Vrzani

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

Hodně lidí neví a nevědi to mnohdy ani servisy že na stabilizítor o průměru 19 mm se nedávají silentbloky 19 mm ale dává se správně 17 mm, na stabilizátor 21 mm se dávají silentbloky o vnitřnim průměru 19 mm a na stabilizátor o průměru 23 mm se dává 21 mm (některý výrobci 22 mm ). Dokonce druhovýroba to neví a vyrábí silentbloky o průměru 23 mm ale ty jsou na nic, právě protože na stabilizátor 23 mm patří silentblok 21 mm. 23 mm guma je tam trochu volná při zatížení, vrže a nebo to vydává rúzný zvuky.

Je jasný že montáž "menšího" silentbloku je často obtížná, je potřeba pořádně stlačit sponu a nebo dát o něco delší šroub ale jedině tak se člověk vyhne pozdějším potížím s "mlácení" a různym "vrzánim".

VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4905
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Kuba píše:Hodně lidí neví a nevědi to mnohdy ani servisy že na stabilizítor o průměru 19 mm se nedávají silentbloky 19 mm ale dává se správně 17 mm, na stabilizátor 21 mm se dávají silentbloky o vnitřnim průměru 19 mm a na stabilizátor o průměru 23 mm se dává 21 mm (některý výrobci 22 mm ). Dokonce druhovýroba to neví a vyrábí silentbloky o průměru 23 mm ale ty jsou na nic, právě protože na stabilizátor 23 mm patří silentblok 21 mm. 23 mm guma je tam trochu volná při zatížení, vrže a nebo to vydává rúzný zvuky.

Je jasný že montáž "menšího" silentbloku je často obtížná, je potřeba pořádně stlačit sponu a nebo dát o něco delší šroub ale jedině tak se člověk vyhne pozdějším potížím s "mlácení" a různym "vrzánim".

23 milimetrová guma v prvovýrobě asi ani není.alespoň ve škodovce jí nemaj...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

[quote="Kuba"]Hodně lidí neví a nevědi to mnohdy ani servisy že na stabilizítor o průměru 19 mm se nedávají silentbloky 19 mm ale dává se správně 17 mm, na stabilizátor 21 mm se dávají silentbloky o vnitřnim průměru 19 mm a na stabilizátor o průměru 23 mm se dává 21 mm (některý výrobci 22 mm ). Dokonce druhovýroba to neví a vyrábí silentbloky o průměru 23 mm ale ty jsou na nic, právě protože na stabilizátor 23 mm patří silentblok 21 mm. 23 mm guma je tam trochu volná při zatížení, vrže a nebo to vydává rúzný zvuky.

Je jasný že montáž "menšího" silentbloku je často obtížná, je potřeba pořádně stlačit sponu a nebo dát o něco delší šroub ale jedině tak se člověk vyhne pozdějším potížím s "mlácení" a různym "vrzánim".
Zas som o niečo múdrejši. (LOL)
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

morose píše:pokud to vrza za sucha takto najdes snadno - lokalne namoc postupne cepa a silentbloky.

Suche kulaky ramen, nebo gumy stabilizatoru. Ja mel ty gumy tak opetrebeny ze tukaly do podlahy. Dal jsem FEBI a vrzou jak stara kara:)))
Mne to robi len jedna strana.V servise mi ešte pred výmenom tlmičov povedal že to je horne uloženie tlmiča ta guma.Ale auto je po vymene prednych tlmičov+ostatny material k tomu potrebny :D Ono to vrzga iba sem tam. Asi to bude uloženie stabilizatoru.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od morose »

no tak to jsem si kupil blby gumy. Jaksi jsem predpokladal ze se to prodava pro dany prumer tyce a ne ze nekdo meri diru v rozriznuty gume....Koupim tedy mensi a nebo tam priskripnu kus staryho drazkovyho remene a bude ticho taky... (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“