VM motori

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

TD VS TDi

Příspěvek od Milo75 »

Řekněme, že by se mi podařilo sehnat písty s vrtáním 92 nebo 94 na přímej vstřik (abych nemusel honovat vložky) upravil hlavy pro přímej vstiřk, z něčeho splašit vstřikovače a z čeho dát čerpadlo?? z ÁvieTD?? šlo by to sladit???? (hm)
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

Jinak komprese u VM motorů je od 22 do 24 barů (samozřejmně TDčko)
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Aj ked by si zohnal I-ckove piesty s potrebnym vrtanim, myslis ze aka bude pravdepdobnost ze ti bude sediet priemer piestneho capu, zdvih (presah piestov). To bude skracovat / predlzovat ojnice atd. Je to utopia. Rovno si zozen motor Iveco aj s prevodovkou a mas to jednoduchsie ako od piky prekopavat totalne nestandartny motor.
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

dobře s pístním čepem by mohlů býti problém se zdvihem si myslím ne, ten je podle kliky od 82mm do 100mm.........

Motor Iveco?? HMMMM, problém je že mám motor uložený podlélně pak mám kardan a až pak převodovku, tak ani motro ze 164 2,5TD mi tam nepasuje, protože má jinej setrvák na kterej samozřejmě nepřichytím kardan a nepasuje mi ani "zvon" na přírubu (ZVON-prodloužení motoru kde je pak přichycen jako 3 opěrný- (prochází jím kardan) bod)

Nemáš náhodou foto motoru Iveco???? hlavně část pod setrvačníkem????
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Dailyna ma motor pozdlzne. Mozem ti dodat foto svojho Ducata 2.3 16V JTD, ale je to uplne nova kncepcia a nema vela spolocneho so starou koncepciou 2.5/2.8 TDI/JTD. Len mam problem ze mam pod celym motorom kryt a ten dam dole len ked menim olej a ten som menil pred troma tyzdnami takze to chvilku potrva do dalsej vymeny.
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

JTD

Příspěvek od Milo75 »

mno jestli je to JTD tak jak moc se to liší od alfy 2,4JTD 200HP????
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

čerpadlo

Příspěvek od Milo75 »

jen tak mimochodem je mi k něčemu vs. čerpadlo z ávie?? rotační, ale obyč?? jde ti třeba předělat na TDčkové???
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

trysky

Příspěvek od Milo75 »

jop a ještě jedna věc(nikde sem se tu nedočetl jasnou odpověd) když mám objem 2,4 a dám tam trysky z 2,8 bude mi to k něčemu?????? když nechám serii čerpaldo jen se v něm povrtám + turbo, budou větší trysky přínosem????
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

2.4JTD je motor FIAT radovy 5 valec s 20 ventilovou technikou a je urceny pre osobne auta. Klasicky 1.9 JTD len ma o jeden valec naviac. Motor Iveco 2.3JTD so 16V technikov je radovy stvorvalec uplne novej kostrukcie ktory vychadza z koncepcie 2.5/2.8 a je urceny pre lahke uzitkove vozidla.

K tomu cerpadlu z avie. Potrebujes zohnat rotacne cerpadlo s axialnym piestom z Avia Turbo Intercooler. K tuning ucelom je idealne nakolko je ovladane cisto mechanicky, ma obohacovac a 12mm hlavu cerpadla. Ale ked ten tvoj kamos napisal ze ten motor nevidrzal chip, tak by som sa ho bal nafuknut na 2Bar a naliat do neho nafty z 12mm hlavy cerpadlla a cez vstreky z Ducata 2.8TDI!!!
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

ty vstřiky by byl z UAZu2,8TD mám předkomůrku, to čerpalo bych mohl mět, ale jen s obyč ávie ne z turbo dá se to na to lehce předělat nebo se musí vyměnit celej pajšl???

Jinak co dokážu tím že dám větší turbo??? větší prodleva, ale vetší plnící tlak???Obrázek

Co říkáš na toto turbo?? je to ze zetoru, nemá WG a pohání ho objem 3500, mě se zamlouvá ta kompresorová část, ale ta turbínová(lepší fotku nemám) je strašně těžká, myslíš že by se z toho dal udělat hybryd????
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ak zvolis vhodne turbo a vhodnu regulaciu napr. VNT20 tak turbodieru uplne minimalizujes. A ktomu hybridu, neda sa hoci co s hoci cim poskladat. Proste treba mrknut do katalogu ci to turbo s tym turbom sa da nejako sprovat po konstrukcnej stranke. K cerpadlu, obycajna avia ma radove cerpadlo. Ty potrebujes rotacne cerpadlo s axialnym piestom. Ake tam mas cerpadlo teraz? Pretoze ked tam take mas tak ti stacci iba prehodit hlavu cerpadla za vacsiu podla potreby napr. 11mm apod.
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

ávie

Příspěvek od Milo75 »

TO čerpadlo z ávije je rotační je to z typu A15 to mě ten chlápek ujištoval dlouho neběhalo takže bude asi..... :?

ohledně turba myslíš jako regulaci naklápěbní lopatek?? mě se to turbo líbí jen kvůli vzhledu :D to víš když odklopíš kapotu a vidíš tam big turbo tak ten dojem je jinačí než když tam vidíš malého šnečka :) ale to sem odbočil, pročetl sem tady dost stránek a jestli obyčejné turbo po úpravě WG dokáže tlačit cca1,5bar tak s turbem není takový problém ted tam mám z 2,0, protže to původní mělo ohlou lopatku.


