Stránka 2 z 5

Napsal: 17 zář 2009, 21:12
od tom133
Tak samozrejme myslim ty 3 cm co dokazu stlacit rukou. Daval jsem Sachs. Stejnou vuli mel ale i ten starej a po vymene jsem nepoznal zadnej rozdil. Porad zustava kovovy klepnuti na volnobeh pri pusteni spojky. Musi se teda soustredit, jinak to slyset neni,ale u jinyho auta jsem tohle nepozoroval.

Napsal: 18 zář 2009, 14:18
od urgi
ja som dal tento dnu ( bol jazdeny 10t km ) a trasenie sa zlepsilo , trasie stale ale co , uz prvy mi zabil motor nakolko spadla retaz z nahonu na olejovu pumpu takze radsej menit kym nie je neskoro.

http://www.youtube.com/watch?v=WnZlDmfS2Pc

Mrtvý vs nový

Napsal: 27 pro 2009, 19:44
od skoda

Napsal: 27 pro 2009, 19:59
od titan0306
Vůle OK setrváku SACHS 3 zuby LUK 8 zubů

princip funkce

Napsal: 28 pro 2009, 22:44
od karel4
http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ&NR=1
Ale jaká je zdravá vůle stejně nevím.

Napsal: 28 pro 2009, 23:59
od Kornout
Podle mě je důležitý, aby nešel jakoby natvrdo a nebyl ulítlej ke straně.
Co jsem se setkal s KO setváky, tak byly total natvrdo seklý. Pokud je dvouhmota KO, tak to bezpečně jde poznat podle zvuku na volnoběh, když je uplně seklej, tak je to jak tříválec.
Pokud měním spojku z důvodu sjeté lamelz a žádného jiného projevu, tak nevidím důvod dávat novej setrvák.

Re: princip funkce

Napsal: 29 pro 2009, 00:21
od titan0306
karel4 píše:http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ&NR=1
Ale jaká je zdravá vůle stejně nevím.
tady to píšu: Vůle OK setrváku SACHS 3 zuby LUK 8 zubů

Napsal: 29 pro 2009, 00:26
od Fantik
Měl jsem doma novej setrvák LUK na 2.0TDI a ten by měl problém se do tý tolerance dostat i axiálně byla ta vůle celkem dost.

Napsal: 29 pro 2009, 01:05
od bubocbr
myslim ze tu by sa to dalo vycitat presnejsi ako je to s tou volou akurat je to v Nemcine http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _kap01.pdf ale bol som na jednom skoleni LUK a prednasajuci mal prospekt v Cestine a bolo to tm pekne vyznacene Ak si dobre pamatam tak otocenie rukou cca 2-3 zuby pokial necitit velky odpor strun

Napsal: 19 črc 2010, 12:15
od subz3ro_tdi
Polozim otazku inak.... je lepsie, ked ja ta vola mensia alebo vacsia??
Logicky spravne mi pride prva moznost - pretoze opotrebenim by sa ta vola mala iba zvacsovat, ale samozrejme nikde nie je napisane ze zotrvak aj ked nema velku volu bude 100% ok - to sa ukaze vzdy az po montazi ;)
Kazdopadne, mal som na vyber z dvoch zotrvakov 240mm SACHS na 6q prevodovku -> jeden mal pri otoceni rukou volu 2 a pol zubu.. druhy asi pol zubu... ten s vacsou volou mal najazdenych okolo 100tkm a bol zo 110kw motoru, ten s mensou volou mal najazdenych okolo 190tkm a bol zo 74kw motoru... povedal som si ze ten s mensou volou asi dostaval na ATD motore mensi zahul aj ked mal viac najazdene ako ten z ARL, tak som ho zobral... dufam ze som mal stastnu ruku :roll:

Napsal: 19 črc 2010, 12:55
od jericho-3
Mě majitel přinesl z vrakoviště , který měl vůli tak 2-3 cm a byl orezlý, tak jsem si říkal natočí se to ,vylítá rez a bude to k ničemu..Tak jsem jej poslal pro nový a když jsem je dal vedle sebe ..nebyl žádný rozdíl...vůle stejná..Pak jsem se dověděl ,/ když jsem tam dal nový,/že ten starý měl najeto 40000 km..Asi mu nic nebylo..Původně jsem si myslel,že nový by neměl mít vůli žádnou./dokonce předpětí/..Vždyť jsou tam jen pružiny/pružina/ ,ne ?

Napsal: 19 črc 2010, 13:15
od subz3ro_tdi
Jj, aj novy ma volu... ale u tych jazdenych, ked mas na vyber, podla coho vyberies, to je dilema (noteeth)
Ja som logicky vychadzal z toho ze ten z ATD by mohol byt lepsi, predsa len ten motor ma mensie trysky a teda vyrovnanejsi chod v nizkych otackach, a takisto aj mensi krutak ako ARL... navyse to ARL vyzeralo ako rodinne auto, cize ma hned napadlo ze to niekto mohol podtacat (na tej spojke z ATD vraj klzala lamela, takze pochybujem ze by to niekto podtacal) - cize to ze to malo menej najazdene nemusela byt vobec vyhoda ;)

Napsal: 19 črc 2010, 13:44
od Tomas.cz
jericho-3 píše:Mě majitel přinesl z vrakoviště , který měl vůli tak 2-3 cm a byl orezlý, tak jsem si říkal natočí se to ,vylítá rez a bude to k ničemu..Tak jsem jej poslal pro nový a když jsem je dal vedle sebe ..nebyl žádný rozdíl...vůle stejná..Pak jsem se dověděl ,/ když jsem tam dal nový,/že ten starý měl najeto 40000 km..Asi mu nic nebylo..Původně jsem si myslel,že nový by neměl mít vůli žádnou./dokonce předpětí/..Vždyť jsou tam jen pružiny/pružina/ ,ne ?
Já myslím že svoje tam udělá i rotace samotného setrváku.

Napsal: 19 črc 2010, 14:51
od Biimbo
ja daval novej komplet sachs,starej mel jen vuli axialni,tzn..vnitrni hmota nahoru dolu a na krut ty tri zuby. A pak mel vuli smerem k pritlacaku. Takze mlatil autem na volnobeh ze se v tom nedalo sedet. Po vymene za novy klid,ale vule na krut stejna jako u staryho,axialni zadna,k pritlacaku taky ne. Ale po par kilometrech mlati pri chcipani motoru,s vyslapnutou spojkou ne. Ale uz to takhle mlati spis lehce klepe tak 20tis a porad stejne. Studeny trochu vic. Ale co jsem mel moznost slyset,tak 240mm klepou snad vsechny. Za behu motoru vubec nic slyset neni.. Mam vuli toho novyho nahranou,tak to muzu nekomu i poslat

Napsal: 19 črc 2010, 18:11
od skopka
caute nemáte nahodou niekto rozmery strediaceho trnu na spojku na passat 1,9 TDI 81 KW AFN diky ak teda treba strediaci trn