Vyplach motoru PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
U TDI PD skutečně neni výplach potřeba, pokud se používá olej předepsané specifikace. Jsou to obzvlášť u PD vysoce aditivované oleje odloné vysokým tlakům. Tuhle jsem sundaval víko ventilů u PD co má najeto skoro 200.000 km. V motoru je longlife olej předepsaný specifikace těsně před výměnou (cca. 31.000 km). Nikdy jsem takhle čistý rozvody a povrchy včetně kanálků neviděl.
U komůrkovejch dieselů se olej zanášel daleko v více. Tam se měnilo i po 7.500 km ( VW 1,6 TD ) a povrchy vnitřku motoru nebyly zdaleka tak čistý.
U komůrkovejch dieselů se olej zanášel daleko v více. Tam se měnilo i po 7.500 km ( VW 1,6 TD ) a povrchy vnitřku motoru nebyly zdaleka tak čistý.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
No tisíckrát omílaný ale pořád platný zlatý pravidlo je studenej motor netočit do vysokejch otáček, nechat zahřát (ale ne na volnoběh) a po delší velký zátěži (delší jízda na plnej plyn na dálnici) hned nevypínat ale chviličku nechat na volnoběh.Pilan píše:prave ze ja mam najeto neco pres 200 000 km ted jsem udelal rozvody vstriky vodni pumpu a chcu vedet jestli mam udelat jeste nejake kroky aby vydrzel dlouho zvuk ma pekny startuje na brnk takhle zadny citelny problem nemam..a jak rikam olej menim po 11 000 az 13 000 tisic max..na tom nesetrim
Já přidávám při každý výměně trochu SLICKU50, je to polytetrafluorethylen (PTFE-Teflon), ať se tu ale pro boha nerozvine diskuse pro a proti...určitě to neuškodí a pozitivní výsledky (pokud jde o snížení opotřebení třených částí) je prokázané, i když ne v takovém rozsahu jako uvádní výrobce SLICKu 50. Někdo dává namísto tohodle Molybden-disulfid - dobrý pro nouzový mazání.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW