Vyplach motoru PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

notobi
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Registrován: 07 říj 2009, 20:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od notobi »

např do Octy 1.9 TDI (rotačka) 10W40 bohatě stačí a je skoro lepší než LongLife olej
OctaviaI combi rv04, 1.9TDI, ASV 81kW, čip cca 130hp, mimo xenonů, kůže, el sedaček, navigace a zad loket opěry plná výbava
Pilan
Aktivista
Příspěvky: 1198
Registrován: 27 zář 2009, 11:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Nekde za brnem

Příspěvek od Pilan »

jasny do okty jsem daval polo od schellu a naprosto v poradku slepe jeste ted znamej ju koupil
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

U TDI PD skutečně neni výplach potřeba, pokud se používá olej předepsané specifikace. Jsou to obzvlášť u PD vysoce aditivované oleje odloné vysokým tlakům. Tuhle jsem sundaval víko ventilů u PD co má najeto skoro 200.000 km. V motoru je longlife olej předepsaný specifikace těsně před výměnou (cca. 31.000 km). Nikdy jsem takhle čistý rozvody a povrchy včetně kanálků neviděl.

U komůrkovejch dieselů se olej zanášel daleko v více. Tam se měnilo i po 7.500 km ( VW 1,6 TD ) a povrchy vnitřku motoru nebyly zdaleka tak čistý.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Pilan
Aktivista
Příspěvky: 1198
Registrován: 27 zář 2009, 11:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Nekde za brnem

Příspěvek od Pilan »

prave ze ja mam najeto neco pres 200 000 km ted jsem udelal rozvody vstriky vodni pumpu a chcu vedet jestli mam udelat jeste nejake kroky aby vydrzel dlouho zvuk ma pekny startuje na brnk takhle zadny citelny problem nemam..a jak rikam olej menim po 11 000 az 13 000 tisic max..na tom nesetrim
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

Pilan píše:prave ze ja mam najeto neco pres 200 000 km ted jsem udelal rozvody vstriky vodni pumpu a chcu vedet jestli mam udelat jeste nejake kroky aby vydrzel dlouho zvuk ma pekny startuje na brnk takhle zadny citelny problem nemam..a jak rikam olej menim po 11 000 az 13 000 tisic max..na tom nesetrim
No tisíckrát omílaný ale pořád platný zlatý pravidlo je studenej motor netočit do vysokejch otáček, nechat zahřát (ale ne na volnoběh) a po delší velký zátěži (delší jízda na plnej plyn na dálnici) hned nevypínat ale chviličku nechat na volnoběh.

Já přidávám při každý výměně trochu SLICKU50, je to polytetrafluorethylen (PTFE-Teflon), ať se tu ale pro boha nerozvine diskuse pro a proti...určitě to neuškodí a pozitivní výsledky (pokud jde o snížení opotřebení třených částí) je prokázané, i když ne v takovém rozsahu jako uvádní výrobce SLICKu 50. Někdo dává namísto tohodle Molybden-disulfid - dobrý pro nouzový mazání.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
ljany
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 22 čer 2007, 18:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od ljany »

Já vypláchnul také motor u Octavie, vylil starý a nalil nový. Najel jsem pár kilometrů a zase ho vylil a nalil nový. Byl krásně čislý po vypláchnutí, ale mám olej za hubičku :D :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“