spínač světel
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5108
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: spínač světel
preco tak barbarsky a zlozito ? uplne zbytocne, aj origo veci od koncernu pouzivaju rele priamo ovladane cez Dcko na altiku (napr. nezavisle kurenie - 3x rele na Dcku)jordee_23 píše:flubber píše:jordee_23: teprve teď jsem si uvědomil, proč nám na školení furt cpou do hlavy větu, že jeden obrázek je víc jak tisíc slov![]()
![]()
tu to je ..tie piny ak si dobre pamatam. proste staci spojit droty co idu do konektora spinaca 13 14 16 to su obrisovky, podsvietenie palubky . mozno este nieco uz nepmatam. 4 by mali byt stretavacky.
darlington BD 677,679,681 hocijaky podobny , odpor pred je okolo 2kohm
plati pre OI a aj GIV by malo. ta oddelovacia dioda hocijaka rychla ci schotkyho na vacsi prud a primerane napatie baterke nad min 16 V (taka v zeleznom puzdre naj)
niekedy sa mi proste nechce v tej rychlosti
a najdes toho mraky rozne zapojenia s citacmi impulzov az neviem po ake ..ja som si vymyslel aj s operakom , ked zacne altik dobijat a stupne napatie nad nejaku nastavenu hodnotu (cca 14V treba zmerat) zapne svetla :O) na GIII to tak mam roky. niekde to ale neslo dobre ...blbe altiky mali chlapi a ja lenivy ..atd ..takze predsa len musim vacsinou hladat ten slabomodry drot od altika



OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik 

Marek77 píše:Na světla pro denní svícení si vytahni plus od žárovky parkovacího světla přímo v motorovém prostoru a jako napájení použij D+ od altíku. Proboha, vždyť je to tak jednoduchý.....
Plusový drát od denního svícení zapoj na D+ od altíku. Minusový drát napoj na plusový drát žárovky parkovacího světla. Tam je normálně nula, takže po naskočení motoru bude na D+ napětí proti nule a denní svícení se rozsvítí. Jakmile otočíš spínačem světel a rozsvítíš parkovačky, na žárovkách parkovaček naskočí napětí - tím na denním svícení bude plus proti plusu a denní svícení zhasne.
toho bych se trošku bál...
ono nejsou světla,jako světla-ty čínské zdechliny,co svítí jako bludičky mají odběr pár miliampér,ale kvalitní světla pro denní svícení mají 4 ks i 4Watových led diod=16W jedno světlo-máš dvě =32W! to už je dost,tak doufej,že ti někdo nepřinese odpálený altík......

tohle zapojení je fakt jednoduché,jen místo světel bych takhle spínal relé...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5108
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Huml píše:vypínač na octavii je vybaven výstupem pro denní světla, je to pin 3, po zapnutí klíčku je na něm napětí, zmizí po otočení vypínače do polohy I nebo II, zapojení je naprosto jednoduchý



Ale tento 3 Pin je pod napětím i při nenastartovaném motoru,můj modrý kabel (info od dobíjení) má napětí po nastartování.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené