Dotahovat hlavu po výměně těsnění?

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33538
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ROBERTPV píše:Zdravím myslim si že přetaženim hlavy na stejná kila se nic nezkazí aspoň to tak děláme po 500 a 1000 km a zatím se nám nepodařilo odepsat žádný motor.u klingeritu se to osvědčilo.Plechovky zkoušime preventivně ale zatim ani jedna nesedala.
mi tam nesedí to slovo klingerit to ty těsnění stříháš núžkama :? já to vidím tak že když koupíš těsnění s garantovaným stlačením třeba na 1.5 tak co chceš pak dotahovat, stlačit víc nejde
výdrby tam občas jsou mně se třeba pevnostní šroub 10.5 natáhl jak guma, na to jsou dobré zkušenosti že už při utahování cítíš že něco není v pořádku miloš
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je potřeba si uvědomit, že se šrouby utahují až na mez kluzu a tady úspěch a neúspěch leží těsně vedle sebe.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
albert22
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 03 pro 2008, 10:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od albert22 »

Děkuji za názory. Asi jsem udělal dobře.
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

lol na své alfě mám utahovací moment/postup takto :

a
1) 29Nm
2) 50°
3) 50°
4) nechat motor běžet 20 min
5) počkat 210min
6) + 30°

b
1) 25Nm
2) 50Nm
3) 88Nm
4) nechat běžet 20 min
5) počkat 210min
6) uvolnit o 30° a + 88Nm


šrouby jsou ve dvou řadách jakoby krajní a a pakty co utahují podle schématu(jakoby křížem) jsou uprostřed.

4 hlavy



taky sranda co ?? :D
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1279
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Možná jsem ještě zestaré školy,ale já to dělám velmi jednoduše. Utáhnu podle tabulek pro daný šroub nechám půl hodinkya pak dotáhnu ještě na dvakrát po 20 Nm. Pak už ani pi 500km nedotahuju. Ještě se mi nic nevrátilo. Takové p......y jako píšou někteří inženýři absolutně odmítám. Např. u Fordu Escortu: 1. stupeň 10Nm
2.stupeň 100Nm
3. stupeň povolit o 180° pak na 70Nm a ještě 120°
4. stupeň 70 Nm
5. stupeň o 120°
Toho inženýra bych vzal okamžitě přes tu jeho chytrou hlavu tím momenťákem, protože už při třetím stupni pokud ho chci docílit si musím vzít půlmetrový nástavec. Takže z toho vyplývá, že na inženýrský řeči nedám. Auta dělám 35 let a na inženýry jsem si za tu dobu udělal svůj názor. Teorie není všechno. Chybí jim praxe.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

kaad píše:na inženýry jsem si za tu dobu udělal svůj názor. Teorie není všechno. Chybí jim praxe.
amen bratře ! jinak co se týče přetahování hlavy tak to dělám když dávám starý šrouby ;) jinak nový šrouby nepřetahuju
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“