Lehká kola
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak jestli to není kvůli závodům, tak bych se za váhou tolik nehnal. Spíš bych se pro ty naše silnice porozhlédnul po pevných kolech...
Ale samozřejmě třeba 13kg na 17" disk už je dost. Je to neodpružená hmota a pak i trpí podvozek.
I když u disku je to nejvíc znát- velká váha daleko od středu otáčení ( s gumou už se toho tolik nedá udělat ), tak podobný efekt udělají i brzdy.
Je sice moc pěkné si dát na auto brzdy z G5 GTI ( 345mm ), ale kotouč váží přes 12kg...
Takže to je třeba také promyslet.
Před časem jsem googlil obrázky kol a vyrazily mi dech jedny BBS.
Tak hned dohledávám cenu ( už je vidím na autě
), ale cena cca 40000,-...
Za kus.
Mimochodem- váha 8,75x19" pouhých 7.4kg...
To si můžou i Ultraleggery jen nechat zdát ( 8x19" 9kg ).
No taky mě mohlo trknout, že při označení BBS F1 bude něco v nepořádku.
Ale jsou fantastické...

Uploaded with ImageShack.us
Ale samozřejmě třeba 13kg na 17" disk už je dost. Je to neodpružená hmota a pak i trpí podvozek.
I když u disku je to nejvíc znát- velká váha daleko od středu otáčení ( s gumou už se toho tolik nedá udělat ), tak podobný efekt udělají i brzdy.
Je sice moc pěkné si dát na auto brzdy z G5 GTI ( 345mm ), ale kotouč váží přes 12kg...
Takže to je třeba také promyslet.
Před časem jsem googlil obrázky kol a vyrazily mi dech jedny BBS.
Tak hned dohledávám cenu ( už je vidím na autě
Za kus.
Mimochodem- váha 8,75x19" pouhých 7.4kg...
To si můžou i Ultraleggery jen nechat zdát ( 8x19" 9kg ).
No taky mě mohlo trknout, že při označení BBS F1 bude něco v nepořádku.
Ale jsou fantastické...

