Sustruzenie brzdovych kotucov od BOSCHU

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

subz3ro_tdi píše:
1pavel píše:připadá mě že tady někdo lobuje za prodejce dílů
ak myslis mna tak si ma celkom pobavil :)
nemam najmensi dovod za niekoho lobovat, radim podla vlastneho vedomia a svedomia
:D v tomhle jsem si dělal srandu , jinak když jsou kotouče zvlněné nebo narezlé hlavně dostatečně tlusté !!! nevidím důvod proč je neorovnat a orovnat i desky pokud zůstávají původní , hlavně to chce aby to dělal někdo kdo ví jak na to , aby to nedopadlo hůř než předtím , osobně jsem orovnal už dost kotoučů většinou narezlé od dlouhého stání a nikdy s tím nebyl problém
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

ja netvrdim ze nie, ale jeho problem to nevyriesi, len ho trochu oddiali :)
osobne nemam nic proti rovnaniu na sustruhu, uz ked to ma byt, ale reco bola o porovnani s profi pristrojmi...... moze byt aj sikovny sustruznik, nikdy to neupne tak aby sa to kvalitou rovnalo tomu co dosiahne s profi zariadeniami ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A jako profi zařízení bereš co? Rovnání kotoučů na CNC mašině? :)

Nedovedu si představit jak se chová soustružený kotouč, uložený na náboji přes jedno dvouřadé ložisko v těhlici.

Co jezdím stáčet kotouče k Origošovi, ten má na stáčení kotoučů masivní soustruh Volman z roku x a výsledky jsou excelentní.
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Tomas.cz píše:A jako profi zařízení bereš co? Rovnání kotoučů na CNC mašině? :)

Nedovedu si představit jak se chová soustružený kotouč, uložený na náboji přes jedno dvouřadé ložisko v těhlici.

Co jezdím stáčet kotouče k Origošovi, ten má na stáčení kotoučů masivní soustruh Volman z roku x a výsledky jsou excelentní.
k tomuto se nedá nic dodat, platí do puntíku :-)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já nechávám normálně točit kotouče.Dělá mi to jeden šikovný soustružník za 100-ks.Pokud se zkroutí je to jediné řešení ho srovnat na soustruhu.Pak už se nezvlní.vyzkoušeno na X octách.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Tomas.cz píše:A jako profi zařízení bereš co? Rovnání kotoučů na CNC mašině? :)
Ak si nepostrehol, bavili sme sa o PRO-CUT PFM 9.0 sustruhu, to ja osobne povazujem za profi zariadenie, sustruh nie je v tomto ponimani profi zariadenie, ale len obycajny noz a kvalita ukonu zavisi prevazne od sikovnosti obsluhy.
Tomas.cz píše:Nedovedu si představit jak se chová soustružený kotouč, uložený na náboji přes jedno dvouřadé ložisko v těhlici.
No povedal by som ze prave to je to patentovane know-how, ktore ti zabezpeci ze kotuc je customizovany presne na tvoje auto a nemal by byt problem s krutenim apod. Nechcem sa k tomu vyjadrovat, nie som technik ktory to zariadenie pouziva, ale predpokladam ze ked si za to niekto vypyta 50 eur tak dava doklad a zaruku, takze bud to funguje alebo ti vznika narok na reklamaciu.

P.S. Fakt nemam nic proti sustruhom ani sustruznikom, ale doba pokrocila a su stroje a technologie ktore su proste presnejsie ako klasicke sustruhy a ich obsluha :-) Je na kazdom co si vyberie...
Tu je zaujimave video na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=qAOFErcUMoE
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

subz3ro_tdi
Souhlasím. Je to nejlepší dostupná metoda na srovnání kotoučů. Chtěl jsem si ten stroj pořídit, ale tu cenu by nikdo neakceptoval a návratnost investice do něj by byla dost dlouhá, jestli by se vůbec vrátila...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
miraspetrowski
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 15 úno 2007, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. cr

