Stránka 2 z 2

Napsal: 07 pro 2010, 19:35
od turbo kamna power
ty jsi už tady někdy viděl -50°C ? Já jsem teda v čr zažil nejvíc -25°C a to nastartoval i můj naftovej golf, takže bych se diesela nebál.

Napsal: 07 pro 2010, 23:12
od jear ewing
turbo kamna power píše:ty jsi už tady někdy viděl -50°C ? Já jsem teda v čr zažil nejvíc -25°C a to nastartoval i můj naftovej golf, takže bych se diesela nebál.
U Ivana za stodolou byvá i více než -50 C

Ale i u nás občas je i - 40 C
http://www.e-pocasi.cz/pred-80-lety-byl ... 2-2-c.html

Napsal: 07 pro 2010, 23:19
od turbo kamna power
:D já ale nejsem Ivan, ani u něj nebydlím, takže mi je jedno že on má na sibiři za stodolou -60°C

no a když jednou za 80 let nenastartuju, tak mě to nezabije (noteeth) prostě ten diesel mi u defendera nepříjde jako slabina. Je to prostě užitkový auto. Většina dodávek a náklaďáků jsou taky diesely

Napsal: 08 pro 2010, 08:21
od jericho-3
Užitková auta jsou nejlepší a Defender, co mám spíše z doslechu od kolegy je jeden z mála smysluplných čtyřkolek na práci..Málo píčovin, více účelnosti...A co se týče startování v mrazu, pořád mi vrtá hlavou, proč všichni výrobci opustili systém dekomprese-viz zetor 50.? Např 4 krát dekompresor z mopeda do každého válce -společně zmáčknout při startu, roztočit motor /stačí i vybitá baterie/ a pustit a bum...Bez elektriky, jen trochu zasyčí a už se jede...Že by měli strach, že tlak prostřelí kapotu? :D (LOL)

Napsal: 08 pro 2010, 12:49
od Pája 19
Mám Defendera jako služebáka a tak mám pár postřehů. Průjezdnost slušná, váha obrovská(hliník nehliník), rezne dost(ročník 94), startuje dokonale, nafta zamrzá pravidelně při -10ti, luxus žádnej, spotřeba deset nafty, netopí a všude strašně táhne průvan.
Když sem kecal s vojákama už nevim v kterym újezdě, tak říkali, že při srovnávacích cvičeních, se mohli jít MB Géčka, Defendery a jiný offroady zahrabat před starejma UAZama. Na ty se nic nechytá.

Napsal: 08 pro 2010, 13:00
od Martin Kanňuch
Mam tak isto Defendera a to auto je vsetko len nie komfort vahu to ma primeranu robustnosti hlavne ze z toho v terene neodpadavaju suciastky ako z inych SUV dnesnej doby. Mam TD5 cize PDcko, starty to ma na brnk ale ta turbo diera je tam obrovska :D ma to staly pohon 4x4 plus uzavierka medzinapravoveho difu + redukcia. Co sa tyka MB G tak sa stale vyraba aj profesionalna verzia cize skoro ziadne calunenie. Aby si zavrel dvere tak stym musis trieskat jak hovado a ma to 3 x baterku dva su na 24v rozvod a jedna je v interieri na 12v rozvod. A hlavne to ma uzavierky vsetkych 3 difov ;) A to najpodstatnejsie pri off roade najpodstatnejsie su pneumatiky :roll:

Napsal: 08 pro 2010, 14:35
od jericho-3
No samozřejmě Uaz má něco do sebe-motor z Volhy 21 a podvozek vylepšený Jeep 1945...Topí to jako blázen, v terénu dobrý ale spotřeba pro soukromníka je problém..Měl jsem a používal M461 -byla to také kopie Jeepu, jako všechno /GAZ 69/ ale tam byl bezva motor /kopie Ford Bedford/ a ten měl nevýhodu ,že neměl redukci, ale pomalou jedničku a neměl špéru..Tyhle válečné konstrukce nemají chybu a při konfrontaci s moderními dělníky je kolikrát dost hanebně zasti ňují...Je to tím, že vše již tady bylo a těžko někdo vymyslí něco jiného..hlavně když se do toho moc plete pohodlí..Pravý teréňák je prostě nepohodlný, jak konstrukcí, tak i tím ,že je dobře když řidič cítí povrch a ne aby byl oddělen od terénu... :)