Uploaded with ImageShack.us
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
To bude tym ze tie 17" pod 7kg su prioritne urcene na okruhy kde chodia po koberceku cize na pevnost sa nemusi klast az taky doraz a s vahou mozu ist dole. Kdezto EVO Corse su konstruovane na rally kde dostavaju riadne na pysky takze pevnost je prvorada a odnej zavysi aj vaha. Ked si uvedomte ze nase cesty niesu nic moc tak by ma zaujimala zivotnost tych 17" pod 7kg. A celkovo sa tu bavime o sprostostiach. Aby sa clovek bal ze pre posrate kolesa mu ukradnu cele auto, ako sa to zvykne robit 
Pravda!Rotující váha je hodně důležitá jak pro brzdy,tak pro akceleraci.
za 1. váhu kol musiš vézt
za 2. váhu kol musiš roztočit
za 3. kola jsou jediná neodpružená část na autě
Každé kilo v autě zvyšuje spotřebu, ale než kupovat o 10 tis dražší kola, která jsou dohromady lehčí o 10 kilo je asi levnější si v autě uklidit a nebo jezdit s 10 litry v nádrži méně- doposud je kilo jako kilo. Když ale vezmeš v úvahu za 2. a za 3. pak už není kilo jako kilo. Je obrovský rozdíl, jestli roztáčíš celkem 5O kilo nebo 3O kilo. Potřeba energie na roztočení 5O kil do 1200 otáček za minutu (zhruba 100km/hod) je vetší než těch 5O kilo jenom vézt. Navíc u kol jsou dva pohybu, jeden ve směru jízdy a druhý kolem své osy. Na tyhle dva pohyby musíš energii nejenom vydat pří akceleraci, ale i při brždění. Určitě se do závodních aut nedávají odlehčené setvačníky jenom proto, aby bylo auto celkově lehčí! A za poslední, představ si půl metru dlouhou násadu (tolik asi múže mít rameno nápravy s kolem) nakonec násady dej kladivo o váze 50g a veď úder, to samé zopakuj s 25Og a pocítíš rozdil a to je ona jediná neodpružená část auta.
Shrnuto, určitě bych místo kulatého nebo hranatého designu kol řešil, jestli májí o kilo víc nebo míň.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
no nutno podotknout že kola a gumy nejsou z daleka jediná neodpružená hmotnost
neodpružené jsou taky brzdy, náboj, těhlice, ramena a vlastně i tlumič a pružina... ne nadarmo jsou sportovní více pístkové brzdy vyrobeny z duralu a jiných lehkých slitin, jsou mnohonásobně lehčí než klasické litinové.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Chalani, sorry ale riesite hovadiny.... ci je koleso 1-2kg tazsie ti je pri 19-20kg prakticky jedno... kupim 7kg super-drahe koleso a obujem na neho 11kg gumu - kde je tu efekt??? Tak ako uz naznacil TDItech, na okruhu ta to stoji cenne desatinky => ma vyznam to riesit, ale tam sa na to neobuvaju bezne gumy
Na bezne jazdenie to pocitis len s nutnou davkou predstavivosti... A otazka neodpruzenej hmotnosti a zivotnosti?? Na nasich cetach? Ale prosim vas.... skor by som sa bal o zivotnost tych kolies, ako ci mi to bude viac setrit loziska a ramena s ulozeniami, ktore budu dostavat supy tak ci onak
Aby kolesa tvorili 1/4-1/3 ceny auta mi uz pride poriadne pritiahnute za vlasy 
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
To urcite nie... ako vzdy bude dobra ta zlata stredna cesta 
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
subz3ro_tdi píše:Chalani, sorry ale riesite hovadiny.... ci je koleso 1-2kg tazsie ti je pri 19-20kg prakticky jedno... kupim 7kg super-drahe koleso a obujem na neho 11kg gumu - kde je tu efekt??? Tak ako uz naznacil TDItech, na okruhu ta to stoji cenne desatinky => ma vyznam to riesit, ale tam sa na to neobuvaju bezne gumyNa bezne jazdenie to pocitis len s nutnou davkou predstavivosti... A otazka neodpruzenej hmotnosti a zivotnosti?? Na nasich cetach? Ale prosim vas.... skor by som sa bal o zivotnost tych kolies, ako ci mi to bude viac setrit loziska a ramena s ulozeniami, ktore budu dostavat supy tak ci onak
Aby kolesa tvorili 1/4-1/3 ceny auta mi uz pride poriadne pritiahnute za vlasy
ma to vyznam, kamarat na Ibize menil 16" disky, nejake tazke OZ Cobra za Allegerita, z 9,9 kg na koleso siel na 6,1445 kg na koleso, a ten rozdiel bol neporovnatelny.. .
Ibiza FR 2.0TDI - Bocanegra
ex - Seat Leon TopSport 1,9 TDI 150 PS/320NM - upgradena 181PS/413NM ( chip + Milltek vyfuk )
ex - Seat Leon TopSport 1,9 TDI 150 PS/320NM - upgradena 181PS/413NM ( chip + Milltek vyfuk )
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
4kg je dost.. ja pisem o 1-2kg
vacsina kvalitnejsich 17" diskov ma vahu okolo 8kg... napr. moje dvojdielne kovane BBS RKII maju 9.4kg... v odlievanej verzii (RK) iba 7,5kg, ale uprednostnil som vacsiu pevnost a luxusnejsi vzhlad 
Inak prajem kamaratovi vela stastia na nasich tankodromoch... a davam kontakt na firmu, ktory urcite vyuzije: http://www.profipneuservis.sk/kontakty/

Inak prajem kamaratovi vela stastia na nasich tankodromoch... a davam kontakt na firmu, ktory urcite vyuzije: http://www.profipneuservis.sk/kontakty/
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
kamárat zatiaľ problém nemá a s diskami som maximálne spokojný.....subz3ro_tdi píše:4kg je dost.. ja pisem o 1-2kgvacsina kvalitnejsich 17" diskov ma vahu okolo 8kg... napr. moje dvojdielne kovane BBS RKII maju 9.4kg... v odlievanej verzii (RK) iba 7,5kg, ale uprednostnil som vacsiu pevnost a luxusnejsi vzhlad
Inak prajem kamaratovi vela stastia na nasich tankodromoch... a davam kontakt na firmu, ktory urcite vyuzije: http://www.profipneuservis.sk/kontakty/