Stránka 2 z 3
Napsal: 17 srp 2010, 21:11
od Marek_A4
je dobre namazat vazelinou s obsahom medi...
Napsal: 17 srp 2010, 21:16
od OťasTDi
Marek_A4 píše:je dobre namazat vazelinou s obsahom medi...
je fakt,že hliník se železem je strašný svinstvo,kor když to nikdo několik let nepovoloval...
Napsal: 17 srp 2010, 22:19
od brankar30
Marek_A4 píše:je dobre namazat vazelinou s obsahom medi...
to ano..suhlasim..

Napsal: 18 led 2017, 00:05
od babrak
Obnovim trosku tuto temu. Vymontoval som zhavice a dostal som radu natriet zavity nových medenou vazelinou. Niekto tvrdi ze je to este horsie ked sa zapecie a niekto tvrdi ze prave to pomoze pri dalsej vymene pri povolovani. Teraz neviem kde je pravda. Mazat ci nemazat popripade vase skúsenosti by mi dost pomohli. Dakujem
Napsal: 18 led 2017, 00:37
od TDI tech
Hlavne vycisti zavity, toc chvilku starterom motor (cca. 10s) aby vyfukalo vonku bordel ktory mohol spadnut do valcov a nakoniec vsetky diery dokladne vyfukaj stlacenym vzduchom. Potom natri zhavice (tu zavitovu cast az po sedlo) medenou vazelinou a zasrubuj ich dnu. Nakoniec ich podotahuj na 10Nm. V prirucke sice pise ze sa maju tahat na 15Nm, ale mne sa to vidi vela.
Napsal: 18 led 2017, 09:57
od NOVON
Medenou vazelinu NENI DOBRE davat k hliniku,zasadni chyba..Vznika tam elektrochemicka koroze.Kdyz maznout,tak keramickou pastou.
Napsal: 18 led 2017, 10:13
od TDI tech
Je pravda ze hlinik a med sa navzajom nemusia, ale neviem ci ta keramika nebude posobit ako izolant a zvacsi prechodovy odpor

Napsal: 18 led 2017, 10:15
od stanomx
Podľa mňa je najlepšia medena pasta, máš to aj na obale napísané veľa krát, že je to na spoje sviečka/hlava, vyfukove skrutky a neviem čo ešte. Vodivosť zaruči zmenšenú oxidáciu medzi 2mi materiálmi
Napsal: 18 led 2017, 10:17
od dream7000
medenou urcite nie...je na to specialna pasta napr. BERU
Napsal: 18 led 2017, 10:32
od NOVON
dream7000 píše:medenou urcite nie...je na to specialna pasta napr. BERU
Ano,to jsem nenapsal,pastu dela BERU.
Napsal: 18 led 2017, 10:33
od TDI tech
Pouzivam medenu uz roky a nikdy problem nebol, tak teraz neviem.
Napsal: 18 led 2017, 10:39
od NOVON
Je to podobne z ALU koly.Borci maznou stred naboje medenkou a po case se divi,ze ty kola zase nejdou lehce sundat,jak ten hlinik oxiduje a nabyde.Medenka je dobra,ale na kombinaci "zelezo-zelezo".
Dalsi priklad,alu brzdove trmeny.Vyzrane packy z venkovni strany trmenu,kdyz se podmazavaji desky medenkou..
Napsal: 18 led 2017, 10:45
od NOVON
TDI tech píše:Pouzivam medenu uz roky a nikdy problem nebol, tak teraz neviem.
Mno tak muzes pouzivat dal,hadat se nebudu

Letos jsem daval nove zhavky na obe svoje okty a nemazal jsem to nicim,sly pekne vysroubovat i pak prstama zasroubovat,tak jsem usoudil,ze neni az tak potreba mazat.Mozna neuskodi protahnout zavity zavitnikem,ale ten nemam.
Napsal: 18 led 2017, 11:46
od dream7000
treba si skusit vybrat zhavice napr. land rovera alebo z CDI mercedesu kde je závit M8 a potom sa clovek nauci pouzivat to co sa odporúča používať.....len vždy je na tom na pi.u mechanik ktorému to doniesli urobiť...nikdy nie ten čo to namaže kadečím pri montáži a nestara kto sa s tým bude .ebať aby to vykrútil....
Napsal: 18 led 2017, 11:55
od Marek77
BTW: Stejně tak existuje i hliníková pasta. Používáme ji v práci při montáži nerezových šroubů do fermentorů.
Měděná pasta má označení Cu800, hliníková má Al1100.