaky "expert" z casopisu.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

:) spíš musel ten "odborník" myslet axiální ložisko na klice, protože de při startu na sucho, ale i tak je to blbost startovat bez spojky
***VAG,PSA,Renault***
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Bylo mysleno axiální ložiska na klice ty jsou namáhané při sešlápnutí spojky jelikož zatlačíš na přítlačák. Jinak v převodovce se žádné namáhání neobjeví jelikož je hřídel samostaně a nepřenáší se síly. Prodloužené výměny jsou tah výrobce kvůli prodeji dílů a nových aut. Přece jen kdo by chtěl aby věci fungovaly 10 až 20let ? Stačí když to přežije záruku na motor.
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

len doplnujuca otazka - vsetci co pisete ze LL bez problemov .. po kolko km ho menite ??
GIV var asz 4mot upraveny
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

jordee_23 píše:len doplnujuca otazka - vsetci co pisete ze LL bez problemov .. po kolko km ho menite ??
Vždy až po výzvě palubního počítače...tj kolem 26.500 až 27.500 km
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Aj stym axialnym loziskom na kluke je to hlupost. A ked sme pritom tak vacsina aut FIAT group ma spojku konstruovanu tak, ze spojkove lozisko pritlacny kotuc taha. Nie tlaci

Obrázek
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Vždyť je to jedno jestli tahá nebo tlačí. Axiály na klice jsou 2. Jinak to jde poznat na motoru až se rozebere po kolika se měnil olej. Viz Fota motoru co tu jsou Audi 4L hnus plno karbonu na al dílech.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

To mas pravdu
Audi A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 174
Registrován: 30 srp 2008, 06:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Turnov

Příspěvek od Audi A4 »

používam long live měním po 15tis. kolega v Octavii 2 mění poodle pc.cca 30000.má auto od začátku ted najeto něco přes 200 000a v pořádku.horší je to s jinými věcmi..elektrika, turbo.je to dost často v servisu.mezi výměnami doleje 1,5-2l oleje
Audi A4 quattro Tdi bez uprav...
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Já teď taky měnil LL olej po 13.000, ale z důvodu že auto je tažený ze SRN, má sice všechny prohlídky, vč. záruky mobility, ale olej co byl napsanej na štítku byl Esso a nikde jsem nenašel, že by měl specifikaci VW. Tak jsem ho pro jistotu vypustil, vyměil filtry atd.....počítač nechám počítat dál, takže za cca 15.000 mě pošle na garančku a pak se už ten novej nechá doběhnout, podle toho jak si řekne autí.
http://octavia-elegance.wz.cz/filtry_olej.html
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od wojto33 »

mam astru a 1.9cdti a tam je interval 50 000 km ... ale chodim na normal olej (nie longlife) a menim tak okolo 15-20tis km... tych 50tis sa mi zda vela
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“