spínač světel

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5108
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Na altík je to nebezpečné,to co jsem psal je samozdřejmě přes relé,ten modrý drát je jen řídící (ovládací).Zde je to schváleno Škodovkou.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

vypínač na octavii je vybaven výstupem pro denní světla, je to pin 3, po zapnutí klíčku je na něm napětí, zmizí po otočení vypínače do polohy I nebo II, zapojení je naprosto jednoduchý
Obrázek
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

A co napr. takto: Obrázek
CAHA 125 kW TDI CR
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Re: spínač světel

Příspěvek od tomiisp »

jordee_23 píše:
flubber píše:jordee_23: teprve teď jsem si uvědomil, proč nám na školení furt cpou do hlavy větu, že jeden obrázek je víc jak tisíc slov (LOL) (noteeth) (noteeth)
Obrázek

tu to je ..tie piny ak si dobre pamatam. proste staci spojit droty co idu do konektora spinaca 13 14 16 to su obrisovky, podsvietenie palubky . mozno este nieco uz nepmatam. 4 by mali byt stretavacky.

darlington BD 677,679,681 hocijaky podobny , odpor pred je okolo 2kohm

plati pre OI a aj GIV by malo. ta oddelovacia dioda hocijaka rychla ci schotkyho na vacsi prud a primerane napatie baterke nad min 16 V (taka v zeleznom puzdre naj)

niekedy sa mi proste nechce v tej rychlosti
:D a najdes toho mraky rozne zapojenia s citacmi impulzov az neviem po ake ..ja som si vymyslel aj s operakom , ked zacne altik dobijat a stupne napatie nad nejaku nastavenu hodnotu (cca 14V treba zmerat) zapne svetla :O) na GIII to tak mam roky. niekde to ale neslo dobre ...blbe altiky mali chlapi a ja lenivy ..atd ..takze predsa len musim vacsinou hladat ten slabomodry drot od altika (LOL)
preco tak barbarsky a zlozito ? uplne zbytocne, aj origo veci od koncernu pouzivaju rele priamo ovladane cez Dcko na altiku (napr. nezavisle kurenie - 3x rele na Dcku) :) a ta schema s RC sa da jednoducho zredukovat na jednu zenerku, dva odpory a tranzistor (darlington zbytocny) a bude fungovat spolahlivejsie :) a citac impulzov,operacny zosilovac ? to sme sa vratili v case o 20rokov dozadu ? :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

Marek77 píše:Na světla pro denní svícení si vytahni plus od žárovky parkovacího světla přímo v motorovém prostoru a jako napájení použij D+ od altíku. Proboha, vždyť je to tak jednoduchý.....

Plusový drát od denního svícení zapoj na D+ od altíku. Minusový drát napoj na plusový drát žárovky parkovacího světla. Tam je normálně nula, takže po naskočení motoru bude na D+ napětí proti nule a denní svícení se rozsvítí. Jakmile otočíš spínačem světel a rozsvítíš parkovačky, na žárovkách parkovaček naskočí napětí - tím na denním svícení bude plus proti plusu a denní svícení zhasne.

toho bych se trošku bál...
ono nejsou světla,jako světla-ty čínské zdechliny,co svítí jako bludičky mají odběr pár miliampér,ale kvalitní světla pro denní svícení mají 4 ks i 4Watových led diod=16W jedno světlo-máš dvě =32W! to už je dost,tak doufej,že ti někdo nepřinese odpálený altík...... :-D

tohle zapojení je fakt jednoduché,jen místo světel bych takhle spínal relé...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5108
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Huml píše:vypínač na octavii je vybaven výstupem pro denní světla, je to pin 3, po zapnutí klíčku je na něm napětí, zmizí po otočení vypínače do polohy I nebo II, zapojení je naprosto jednoduchý
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ale tento 3 Pin je pod napětím i při nenastartovaném motoru,můj modrý kabel (info od dobíjení) má napětí po nastartování.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Možná mě někdo ukamenuje,ale ovladací plus beru ze zpátečkového spínače,ovládací kostru z obrysového světla,hlavní napájení od baterky přes pojistku.Zapnu klíček,světla se rozsvítí,zapnu obrys a světla zhasnou.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“