Zvlněné kotouce
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Už jsem se s tím setkal. Nové kotouč a po pár tisících km problém. Radil jsem reklamovat, ale človíček nechtěl čekat a chtěl je přetočit. Tím pádem se zbavil možnosti reklamovat, ale po přetočení už to neudělalo. Bylo to více případů. Já si myslím, že to před montáží dobře nevyčistl. Stačí smítko a kotouč hází a to je začátek konce. Nevylučuji ani nesourodost materiálu. Vyplatí se zkusit přesoustružit, protože šance, že se reklamace povede je dost malá.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 303
- Registrován: 29 srp 2009, 09:48
- Bydliště: Michalovce
Odpovědi: 0
slovacek.milos píše:zajímavé je že máš origo desky origo kotoruče ojeté, nic nekmitá
dáš novou sadu a třepe jak kráva hodíš tam ty taré kotouče a desky a je klid,
vyměníš jen desky a zas třepeš jak pako
viděl jsem čepy na vypadnutí, vytřískané ramena, vůle v ložisku že kolo lítalo, gumy byly sežrané za 3OOO km a při brzdění nic netřepalo,
miloš
to su tie zivotne, teda motoristicke paradoxi. To aby mal clovek na vsetko specialne skolenie a 3OO rokov praxe. Esteze mame toto forum

Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33709
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0
Tak já jsem na přední nápravě vyměnil vše kromě ložisek kol (zároveň s brzdovými kotouči), výměna dle dílenské příručky, kotouče před nasazením důkladně odmaštěny.Dushky888 píše:mal som v ruke vyjadrenie fy FERODO kde sa tymto problemom dost detailne zaoberali. V kratkosti sa to pokusim napisat: ak jazdis na uz opotrebovanych kotucoch, ich axialnu volu (kolma na smer rotacie kotuca) zachytavaju a absorbuju vsetky cleny napravy (capy, silentbloky), cim v tychto clenoch vznika opotrebenie teda vola. Tento jazdeny a krivy kotuc sa teda relativne zda byt rovny, lebo vsetko okolo kotuca tuto nerovnost eliminuje...
Ak vymenis nove kotuce, ktore su rovne, sily vznikajuce pri brzdeni maju snahu rozkmitat kotuc a koleso, ale nakolko je axialna vola kotuca nulova, tieto sily sa prenesu na ostatne prvky napravy. Tieto prvky su uz aj s volou, takze to kmitanie nesposobuje zly kotuc, ale opotrebovanie ostatnych clenov napravy.
Vyrobcovia brzdovych kotucov preto odporucaju pri vymene brzd. kotucov menit vsetky prvky napravy.
Ja osobne som to tak urobil a je to v 100%-nom stave, dosticky aj kotuce FERODO Premium, dosky vydrzali 107 tis. KM, kotuc jazdim dalej...

Kotouče jsem dal Feroda a desky také Feroda, koupeny zde: http://www.cc-autodily.cz/. Vibrace z volantu se objevili po 5.tis km, zajížděl jsem jemým bržděním, na brzdě na křižovatce nestojím, používám ruční brzdu..

Mám TDI 81.kw ASV
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33709
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33709
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
čkodovka doporučuje ale nikde jsem zatím nenašel jak se dá skontrolovat vůle ložiska 0.03 max 0.1 mm milošmarquee píše:Pokud vím tak i škodovka upozorňuje na to že při výměně kotoučů je třeba zkontrolovat vůly ložisek, když to neuděláš a ložisko má vůly tak ti pak jde kotouč šejdrem na destičku a je to oktázka pár kilometrů a budou kotouče znova házet.