Stránka 2 z 2

Napsal: 01 říj 2010, 09:08
od boobika
koukni třeba sem http://cs.wikipedia.org/wiki/Vzn%C4%9Btov%C3%BD_motor

a můžeš se proklikat dál, podle chuti ;)


jinak myslím, že 2t diesel se ještě pořád montuje jako lodní motor.

Napsal: 22 lis 2010, 09:03
od janci199
ok uz mi to je jasne a nejake vyhody/nevyhody oproti klasickemu TDI? pocul som ze tieto PD motory idu pekne od spodu u TDI od 2000 otacok kym nezapne turbo.

Napsal: 22 lis 2010, 09:25
od Marek77
Tak to není tak úplně přesné. Mám motor AFN s rotačním čerpadlem a běžně běží od 1500 otáček. Takže to není tak docela pravda.

Výhody a nevýhody jednotlivých systémů naftových motorů jsou spíš specifické. Obecně se o tom mluvit nedá.

Dá se laicky říct, že naftové systémy (z hlediska principu plnění) jsou tři:

Mechanické (elektromechanické) čerpadlo - rotační nebo řadové
Pumpe-Düse - elektromechanické sdružené vstřikovače
Common-Rail - vysokotlaké rotační čerpadlo, které přetlakem naplní zásobník a z něho jednotlivými odbočkami jsou zásobené vstřikovače, které v určitém okamžiku dávkují přesné množství paliva do jednotlivých válců

Dvoudobý naftový motor je kapitola sama pro sebe - je to starý systém, který se řadu let již nevyrábí. Mohl by ses s ním setkat například v sovětských lokomotivách Sergej. V autech pokud vím tento systém nikdy nebyl použit.

Napsal: 22 lis 2010, 10:18
od tomiisp

Napsal: 13 pro 2010, 13:49
od janci199
dakujem len skoda ze to neni v cz :)

Napsal: 13 pro 2010, 14:07
od RR
Už název samotný ti naznačuje funkci Pumpe(čerpadlo)-Düse(tryska)...a to začleněno do jediného komponentu...
Tento systém se už používal u Lokomotiv typu tuším srgej, ale to opravdu nevím přesně..Tak že žádný přelomový objev to v případě VW nebyl....
Obrázek