Jinak spíš mám ted problém s čerpadlem, jde o to že někdo měl sundanou horní část a násleedně sem tam pravděpodobně nedala spávně osička na ovládání plynu, respektiveauto vůbec nekouří(ani trochu) od podlahy tahá jako děs(koupím nanometr a napíšu kdy zabírá turbo- serie by mělo tlačit 1 b) ale jak se přehopnou přes 100km/h tak to pomalu zrychluje nemáto štávu, tam kde sem jel 2,0td 160 tak ted sotva 130, ještě je možný, že si někdo hrál s dodávkou paliva a ubral jí, to by teoreticky vysvětlovalo žádnou kouřivost, ale ne zase zátah od spoda(dost slušnej)



takže si kladu ted neaktuálnější otázku co s čerpadle, proto spekuluji o tom čerpadle z ávije jenže je jen z obič direslu a né z TDčka(je ale rotační-nevím jakej by to byl problém ho upravit na TD) a nebo stávající zgenerálkovat pak se na něm vyřádit nebo tam dát ještě z alfy 164 2,5TD čerpaldo jestli to je ale k ničemu, takže ted bych chtěl radu:

Co s čerpadlem?? (hm) (hm) (hm)
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

ávie

Příspěvek od Milo75 »

TO čerpadlo z ávije je rotační je to z typu A15 to mě ten chlápek ujištoval dlouho neběhalo takže bude asi..... :?

ohledně turba myslíš jako regulaci naklápěbní lopatek?? mě se to turbo líbí jen kvůli vzhledu :D to víš když odklopíš kapotu a vidíš tam big turbo tak ten dojem je jinačí než když tam vidíš malého šnečka :) ale to sem odbočil, pročetl sem tady dost stránek a jestli obyčejné turbo po úpravě WG dokáže tlačit cca1,5bar tak s turbem není takový problém ted tam mám z 2,0, protže to původní mělo ohlou lopatku.


Jinak spíš mám ted problém s čerpadlem, jde o to že někdo měl sundanou horní část a násleedně sem tam pravděpodobně nedala spávně osička na ovládání plynu, respektiveauto vůbec nekouří(ani trochu) od podlahy tahá jako děs(koupím nanometr a napíšu kdy zabírá turbo- serie by mělo tlačit 1 b) ale jak se přehopnou přes 100km/h tak to pomalu zrychluje nemáto štávu, tam kde sem jel 2,0td 160 tak ted sotva 130, ještě je možný, že si někdo hrál s dodávkou paliva a ubral jí, to by teoreticky vysvětlovalo žádnou kouřivost, ale ne zase zátah od spoda(dost slušnej)



takže si kladu ted neaktuálnější otázku co s čerpadle, proto spekuluji o tom čerpadle z ávije jenže je jen z obič direslu a né z TDčka(je ale rotační-nevím jakej by to byl problém ho upravit na TD) a nebo stávající zgenerálkovat pak se na něm vyřádit nebo tam dát ještě z alfy 164 2,5TD čerpaldo jestli to je ale k ničemu, takže ted bych chtěl radu:

Co s čerpadlem?? (hm) (hm) (hm)
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

K turbu nie vsetko velke je dobre. Niekedy je menej viac ako vravi Subz3ro_tdi :) . Nieco take ako efektivita vyuzitia plynovej turbiny ti nieco hovori??? Asi nie co. A u diesela je urcite vhodne riesit ovladanie plniaceho tlaku pomocou VNT nakolko s VNT regulaciou aj vacsiu turbinu dokazes nafuknut pekne od spodu. Vsetko je to kompromis nieco za nieco ako vravi BH motor :worthy:
K cerpadlu, z atmosferickeho motora ti moc nepomoze nakolko 1, nema obohacovac 2, kedze nieje preplnana tak neptrebuje dodavat do spalovacej komory take mnozstvo paliva a tym padom zjavne nebude mat 12mm hlavu cerpadla.
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

čerpadlo

Příspěvek od Milo75 »

takže atmosférické čerpadlo z avky je na pytel, myslíš že by v servise dokázali nastavit ovládání plynu bez demontáže čerpadla???? nebo nevíš jak to provést než stylem : pokus omyl

Efektivyta využití výfukových plynů, myslíš jako třeba že bych za turbo přilepil další turbo napojené na setrvák a udělal z motoru turbokompaudní motor?? nebo třeba myslíš jestli je výhodnější turbo nebo kompresor???(nebo oboje)

za kolik se dá sehnat velké turbo s VNT regulací?? přes 10k???
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“