Příspěvek od miraspetrowski »

já dělám kotouče na předpotopním Wolmanovi a nikdy se mi nestalo,že by se něco zpět zvlnilo,může tam být nějaké pnutí třeba z výroby,ale to by se vlnily polovině naší republiky,když vemem v potaz průměr věku aut tady u nás,raději bych zameřil zraky na brzdiče,jestli dobře odlehnou po brzdění,stačí málo,na delší cestě se ohřejou, a je to,nebo stačí kaluž na silnici a teplej kotoč k tomu a je to taky,jinak stáčení je běžná věc,a někdy chce i nový díl před montáží upnout, a hodinkama změřit házivost bez ohledu jestli je to od bosche,feroda nebo ate :roll:
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Soustruh je soustruh, na co pořizovat drahou mašinu a soustružit rezavé kotouče přirezlé k náboji..?Jestli je to tak ůžasné, proč se nedodávají polotovary nových kotoučů a nedodělávají se na náboji ..?Soustružený kotouč /u nás borec 100kč/kus a nestane se, že by házel/ je stejně kvalitní jako soustružený kotouč na náboji...jestli ne, je křivý náboj...Měl jsem za to, že každý správný byznysmen šetří náklady a každý zbytečný výdaj zruší...Neříkám, že tam, kde je na to neustále kšeft, se to nevyplatí , ale v malé dílně je lepší přidat mechanikovi, který to bude dělat, nebo zaměstnat soustružníka s podmínkou, že nevstoupí do odborů a nebude odmlouvat... :)
nepropadat panice...
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Jako tenhle problem se už dávno řešil v Německu a vyřešil.
Je blbost, že kotouče od tohodle výrobce, nebo tohodle hází, nebo nehází.
Nehází žádný. Je to jen a jen v montáži.
Základ je pořádně vyčistit náboj.
Největší problém je zamaštění nového kotoče. Jsou přesně obrobené, kolikrát i broušené.
Stačí na odmastěný kotouč obtisknout mastný špinavý palec ruky. Garantuju, že po třech tis. km se projeví házení.
U stáčených kotoučů to neni tak náchylný, protože už nejsou tak hladký.
Klidně nevěřte. Je mi to jedno.
Sousedi to dělají v čistých rukavicích! A já:))
Umeju si aspoň ruce.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

conti píše:Jako tenhle problem se už dávno řešil v Německu a vyřešil.
Je blbost, že kotouče od tohodle výrobce, nebo tohodle hází, nebo nehází.
Nehází žádný. Je to jen a jen v montáži.
Základ je pořádně vyčistit náboj.
Největší problém je zamaštění nového kotoče. Jsou přesně obrobené, kolikrát i broušené.
Stačí na odmastěný kotouč obtisknout mastný špinavý palec ruky. Garantuju, že po třech tis. km se projeví házení.
U stáčených kotoučů to neni tak náchylný, protože už nejsou tak hladký.
Klidně nevěřte. Je mi to jedno.
Sousedi to dělají v čistých rukavicích! A já:))
Umeju si aspoň ruce.

hm takto ti řeknu že jeden učen dal na auto ty zadrbané kotouče konzervačním olejem přímo ze sáčku nasadil desky a jel auto projet, co se dělo dál nevím ale auto brzdí v pohodě víc jak rok,

učen po týdnu naše řady musel opustit snaživý byl ale hrozný blb :-D milo
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

nikdy to neupne tak aby sa to kvalitou rovnalo tomu co dosiahne s profi zariadeniami
.
Já mám soustruh speciálně upraven na kotouče a bubny, speciálně upravené nástroje. Nic jiného na tom nedělám. Troufnu si tvrdit, že tak jako já to upne málokdo.
Diskuse o soustružení kotoučů na CNC je zcela planá, protože tam je hodina dražší, než kotouče s detičkama, ráfkem a pneumatikou. (crazy)
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

ideální orovnání kotoučů jde jen jak ve výrobě - broušením a ne soustružením , ale to se bavíme o setinách ne li tisícinách mm , co normální smrtelník na autě nepozná ;)
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

conti-budeš se divit, ale dávám si na to pozor neošmatat nový kotouč, který samo nejdříve omeju benzinem nebo jiným odmaštovadlem..A nešahám na to z důvodu, abych nezamastil stykovou plochu/to bych to nemusel mýt/,ale ten důvod, který uvádíš Ty jsem netušil..a myslím si, že to je trochu přehnané..Ale možné je všechno.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ideální orovnání kotoučů jde jen jak ve výrobě - broušením a ne soustružením
Je to o drsnosti povrchu. Jemné soustružení má větší drsnost než broušení o tom není pochyb. Rozdíl ale není moc velký. Tady jde hlavně o rovinnost a házivost obou ploch a hlavně o to, aby všechy plochy (obě brzdící i upínací) měly společnou osu. Toho lze při soustružení na jedno upnutí dosáhnout. Ten povrch po pár stech km je úplně stený a když se jezdí v zimě v soli, tak je stejně zrezlej. Destičky ten soustružený vyhladí a je to nastejno.
Důležité je rozhodnout, zda se renovace vyplatí, nebo ne. Zadní kotouče na O1 se dají koupit za 400, tak ty se nevyplatí stáčet.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“