Napsal: 08 pro 2010, 15:28
od Slavkov
Možná by bylo potřeba rozlišit o jakém Defenderu se bavíme, protože LR90 nebo LR110 jsou v terénu jiná auta. AČR má samozřejmě obě verze, navíc jsou to pouze předělané civilní verze !!!... prostě super kontrakt pro CD motor Český Dub 8) Zkuste se někdy podívat na nápravy na opravdové vojenské verzi... to jen tak na úvod. Mimochodem, kdyby někdo chtěl ušetřit a uvažoval o Santaně, tak se s tím podvozkem svezte, opravdu to není jako Defender... motor nechme stranou.
Samozřejmě nic proti UAZ469 (nový 31512), ale je to odporná koza s vyoseným těžištěm... a neznám z praxe místo (VP Libavá, Dědice, Jínce... či jaký jiný VP), kde by UAZ projel a LR ne. Většinou byl vždy problém mezi volantem a pedály... zejména u namistrovaných profíků ze 4.BRN (wallbash)
Škoda, že UAZ (ruské politbiro) pohřbil projekt Škoda 973 Babeta, moc povedený vůz, měl jsem tu čest s ní jezdit jak na polygonu na BVV, na Bahnech i v Dědicívh a fakt velmi povedená práce... škoda, že to bolševik v rámci RVHP pohřbil :o

Napsal: 16 pro 2010, 10:06
od jear ewing
turbo kamna power píše::D já ale nejsem Ivan, ani u něj nebydlím, takže mi je jedno že on má na sibiři za stodolou -60°C

no a když jednou za 80 let nenastartuju, tak mě to nezabije (noteeth) prostě ten diesel mi u defendera nepříjde jako slabina. Je to prostě užitkový auto. Většina dodávek a náklaďáků jsou taky diesely
http://www.novinky.cz/domaci/219833-na- ... elsia.html

Tak i Ivanovi začíný být zima

Napsal: 16 pro 2010, 13:17
od jericho-3
Dle mého subjektivního názoru Gaz 69 byl/je/v terénu lepší než UAZ.Ale viděl jsem Jeepa projet takovým rybníkem bahna, že jsem tomu nevěřil...že je to možné, ale ten borec byl expert ... :D

Napsal: 18 pro 2010, 11:37
od fabiátor
moje zkusenosti s O2 4x4 a Suzuki Grand Vitara:

1) Vitara ma trvale pohon vsech 4. Pak jsou tam pozice 4H, 4H lock a 4L lock.

4H je standardni pohon 4 kol pres diferaky
4H lock je pohon 4 kol s uzaverkou mezinapravovyho diferaku, takze pevne rozdeleny vykon na obe napravy
4L lock je to samy s tim rozdilem, ze je tam jeste redukce

2) O2 4x4 (Haldex 2gen) ma trvale pohaneny kardan z prevodovky predni napravy. Druhy konec kardanu vede do Haldexu, kde se olej. cerpadlo Haldexu stara o prenos sily na zadni rozvodovku podle toho jaky data dostava ridici jednotka Haldexu z ABS. Standardne se dozadu prenasi jen minimum hnaci sily (udajne cca 2%), pri prokluzu kol se pripojuje zadek natvrdo. Mechanickou uzaverku to nema, jen elektronickou (pribrzdovanim prokluzovaneho kola).

Napsal: 02 lis 2011, 17:17
od Jessy
jear ewing napsal:
Oni ty hovada v bývalé SSSR nebyli pitomci, že dělali vše na benzín, nevěřím, že angličák v dieslu nastartuje po několik dnech v -50 C.


Na 2. str ruské tanky boli (a sú) vždy diesel... Naopak nemci za 2. svet. liali do všetkého benzín (asi s ruskou zimou rátali už pri výrobe)

Napsal: 02 lis 2011, 19:46
od jericho-3
No tank je přímý vstřik a startuje se také vzduchem, takže je to rachot, ale rusové byli experti v uvádění čehokoliv do chodu...Němci to od nich okoukali a zase měli přísně zakázanou fintu, že nechali promrzlý letecký motor JU 88 /ohřáli nejdřív vanu motoru normálním ohníčkem/ cucnout si acetylénu z autogenu/ale jen trochu, jinak by ulítly hlavy/ a chytl hned..Ono na severu u Finska byl i benziňák v háji... :)

Napsal: 03 lis 2011, 01:49
od dolar100
inak MB G 3x uzavierka dif. v serii :punk: