Napsal: 26 bře 2010, 23:21
Na altík je to nebezpečné,to co jsem psal je samozdřejmě přes relé,ten modrý drát je jen řídící (ovládací).Zde je to schváleno Škodovkou.
preco tak barbarsky a zlozito ? uplne zbytocne, aj origo veci od koncernu pouzivaju rele priamo ovladane cez Dcko na altiku (napr. nezavisle kurenie - 3x rele na Dcku)jordee_23 píše:flubber píše:jordee_23: teprve teď jsem si uvědomil, proč nám na školení furt cpou do hlavy větu, že jeden obrázek je víc jak tisíc slov![]()
![]()
tu to je ..tie piny ak si dobre pamatam. proste staci spojit droty co idu do konektora spinaca 13 14 16 to su obrisovky, podsvietenie palubky . mozno este nieco uz nepmatam. 4 by mali byt stretavacky.
darlington BD 677,679,681 hocijaky podobny , odpor pred je okolo 2kohm
plati pre OI a aj GIV by malo. ta oddelovacia dioda hocijaka rychla ci schotkyho na vacsi prud a primerane napatie baterke nad min 16 V (taka v zeleznom puzdre naj)
niekedy sa mi proste nechce v tej rychlosti
a najdes toho mraky rozne zapojenia s citacmi impulzov az neviem po ake ..ja som si vymyslel aj s operakom , ked zacne altik dobijat a stupne napatie nad nejaku nastavenu hodnotu (cca 14V treba zmerat) zapne svetla :O) na GIII to tak mam roky. niekde to ale neslo dobre ...blbe altiky mali chlapi a ja lenivy ..atd ..takze predsa len musim vacsinou hladat ten slabomodry drot od altika
Marek77 píše:Na světla pro denní svícení si vytahni plus od žárovky parkovacího světla přímo v motorovém prostoru a jako napájení použij D+ od altíku. Proboha, vždyť je to tak jednoduchý.....
Plusový drát od denního svícení zapoj na D+ od altíku. Minusový drát napoj na plusový drát žárovky parkovacího světla. Tam je normálně nula, takže po naskočení motoru bude na D+ napětí proti nule a denní svícení se rozsvítí. Jakmile otočíš spínačem světel a rozsvítíš parkovačky, na žárovkách parkovaček naskočí napětí - tím na denním svícení bude plus proti plusu a denní svícení zhasne.
Huml píše:vypínač na octavii je vybaven výstupem pro denní světla, je to pin 3, po zapnutí klíčku je na něm napětí, zmizí po otočení vypínače do polohy I nebo II, zapojení je naprosto jednoduchý