Stránka 2 z 2
Napsal: 28 úno 2010, 09:25
od Package
OťasTDi píše:Stejně jako fabiátor se zeptám,nedal se tam řidší olej,než tam byl před tím?
a co tim basnik myslel??ze ak tam dal miesto 10w40 5w40 ze sa stane co??ak dodrzi kvalitu je to uplne jedno akurat ta 10w40 je hustejsia ked je studena..pri teplom motore je to uplne jedno..
Napsal: 28 úno 2010, 09:30
od BobrCZ
OťasTDi píše:Stejně jako fabiátor se zeptám,nedal se tam řidší olej,než tam byl před tím?
Ne, ne. Pořád stejný olej, žádná změna - Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 (505.01).
Napsal: 28 úno 2010, 10:51
od OťasTDi
Packageovi bych oponoval.Vím že tohle je diesel forum,ale před octávií jsem měl fabii 1,4 16V a brutálně se mi ztrácel olej (je to slabina těhle motorů - pístní kroužky a jiné netěsnosti).Nevěděl jsem si s tím rady a vozil sebou olej na dolévání.Pak na škoda-auto fóru mě někdo poradil abych použil místo plné syntetiky polosyntetiku (polosyntetika je hustší než plná) při zachování normy VW pro tento motor.Výsledek úžasný.Přestalo se to ztrácet.To je moje zkušenost,za kterou si stojím.Jinak souhlasím - předepsanou normu dodržet!!!
Napsal: 28 úno 2010, 11:07
od Package
OťasTDi píše:Packageovi bych oponoval.Vím že tohle je diesel forum,ale před octávií jsem měl fabii 1,4 16V a brutálně se mi ztrácel olej (je to slabina těhle motorů - pístní kroužky a jiné netěsnosti).Nevěděl jsem si s tím rady a vozil sebou olej na dolévání.Pak na škoda-auto fóru mě někdo poradil abych použil místo plné syntetiky polosyntetiku (polosyntetika je hustší než plná) při zachování normy VW pro tento motor.Výsledek úžasný.Přestalo se to ztrácet.To je moje zkušenost,za kterou si stojím.Jinak souhlasím - předepsanou normu dodržet!!!
plna.polo a mineral....uz zase...pozri
www.oleje.cz
viskozita
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
Přechod z "polo"syntetiky na "plnou" syntetiku
PS:
Zvěsti o zadření motoru při záměně polosynt.oleje za syntetický z titulu nečistot a úsad v motoru jsou holý nesmysl! Moderní minerální i polosyntetické oleje mají dostatek detergentně-disperzních přísad na to, aby spolehlivě ochránily i velmi zatížený motor od vzniku a usazování karbonu a jejich základové oleje jsou stavěny tak, aby samy vykazovaly co nejnižší tvorbu tepelně oxidačních produktů. Není důvod proč nepřejít bez obav na kvalitní plně synt. olej, pokud to dovolí technický stav motoru a doporučuje výrobce motoru.Pouze v případech dřívějšího používání nekvalitního nebo nevhodného oleje může dojít při nasazení kvalitního moderního oleje (a to i čistě minerálního) k překotnému uvolnění karbonových úsad, které disperzanty nestačí rozmělnit a rozptýlit. V tom případě může dojít k ucpání některého mazacího kanálku a následné havárii motoru.
Syntetický olej není žádný zázrak! Jeho hlavní výhody oproti oleji minerálnímu spočívají v jeho viskozitně-teplotní stabilitě(vliv na rychlost promazání a pasivní odpory v motoru za studena,hlavně v zimě) a tepelně-oxidační stabilita(vliv na tvorbu vysokoteplotních úsad-karbonu aj.). Rozhodně u něj nehledejte nějaké lepší mazací schopnosti než mají minerální oleje.
Napsal: 28 úno 2010, 11:54
od OťasTDi
Ve všem co píšeš s tebou budu klidně souhlasit,protože nejsem odborník na oleje,ani jsem nepřečetl dostatek odborných článků,ale za jednou věcí si prostě stát budu,protože jsem to zažil a to je že po přechodu z plné syntetiky na polosyntetiku se mi přestal ztrácet olej a to je myslím problém zakladatele přízpěvku.Mazací schopnosti tu on ani já neřešil.Ale pokud on použil stejný olej,jaký tam měl před tím,tak je tahle debata stejně zbytečná a lepší bude poradit mu,jak zjistí,kde se mu to ztrácí
Napsal: 28 úno 2010, 12:56
od OťasTDi
Ještě si trochu rýpnu,když jsme u Castrolu. BobřeCZ četl jsi tohle?
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... ht=castrol
Napsal: 28 úno 2010, 12:57
od Package
to som ani nechcel pisat ked som videl aky olej tam dava...skusenosti podobne...
Napsal: 28 úno 2010, 13:10
od BobrCZ
Jo to jsem viděl, ale ta karbonizace se týká hlavně benzínových motoru a nikoli dieselových. Karbon vzniká oxidací oleje za přispění všech těch různých sra.ek co v tom oleji plavou.
Navíc, pokud olej splňuje příslušnou normu, tak by mělo být vcelku jedno jestli je to výrobce X nebo Y. Ty oleje se stejnou normou jsou podobné. Já osobně bych tu karbonizaci viděl na způsob jízdy-krátké tratě, časté starty, přejíždění intervalu a pod. Nic z toho u mne nehrozí.
Napsal: 28 úno 2010, 17:54
od dhfool
BobrCZ
Klidně tam ten Castrol dej. Mám na dílně rozdělaný stejný motor co máš Ty a je jako nový. Na Castrol jezdí od novoty a teď má 180.000km.
Napsal: 28 úno 2010, 18:13
od BobrCZ
Dobrá chlapi, tak jsme si probrali kvalitu oleje, ale vraťme se k problému, tj.
únik oleje z dírky v EGR. Nevím, ale já osobně to chápu jako důsledek, ale kde je ta příčina, proč se to stalo. Teoreticky - turbo - v IC olej není. Takže asi ne. Další varianta kroužky - jak už se tu někdo dotazoval na kouření z měrky - NIC takového se neděje. Takže kde je ta příčina, ten impulz který to spustil, protože se nemyslím, že by to byl problém vadného EGR. Tohle přeci není, jako když např. kape z vypoušť.šroubu. Tam je hned vidět jak důsledek, tak i příčina (špatné těsnění, málo utažené a td.) ale tady??? Opravdu se nikdo nesetkal s podobným problémem, nebo netuší jakým směrem se ubírat?

Napsal: 28 úno 2010, 18:29
od fabiátor
BobrCZ píše:Dobrá chlapi .... únik oleje z dírky v EGR....
EGR to byt nemuze, protoze do EGR se dostane jen ten olej, ktery projde odvetranim vacky zpet do sani a nebo pres netesnosti na turbu. O dehtu z vyfuku ani nemluvim.
Pokud ti po 1000km od vymeny sviti kontrolka oleje, musi to mizet jinde a zcela brutalne. Primlouval bych se za turbo, nebo nekde v motoru. A nebo mas v cudu kontrolku, respektive cidlo. Taky jsem uz videl.
Napsal: 28 úno 2010, 19:17
od dhfool
Taky bych řekl, že turbo. Ta klapka je celá uvnitř mokrá od oleje, většinou bývá sice zasraná, ale relativně suchá. A tak rychlá spotřeba oleje, když to před tím nežralo, ukazuje buď na zapečené kruhy, nebo turbo. Simerinky začínají pozvolna
